Irma vil sætte ny rekord i økologi

Med en 100 procent økologisk tilbudsavis og ny reklamefilm vil Irma i denne uge sætte ny rekord i salg af økologi. Målet er at passere en økologiandel på 50 procent

Beboerne i det centrale København fik for nyligt en overraskelse, da de vågnede op en lørdag morgen. Deres gård var i nattens løb bygget om til et økologisk landbrug med græs og levende dyr.

Det var Irma, der optog den film, der i dag har premiere på irma.dk, Facebook, Instagram og YouTube, der handler om at komme tættere på økologien. Det sker som indledning til en økologisk uge i kæden, hvor hele ugens tilbudsavis er helliget økologiske varer. En avis der byder på det hidtil største antal økologiske vine på tilbud og en hel ny miljømærket, økologisk serie til personlig pleje, der kun fås i Irma.

Irma iværksatte i januar sidste år en plan, der skal fordoble økologisalget frem mod 2025. Dengang havde kæden en andel på 25 procent mod landsgennemsnit på 8 procent. Nu er Irmas andel cirka 30 procent (29,6 procent i august).

”Med vores store tilbudsavis, den nye film, masser af aktiviteter i butikkerne og en intern kappedyst, er det vores mål i denne uge at prøve at komme over 50 procent økologiandel i mindst en butik,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Den nye film er skabt af reklamebureauet Konstellation & Republica for Irma. Den kan ses fra i dag på Irma.dk, Irmas Facebookside, Instagram og på YouTube.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen5221 2801

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig