Irma vil sætte ny rekord i økologi

Med en 100 procent økologisk tilbudsavis og ny reklamefilm vil Irma i denne uge sætte ny rekord i salg af økologi. Målet er at passere en økologiandel på 50 procent

Beboerne i det centrale København fik for nyligt en overraskelse, da de vågnede op en lørdag morgen. Deres gård var i nattens løb bygget om til et økologisk landbrug med græs og levende dyr.

Det var Irma, der optog den film, der i dag har premiere på irma.dk, Facebook, Instagram og YouTube, der handler om at komme tættere på økologien. Det sker som indledning til en økologisk uge i kæden, hvor hele ugens tilbudsavis er helliget økologiske varer. En avis der byder på det hidtil største antal økologiske vine på tilbud og en hel ny miljømærket, økologisk serie til personlig pleje, der kun fås i Irma.

Irma iværksatte i januar sidste år en plan, der skal fordoble økologisalget frem mod 2025. Dengang havde kæden en andel på 25 procent mod landsgennemsnit på 8 procent. Nu er Irmas andel cirka 30 procent (29,6 procent i august).

”Med vores store tilbudsavis, den nye film, masser af aktiviteter i butikkerne og en intern kappedyst, er det vores mål i denne uge at prøve at komme over 50 procent økologiandel i mindst en butik,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Den nye film er skabt af reklamebureauet Konstellation & Republica for Irma. Den kan ses fra i dag på Irma.dk, Irmas Facebookside, Instagram og på YouTube.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen5221 2801

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse