Irma vil sætte ny rekord i økologi

Med en 100 procent økologisk tilbudsavis og ny reklamefilm vil Irma i denne uge sætte ny rekord i salg af økologi. Målet er at passere en økologiandel på 50 procent

Beboerne i det centrale København fik for nyligt en overraskelse, da de vågnede op en lørdag morgen. Deres gård var i nattens løb bygget om til et økologisk landbrug med græs og levende dyr.

Det var Irma, der optog den film, der i dag har premiere på irma.dk, Facebook, Instagram og YouTube, der handler om at komme tættere på økologien. Det sker som indledning til en økologisk uge i kæden, hvor hele ugens tilbudsavis er helliget økologiske varer. En avis der byder på det hidtil største antal økologiske vine på tilbud og en hel ny miljømærket, økologisk serie til personlig pleje, der kun fås i Irma.

Irma iværksatte i januar sidste år en plan, der skal fordoble økologisalget frem mod 2025. Dengang havde kæden en andel på 25 procent mod landsgennemsnit på 8 procent. Nu er Irmas andel cirka 30 procent (29,6 procent i august).

”Med vores store tilbudsavis, den nye film, masser af aktiviteter i butikkerne og en intern kappedyst, er det vores mål i denne uge at prøve at komme over 50 procent økologiandel i mindst en butik,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Den nye film er skabt af reklamebureauet Konstellation & Republica for Irma. Den kan ses fra i dag på Irma.dk, Irmas Facebookside, Instagram og på YouTube.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen5221 2801

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse