Irma vil sætte ny rekord i økologi

Med en 100 procent økologisk tilbudsavis og ny reklamefilm vil Irma i denne uge sætte ny rekord i salg af økologi. Målet er at passere en økologiandel på 50 procent

Beboerne i det centrale København fik for nyligt en overraskelse, da de vågnede op en lørdag morgen. Deres gård var i nattens løb bygget om til et økologisk landbrug med græs og levende dyr.

Det var Irma, der optog den film, der i dag har premiere på irma.dk, Facebook, Instagram og YouTube, der handler om at komme tættere på økologien. Det sker som indledning til en økologisk uge i kæden, hvor hele ugens tilbudsavis er helliget økologiske varer. En avis der byder på det hidtil største antal økologiske vine på tilbud og en hel ny miljømærket, økologisk serie til personlig pleje, der kun fås i Irma.

Irma iværksatte i januar sidste år en plan, der skal fordoble økologisalget frem mod 2025. Dengang havde kæden en andel på 25 procent mod landsgennemsnit på 8 procent. Nu er Irmas andel cirka 30 procent (29,6 procent i august).

”Med vores store tilbudsavis, den nye film, masser af aktiviteter i butikkerne og en intern kappedyst, er det vores mål i denne uge at prøve at komme over 50 procent økologiandel i mindst en butik,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Den nye film er skabt af reklamebureauet Konstellation & Republica for Irma. Den kan ses fra i dag på Irma.dk, Irmas Facebookside, Instagram og på YouTube.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen5221 2801

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si