Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag.

I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger.

Svaret har man nu fundet:

Hjerter i flødesauce.

Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker.

Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager.

”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma.

Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personligt touch ved at lave en god salat eller pasta til.

Yderligere information: Max Schellenbauer, Irma, 5159 3852

Fakta reducerer madspild for over 20 millioner kroner på ét år24.1.2018 06:00pressemeddelelse

I 2017 præsterede Fakta-kæden sit laveste niveau af madspild i 4 år. Sammenlignet med 2016 har Fakta reduceret madspild for mere end 20 millioner kroner. ”Det er et enestående resultat. Vi har et stort fokus på den gode indkøbsoplevelse. Det kan vi også se kunderne belønner os for i Coops seneste tilfredsundersøgelse, hvor vi går markant frem. At vi kan lægge yderligere til den positive oplevelse ved at kunne tilbyde vores kunder at købe en vare tæt på udløb til en særlig god pris, giver bare rigtig god mening. Derfor skal vores kunder også have tak for at gå sammen med os om at reducere madspild.”, udtaler Direktør i Fakta, Stina Glavind. Forklaringen på det reducerede madspild skyldes en målrettet indsats: * Systematisk nedsættelse af varer med kort holdbarhed * Uddannelse i disponering * Ekstra fokus på samarbejde i hele organisationen fra butikker til bagland. En af de ting kunderne er blevet mere tilfredse med, er friskhed i frugt og grønt, når de handler i Fakta. Det fremgår af d