Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen.

Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken.

Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb

Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma.

”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden og os,” siger Irmas direktør Søren Steffensen.

Den nye ordning er trådt i kraft, og gælder i alle 69 Irma-butikker.

På spørgsmålet om, hvorfor rabatten først gælder ved næste køb, siger Søren Steffensen:

”Det giver kunderne den fordel, at de så at sige selv kan tilrettelægge, hvor stor en rabat i kroner, de ønsker. Og for os er fordelen, at vi ser kunden igen.”

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, 5221 2801

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla

Coop og ENIGMA har succes med at få danskerne i tale3.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse