Irma udvider madmesse og flytter til Forum

Kom til fællesspisning med Hugh fra River Cottage, når Irma 4.-5. marts inviterer kunderne til sin hidtil største madmesse i Forum

Københavnerne har de seneste to år kastet deres kærlighed over messen Mad & Glæde i et sådan omfang, at pladsen i Øksnehallen nu er blevet for trang.

Derfor flytter Irma messen til Forum, hvor den finder sted lørdag og søndag den 4. og 5. marts og afvikles med det hidtil største og mest ambitiøse program.

Lørdag den 4. marts kl. 9.30 kan man møde den verdensberømte vært fra madprogrammet River Cottage, Hugh Fearnley, på hovedscenen, hvor han holder indlægget, ”Hugh Cooks Light and Easy”.

Han vil også stå for en fællesspisning, hvor det bliver muligt at spise med ham, mens han fortæller om sin madfilosofi.

Fra den danske madscene kan man møde en række stærke navne: Mette Blomsterberg, Nikolaos Strangas, Anh Lê, Claus Holm og Jesper Volmer.

Formålet med messen er stadig at give Irmas kunder mulighed for at møde menneskene bag mange af de varer, de kender fra Irma. Derfor vil de førende leverandører stå klar med masser af smagsprøver og til at fortælle historierne bag deres produkter.

Med den ekstra plads i Forum bliver der også mulighed for en række workshops og smagninger: ”Bland selv te”, ”softice”, ”ølbrygning” og ”mad med insekter” (præsenteret af bloggeren The Buglady), og en bageworkshop med Skærtoft Mølle. Der vil være en stribe forskellige smagninger af vine, champagne, portvin og gin, og der vil være en champagne- og østersbar.

Billetter á 100 kr. kan nu bestilles på www.irma.dk/madogglæde (børn under 12 år: Gratis). Her kan man også se det fulde program.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig