Coop Danmark A/S

Irma sikrer grøn burger

Del

Boom i veganer- og vegetarvarer fører nu til fars uden kød i Irmas 79 butikker fra i morgen, 2. januar.Med lancering af plantefars skruer Irma for alvor op for de grønne alternativer til kød. Nyheden kommer i naturlig forlængelse af lanceringen af Irmas bønne- og falafelfars i 2017 og konceptet ’Det grønne Marked’, der har taget Irmas kunder med storm.

Skal nytårsfortsættet være grønt og burgeren uden kød? Nu bliver det endnu nemmere at droppe kødet! - I hvert tilfælde hvis indkøbsturen går til Irma.

Fra d. 2. januar 2018 bliver plantefars en fast del af sortimentet i kædens 79 butikker og dermed et nemt alternativ til de kunder, der efterspørger vegetariske produkter - eller som bare ønsker et grønt alternativ til de kødfrie dage.

Efterspørgsel på grønne alternativer Lanceringen af den nye plantefars kommer i forlængelse af kæmpesuccesen med lanceringen af to versioner af plantefars i 2017; Irmas Falafelfars og Irmas Bønnefars, der på rekordtid er blevet foretrukne alternativer på indkøbslisten hos de kunder, der efterspørger mere grønt.

Derover har også vegetar-/veganer-konceptet ”Det Grønne Marked”, der siden sommer har været testet i 20 Irma-butikker, vist sig at være en meget stor succes i et dagligvaremarked, der ellers ikke er præget af den store vækst.

Det Grønne Marked med et bredt sortiment af vegetariske og veganske varer peger direkte ind i tidens trend med at spise mindre kød. I Irma har vi med vores urbane beliggenheder et særligt godt kundeunderlag til den kødfrie trend, der betyder, at vi har tredoblet omsætningen i vores testbutikker, og derfor implementerer vi konceptet i resten af Irma i 2018. Set i det lys, ved vi, at vores kunder efterspørger endnu flere grønne alternativer til kød, og derfor lancerer vi nu plantefars i alle vores butikker, ” siger Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept.

Plantefarsen, der til forveksling ligner hakkekød fra slagterens køledisk, består blandt andet af soja, hvede, kartoffel, majs, rødbede og æg fra fritgående høns og kan bruges som substitut for almindelig fars i både burgere, lasagne, frikadeller, bolognese m.m.

Lanceringen af den nye plantefars sker også som en del af Irmas nye delikoncept, hvor der i lighed med tidens trend og efterspørgsel fra kunderne i flere retter er skruet ned for kød og op for grønt.

 

Plantefars, 250 g koster kr. 20 i vejledende udsalgspris.

For mere information kontakt Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept og Det Grønne Måltid, mob. 5159 3854 eller Trine Meyer, konceptchef for friskvarer og Irmas deli-/slagterkoncept, mob. 5221 3516. Læs mere på https://irma.dk/vegetar/falafel-og-boennefars

 

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si

Borger-finansieret Brugs åbner med et brag1.8.2018 05:20pressemeddelelse

Lørdag den 18. august kl. 8.00 åbner Dagli´Brugsen Stevnstrup efter en omfattende udbygning og modernisering. Det usædvanlige ved åbningen er, at det er den første dagligvarebutik, der er finansieret gennem crowdfunding i så stort format. Cirka 150 af byens borgere har via Coop Crowfunding lånt butikken i alt 3 millioner kr., som var forudsætning for, at den tiltrængte modernisering kunne realiseres. Udover borgerne skød det lokale pengeinstitut, Langå Sparekasse, også penge ind for at støtte lokalsamfundet. Resultatet er blevet en topmoderne butik på knap 600 kvm. ”Det har været et eksperiment. Dels villle vi se om, der er vilje til at gå ind i så store crowdfunding-projektet som dette – der er det største af de ca. 20 projekter Coop allerede har gennemført. Dels vil vi se, hvad det betyder for kundernes loyalitet, når de selv har penge så direkte på spil,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Kunderne får forrentet deres lån med tre procent om året. Typisk har de hve

FDB Møbler nu i Magasin25.7.2018 06:35pressemeddelelse

Interessen for FDB Møbler breder sig, og nu åbner der tre nye showrooms i Magasin på Kongens Nytorv, i Odense og i Aarhus. I forvejen har FDB Møbler også for nyligt åbnet en shop-i-shop i Illums Bolighus på Amagertorv i København. ”Ved at være til stede i Danmarks førende stormagasin og bolighus får vi et godt vindue – destinationer hvor de design-interesserede kunder kan få ”smagsprøver” på, hvad FDB Møbler anno 2018 står for,” siger direktør for FDB Møbler, Ole Kiel. I afdelingerne i Magasin – og Illums Bolighus – kan kunderne opleve en kombination af nogle af de mest populære og klassiske møbler kombineret med nye accessories som f.eks. duge, puder og plaider fra FDB Møbler. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942 til 1950, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler https://shopping.coop.dk/kateg

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum