Irma sikrer grøn burger

Boom i veganer- og vegetarvarer fører nu til fars uden kød i Irmas 79 butikker fra i morgen, 2. januar.Med lancering af plantefars skruer Irma for alvor op for de grønne alternativer til kød. Nyheden kommer i naturlig forlængelse af lanceringen af Irmas bønne- og falafelfars i 2017 og konceptet ’Det grønne Marked’, der har taget Irmas kunder med storm.

Skal nytårsfortsættet være grønt og burgeren uden kød? Nu bliver det endnu nemmere at droppe kødet! - I hvert tilfælde hvis indkøbsturen går til Irma.

Fra d. 2. januar 2018 bliver plantefars en fast del af sortimentet i kædens 79 butikker og dermed et nemt alternativ til de kunder, der efterspørger vegetariske produkter - eller som bare ønsker et grønt alternativ til de kødfrie dage.

Efterspørgsel på grønne alternativer Lanceringen af den nye plantefars kommer i forlængelse af kæmpesuccesen med lanceringen af to versioner af plantefars i 2017; Irmas Falafelfars og Irmas Bønnefars, der på rekordtid er blevet foretrukne alternativer på indkøbslisten hos de kunder, der efterspørger mere grønt.

Derover har også vegetar-/veganer-konceptet ”Det Grønne Marked”, der siden sommer har været testet i 20 Irma-butikker, vist sig at være en meget stor succes i et dagligvaremarked, der ellers ikke er præget af den store vækst.

Det Grønne Marked med et bredt sortiment af vegetariske og veganske varer peger direkte ind i tidens trend med at spise mindre kød. I Irma har vi med vores urbane beliggenheder et særligt godt kundeunderlag til den kødfrie trend, der betyder, at vi har tredoblet omsætningen i vores testbutikker, og derfor implementerer vi konceptet i resten af Irma i 2018. Set i det lys, ved vi, at vores kunder efterspørger endnu flere grønne alternativer til kød, og derfor lancerer vi nu plantefars i alle vores butikker, ” siger Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept.

Plantefarsen, der til forveksling ligner hakkekød fra slagterens køledisk, består blandt andet af soja, hvede, kartoffel, majs, rødbede og æg fra fritgående høns og kan bruges som substitut for almindelig fars i både burgere, lasagne, frikadeller, bolognese m.m.

Lanceringen af den nye plantefars sker også som en del af Irmas nye delikoncept, hvor der i lighed med tidens trend og efterspørgsel fra kunderne i flere retter er skruet ned for kød og op for grønt.

Plantefars, 250 g koster kr. 20 i vejledende udsalgspris.

For mere information kontakt Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept og Det Grønne Måltid, mob. 5159 3854 eller Trine Meyer, konceptchef for friskvarer og Irmas deli-/slagterkoncept, mob. 5221 3516. Læs mere på https://irma.dk/vegetar/falafel-og-boennefars

Coop stopper salg af vatpinde af plastik25.5.2018 06:15pressemeddelelse

Coop stopper salget af vatpinde af plast, og vil fremover udelukkende sælge vatpinde af bæredygtigt FSC-certificeret papir. Problemet med vatpinde opstår, når de skylles ud i toilettet. I rensningsanlægget forsager vatpindene problemer, da de kan slippe lige igennem anlæggenes riste, og hurtigt forstopper systemet eller ender i maskineriet. Vatpindene risikerer også at ende i naturen, når de ikke sætter sig fast i rensningsanlægget, men i stedet suser lige igennem. Vatpinde i plast er svære for naturen at nedbryde, og belaster derfor naturen i mange år. Undersøgelser af danske strandområder peger på, at vatpinde udgør en væsentlig del af det affald, der findes på de danske strande. ”Vi kommer til at have en langt mere kritisk brug af plastic i de varer, vi sælger. Og vi kommer til at træffe langt mere miljørigtige valg af materialer, når vi sætter produkter på markedet. Selvom plastik i nogle sammenhænge kan have mange miljømæssige fordele, som mange forbruger ikke nødvendigvis er opmæ

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse