Irma sætter ny standard for færdigretter

Efter 40 procents stigning i salget sidste år, samler Irma sin bedste leverandører omkring nye færdigretter med fokus på økologi og dyrevelfærd.

Irmas Økologiske

For at løfte færdigretter til et nyt niveau har Irma samlet en række af sine bedste leverandører inden for økologi og dyrevelfærd.

Resultatet er blevet en ny serie, Irmas Økologiske, der består af foreløbig 6 retter og 2 forskellige slags tilbehør. Her kombineres økologi, dyrevelfærd og god smag, baseret på de bedste danske råvarer.

Det er en af Danmarks mest erfarne økologiske producenter, Hanegal, der står for produktionen. Retterne er baseret på råvarer fra Poppelgrisen (der er det første produkt, der har fået alle 4 Dyrevelfærdshjerter og altså står for den højest opnåelige dyrevelfærd) og fra Thise & Ko, smør og fløde er fra Thise og mel og korn kommer fra Aurion.

”Vores salg af måltidsløsninger er inden for det seneste år steget med yderligere 40 procent. Og vi kan se, at forbrugernes krav til kvalitet er stærkt stigende. Derfor kommer vi med denne serie, som vil sætte en ny standard for, hvor høj kvalitet man kan få på færdigretter,” siger konceptchef i Irma Trine Meyer.

Irmas Økologiske retter kan købes i Irma for 50 kr. for en pakke med mad til 1-2 personer.

Yderligere information: Konceptchef Trine Meyer, 52213516

Irmas Økologiske

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f