Irma sætter ny standard for færdigretter

Efter 40 procents stigning i salget sidste år, samler Irma sin bedste leverandører omkring nye færdigretter med fokus på økologi og dyrevelfærd.

Irmas Økologiske

For at løfte færdigretter til et nyt niveau har Irma samlet en række af sine bedste leverandører inden for økologi og dyrevelfærd.

Resultatet er blevet en ny serie, Irmas Økologiske, der består af foreløbig 6 retter og 2 forskellige slags tilbehør. Her kombineres økologi, dyrevelfærd og god smag, baseret på de bedste danske råvarer.

Det er en af Danmarks mest erfarne økologiske producenter, Hanegal, der står for produktionen. Retterne er baseret på råvarer fra Poppelgrisen (der er det første produkt, der har fået alle 4 Dyrevelfærdshjerter og altså står for den højest opnåelige dyrevelfærd) og fra Thise & Ko, smør og fløde er fra Thise og mel og korn kommer fra Aurion.

”Vores salg af måltidsløsninger er inden for det seneste år steget med yderligere 40 procent. Og vi kan se, at forbrugernes krav til kvalitet er stærkt stigende. Derfor kommer vi med denne serie, som vil sætte en ny standard for, hvor høj kvalitet man kan få på færdigretter,” siger konceptchef i Irma Trine Meyer.

Irmas Økologiske retter kan købes i Irma for 50 kr. for en pakke med mad til 1-2 personer.

Yderligere information: Konceptchef Trine Meyer, 52213516

Irmas Økologiske

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud