Irma sætter ny standard for færdigretter

Efter 40 procents stigning i salget sidste år, samler Irma sin bedste leverandører omkring nye færdigretter med fokus på økologi og dyrevelfærd.

Irmas Økologiske

For at løfte færdigretter til et nyt niveau har Irma samlet en række af sine bedste leverandører inden for økologi og dyrevelfærd.

Resultatet er blevet en ny serie, Irmas Økologiske, der består af foreløbig 6 retter og 2 forskellige slags tilbehør. Her kombineres økologi, dyrevelfærd og god smag, baseret på de bedste danske råvarer.

Det er en af Danmarks mest erfarne økologiske producenter, Hanegal, der står for produktionen. Retterne er baseret på råvarer fra Poppelgrisen (der er det første produkt, der har fået alle 4 Dyrevelfærdshjerter og altså står for den højest opnåelige dyrevelfærd) og fra Thise & Ko, smør og fløde er fra Thise og mel og korn kommer fra Aurion.

”Vores salg af måltidsløsninger er inden for det seneste år steget med yderligere 40 procent. Og vi kan se, at forbrugernes krav til kvalitet er stærkt stigende. Derfor kommer vi med denne serie, som vil sætte en ny standard for, hvor høj kvalitet man kan få på færdigretter,” siger konceptchef i Irma Trine Meyer.

Irmas Økologiske retter kan købes i Irma for 50 kr. for en pakke med mad til 1-2 personer.

Yderligere information: Konceptchef Trine Meyer, 52213516

Irmas Økologiske