Irma sætter ny mad fra lokale iværksættere på hylderne

Bæredygtige fødevarer fra butikkernes nærområde kommer nu i Irma som følge af nyt samarbejde

Danmarks ældste dagligvarekæde, Irma, indgik i januar måned et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup og Coop Crowdfunding med ambitionen om at tilbyde kunder en række nye, økologiske og bæredygtige produkter fra urbane fødevareproducenter og samtidig støtte op om den spirende madiværksætterkultur.

De første i rækken af produkter fra danske fødevareiværksættere er nu at finde på hylderne i udvalgte Irma-butikker.

Det sker som led i Irmas strategi om at være etnyskabende, urbant madhus, der medvirker til større madglæde hos danskerne og samtidig bidrager til, at stadig flere madiværksættere lykkes med deres virksomheder.

Søren Steffensen, direktør for Irma, lægger heller ikke skjul på sin begejstring for, at de nye produkter nu er klar til kunderne:

”Vi føler en forpligtelse til at gå allerforrest, når der skal tænkes nyt i forhold til leverandører. Jeg ser det som en selvfølgelighed, at Irma støtter op om danske madiværksættere, der tør tænke innovativt, økologisk og bæredygtigt”.

NØD Snacks, Blid, Råhygge og Copenhagen Winery er nu hylderne

Kunder kan i deres lokale Irma har nu mulighed for at komme varer fra NØD Snacks, Blid, Råhygge - og snart også Copenhagen Winery - i kurven. Alle opnåede fuld finansiering via Coop Crowdfunding, og nu er de for alvor klar til at tage springet fra at være iværksættere med gode ideer til nytænkende fødevareproducenter.

De fire virksomheder tilbyder på hver deres måde kunderne i Irma et spændende alternativ til de varer, der allerede er at finde på hylderne. NØD Snacksproducerer økologiske, veganske snacks, der udelukkende består af nødder, frø og bær.Blid producerer lækre, håndbryggede læskedrikke i spændende smagsvarianter, og de har blide, naturlige bobler og er lave på alkohol (<1%) og sukker.Råhygge producerer økologisk kaffe med medicinske svampe, som giver en balanceret kaffe uden udsving og syrlighed, der ellers er kendetegnende for koffeinets effekt, og Copenhagen Winery, der kommer i butikken fra den 23. maj, producerer økologisk, boblende frugtvin udvundet fra frugt og blomster fra omkringliggende danske gårde.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse