Irma sætter ny mad fra lokale iværksættere på hylderne

Bæredygtige fødevarer fra butikkernes nærområde kommer nu i Irma som følge af nyt samarbejde

Danmarks ældste dagligvarekæde, Irma, indgik i januar måned et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup og Coop Crowdfunding med ambitionen om at tilbyde kunder en række nye, økologiske og bæredygtige produkter fra urbane fødevareproducenter og samtidig støtte op om den spirende madiværksætterkultur.

De første i rækken af produkter fra danske fødevareiværksættere er nu at finde på hylderne i udvalgte Irma-butikker.

Det sker som led i Irmas strategi om at være etnyskabende, urbant madhus, der medvirker til større madglæde hos danskerne og samtidig bidrager til, at stadig flere madiværksættere lykkes med deres virksomheder.

Søren Steffensen, direktør for Irma, lægger heller ikke skjul på sin begejstring for, at de nye produkter nu er klar til kunderne:

”Vi føler en forpligtelse til at gå allerforrest, når der skal tænkes nyt i forhold til leverandører. Jeg ser det som en selvfølgelighed, at Irma støtter op om danske madiværksættere, der tør tænke innovativt, økologisk og bæredygtigt”.

NØD Snacks, Blid, Råhygge og Copenhagen Winery er nu hylderne

Kunder kan i deres lokale Irma har nu mulighed for at komme varer fra NØD Snacks, Blid, Råhygge - og snart også Copenhagen Winery - i kurven. Alle opnåede fuld finansiering via Coop Crowdfunding, og nu er de for alvor klar til at tage springet fra at være iværksættere med gode ideer til nytænkende fødevareproducenter.

De fire virksomheder tilbyder på hver deres måde kunderne i Irma et spændende alternativ til de varer, der allerede er at finde på hylderne. NØD Snacksproducerer økologiske, veganske snacks, der udelukkende består af nødder, frø og bær.Blid producerer lækre, håndbryggede læskedrikke i spændende smagsvarianter, og de har blide, naturlige bobler og er lave på alkohol (<1%) og sukker.Råhygge producerer økologisk kaffe med medicinske svampe, som giver en balanceret kaffe uden udsving og syrlighed, der ellers er kendetegnende for koffeinets effekt, og Copenhagen Winery, der kommer i butikken fra den 23. maj, producerer økologisk, boblende frugtvin udvundet fra frugt og blomster fra omkringliggende danske gårde.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an