Irma sætter insekter på menuen

Græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme sælges nu som delikatesser i Irma

Tør du sætte tænderne i en laber larve? Og nej, det er ikke en sukkerlarve fra Haribo. Men derimod den ægte vare.

Som noget nyt har Irma netop lanceret salg af græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme på frost. I alt fire forskellige varianter af de proteinfyldte og næringsrige insekter samt en sund insekt-bar, lige til at tage med i hånden eller på farten.

Salget af de nye, sunde delikatesser er produceret med både dyrevelfærd, klima og bæredygtighed for øje og foregår i øjeblikket i tre udvalgte Irma-butikker: Irma Hillerød, Irma Rødovre og Irma Oslo Plads, hvor produkterne har taget kunderne med storm.

”Vi har solgt insekter i vores butikker i en lille uge nu, og kunderne har taget rigtig godt imod den nye spise. Faktisk så godt, at vi overvejer at rulle insekterne ud i flere end de tre test-butikker, ” fortæller Irmas varechef Max Schellenbauer.

Salget af insekter i Irma sker i samarbejde med fødevaregrossisten Kalu og BugLady, bedre kendt som Nina Askov, der har gjort det til sit speciale at udbrede kendskab til insekter som fødevarer.

Velbekomme!

Prisen for alle insektvarianter på frost er 50 kr. pr. pakke.

For yderligere oplysninger omkring de nye insekter i sortiment, kontakt venligst: Max Schellenbauer, IRMA, mobil: +45 5159 3852

Malene Engell, marketingansvarlig Kalu A/S, mobil: +45 26 83 4905

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen