Irma sætter insekter på menuen

Græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme sælges nu som delikatesser i Irma

Tør du sætte tænderne i en laber larve? Og nej, det er ikke en sukkerlarve fra Haribo. Men derimod den ægte vare.

Som noget nyt har Irma netop lanceret salg af græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme på frost. I alt fire forskellige varianter af de proteinfyldte og næringsrige insekter samt en sund insekt-bar, lige til at tage med i hånden eller på farten.

Salget af de nye, sunde delikatesser er produceret med både dyrevelfærd, klima og bæredygtighed for øje og foregår i øjeblikket i tre udvalgte Irma-butikker: Irma Hillerød, Irma Rødovre og Irma Oslo Plads, hvor produkterne har taget kunderne med storm.

”Vi har solgt insekter i vores butikker i en lille uge nu, og kunderne har taget rigtig godt imod den nye spise. Faktisk så godt, at vi overvejer at rulle insekterne ud i flere end de tre test-butikker, ” fortæller Irmas varechef Max Schellenbauer.

Salget af insekter i Irma sker i samarbejde med fødevaregrossisten Kalu og BugLady, bedre kendt som Nina Askov, der har gjort det til sit speciale at udbrede kendskab til insekter som fødevarer.

Velbekomme!

Prisen for alle insektvarianter på frost er 50 kr. pr. pakke.

For yderligere oplysninger omkring de nye insekter i sortiment, kontakt venligst: Max Schellenbauer, IRMA, mobil: +45 5159 3852

Malene Engell, marketingansvarlig Kalu A/S, mobil: +45 26 83 4905

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o