Irma sætter insekter på menuen

Græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme sælges nu som delikatesser i Irma

Tør du sætte tænderne i en laber larve? Og nej, det er ikke en sukkerlarve fra Haribo. Men derimod den ægte vare.

Som noget nyt har Irma netop lanceret salg af græshopper, voksmøllarver, Buffalo-orme og melorme på frost. I alt fire forskellige varianter af de proteinfyldte og næringsrige insekter samt en sund insekt-bar, lige til at tage med i hånden eller på farten.

Salget af de nye, sunde delikatesser er produceret med både dyrevelfærd, klima og bæredygtighed for øje og foregår i øjeblikket i tre udvalgte Irma-butikker: Irma Hillerød, Irma Rødovre og Irma Oslo Plads, hvor produkterne har taget kunderne med storm.

”Vi har solgt insekter i vores butikker i en lille uge nu, og kunderne har taget rigtig godt imod den nye spise. Faktisk så godt, at vi overvejer at rulle insekterne ud i flere end de tre test-butikker, ” fortæller Irmas varechef Max Schellenbauer.

Salget af insekter i Irma sker i samarbejde med fødevaregrossisten Kalu og BugLady, bedre kendt som Nina Askov, der har gjort det til sit speciale at udbrede kendskab til insekter som fødevarer.

Velbekomme!

Prisen for alle insektvarianter på frost er 50 kr. pr. pakke.

For yderligere oplysninger omkring de nye insekter i sortiment, kontakt venligst: Max Schellenbauer, IRMA, mobil: +45 5159 3852

Malene Engell, marketingansvarlig Kalu A/S, mobil: +45 26 83 4905

Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.