Irma sælger smil til fordel for syge børn

SMILfonden og Irma sælger 4. oktober hjerteklistermærker, så syge børn kan få flere sociale arramngementer på og udenfor hospitaler

Den 4. oktober er det Smilets dag. Det fejrer Irma, sammen med SMILfonden, ved at sælge de klassiske hjerteklistermærker med hjertelige budskaber som Smil det smitter. Klistermærkerne bliver solgt ved kasserne i Irmas butikker, 4 styk for en flad 10’er.

”Vi er vilde med, at Irma sælger SMIL-klistermærker og støtter vores arbejde for alvorligt og kronisk syge børn. Vi glæder os allerede til at kunne lave flere sociale arrangementer både på og udenfor hospitalerne for børn, som virkelig trænger til det ,” siger formanden for SMILfonden, Sisse Fisker.

Hele beløbet fra salget af klistermærkerne går til SMILfonden. SMILfonden arbejder for at forsøde tilværelsen for kronisk og alvorligt syge børn, der tilbringer lang tid på de danske hospitaler. Når man er barn og skal være på hospitalet i flere måneder, måske endda år, træder SMILfonden til og sørger for oplevelser og afbræk i hverdagen. Oplevelser som familien kan nyde sammen med det syge barn, se tilbage på, og tale om. Med blandt andet udflugter, julearrangementer, sommerlejr og fester, har mange børn og deres pårørende allerede fået smil på læben.

”Irma har en lang tradition for at støtte, og samarbejde med, velgørende organisationer, og Irma hjerterne er et fint symbol for, at have hjertet på rette sted,” siger marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma.

Hjerte-mærkerne findes ved kasserne i alle 70 Irma-butikker fra den 4. oktober.

Se hvordan vi overraskede kunderne i Irma Illum til et smil på www.irma.dk/smil

Yderligere information:

Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // 5159 3814

Formand for SMILfonden, Sisse Fisker, 20200115

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk