Irma sælger smil til fordel for syge børn

SMILfonden og Irma sælger 4. oktober hjerteklistermærker, så syge børn kan få flere sociale arramngementer på og udenfor hospitaler

Den 4. oktober er det Smilets dag. Det fejrer Irma, sammen med SMILfonden, ved at sælge de klassiske hjerteklistermærker med hjertelige budskaber som Smil det smitter. Klistermærkerne bliver solgt ved kasserne i Irmas butikker, 4 styk for en flad 10’er.

”Vi er vilde med, at Irma sælger SMIL-klistermærker og støtter vores arbejde for alvorligt og kronisk syge børn. Vi glæder os allerede til at kunne lave flere sociale arrangementer både på og udenfor hospitalerne for børn, som virkelig trænger til det ,” siger formanden for SMILfonden, Sisse Fisker.

Hele beløbet fra salget af klistermærkerne går til SMILfonden. SMILfonden arbejder for at forsøde tilværelsen for kronisk og alvorligt syge børn, der tilbringer lang tid på de danske hospitaler. Når man er barn og skal være på hospitalet i flere måneder, måske endda år, træder SMILfonden til og sørger for oplevelser og afbræk i hverdagen. Oplevelser som familien kan nyde sammen med det syge barn, se tilbage på, og tale om. Med blandt andet udflugter, julearrangementer, sommerlejr og fester, har mange børn og deres pårørende allerede fået smil på læben.

”Irma har en lang tradition for at støtte, og samarbejde med, velgørende organisationer, og Irma hjerterne er et fint symbol for, at have hjertet på rette sted,” siger marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma.

Hjerte-mærkerne findes ved kasserne i alle 70 Irma-butikker fra den 4. oktober.

Se hvordan vi overraskede kunderne i Irma Illum til et smil på www.irma.dk/smil

Yderligere information:

Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // 5159 3814

Formand for SMILfonden, Sisse Fisker, 20200115

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske