Irma sælger smil til fordel for syge børn

SMILfonden og Irma sælger 4. oktober hjerteklistermærker, så syge børn kan få flere sociale arramngementer på og udenfor hospitaler

Den 4. oktober er det Smilets dag. Det fejrer Irma, sammen med SMILfonden, ved at sælge de klassiske hjerteklistermærker med hjertelige budskaber som Smil det smitter. Klistermærkerne bliver solgt ved kasserne i Irmas butikker, 4 styk for en flad 10’er.

”Vi er vilde med, at Irma sælger SMIL-klistermærker og støtter vores arbejde for alvorligt og kronisk syge børn. Vi glæder os allerede til at kunne lave flere sociale arrangementer både på og udenfor hospitalerne for børn, som virkelig trænger til det ,” siger formanden for SMILfonden, Sisse Fisker.

Hele beløbet fra salget af klistermærkerne går til SMILfonden. SMILfonden arbejder for at forsøde tilværelsen for kronisk og alvorligt syge børn, der tilbringer lang tid på de danske hospitaler. Når man er barn og skal være på hospitalet i flere måneder, måske endda år, træder SMILfonden til og sørger for oplevelser og afbræk i hverdagen. Oplevelser som familien kan nyde sammen med det syge barn, se tilbage på, og tale om. Med blandt andet udflugter, julearrangementer, sommerlejr og fester, har mange børn og deres pårørende allerede fået smil på læben.

”Irma har en lang tradition for at støtte, og samarbejde med, velgørende organisationer, og Irma hjerterne er et fint symbol for, at have hjertet på rette sted,” siger marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma.

Hjerte-mærkerne findes ved kasserne i alle 70 Irma-butikker fra den 4. oktober.

Se hvordan vi overraskede kunderne i Irma Illum til et smil på www.irma.dk/smil

Yderligere information:

Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // 5159 3814

Formand for SMILfonden, Sisse Fisker, 20200115