Irma Roskildevej får en ekstra chance

Som følge af en helt ekstra-ordinær indsats fra kunderne i Irma på Roskildevej i Valby, har kæden besluttet at give butikken en ekstra chance.

Det var ellers meningen, at butikken skulle have sidste åbningsdag på søndag den 8. april.

For godt en måned siden meldte Irma ud, at 11 af kædens butikker skulle lukke, da de gav underskud og ikke passede ind i kædens fremtidige strategi.

Da butikken passer ind i Irmas Urbane strategi, så er lukningen udelukkende sket på grund af stigende omkostninger og faldende omsætning.

Men kunderne i den lille butik gik på barrikaderne, og derfor tog Irmas direktør Søren Steffensen ud og mødes med over 150 kunder i butikken i denne uge. Her blev han overrakt 1500 underskrifter mod lukningen. Der var en rigtig god dialog til mødet, hvor kunderne virkelig gjorde det klart, at hvis vi gav butikken en chance mere, så er de villige til at støtte butikken endnu mere i fremtiden. På grund af denne store opbakning, er det besluttet at give butikken en chance mere på 6 måneder.

”Vi har fået henvendelser fra mange i forbindelse med lukning af de 11 butikker. De har udtrykt stor begejstring for Irma og vores medarbejdere de pågældende steder – og stor beklagelse over vores beslutning. Men omkring 95 procent af alle henvendelserne har handlet om Irma Roskildevej – og det har gjort et stort indtryk på mig,” siger Søren Steffensen.

Her til eftermiddag kl. 16.30 kommer Irmas ledelse på besøg i butikken. Her vil de forklare kunderne lidt nærmere omkring den glædelig beslutning, at butikkens lukning er udsat 6 måneder.

For at den skal kunne fortsætte efter de seks måneder kræver det, at omsætningen øges, så butikken kommer i plus. Gør den det, bliver det muligt at investere i en modernisering af butikken, som er en forudsætning for at den kan overleve på langt sigt.

Yderligere information: Salgsdirektør Jacob Elsborg, Irma, 2494 2493

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse