Irma Roskildevej får en ekstra chance

Som følge af en helt ekstra-ordinær indsats fra kunderne i Irma på Roskildevej i Valby, har kæden besluttet at give butikken en ekstra chance.

Det var ellers meningen, at butikken skulle have sidste åbningsdag på søndag den 8. april.

For godt en måned siden meldte Irma ud, at 11 af kædens butikker skulle lukke, da de gav underskud og ikke passede ind i kædens fremtidige strategi.

Da butikken passer ind i Irmas Urbane strategi, så er lukningen udelukkende sket på grund af stigende omkostninger og faldende omsætning.

Men kunderne i den lille butik gik på barrikaderne, og derfor tog Irmas direktør Søren Steffensen ud og mødes med over 150 kunder i butikken i denne uge. Her blev han overrakt 1500 underskrifter mod lukningen. Der var en rigtig god dialog til mødet, hvor kunderne virkelig gjorde det klart, at hvis vi gav butikken en chance mere, så er de villige til at støtte butikken endnu mere i fremtiden. På grund af denne store opbakning, er det besluttet at give butikken en chance mere på 6 måneder.

”Vi har fået henvendelser fra mange i forbindelse med lukning af de 11 butikker. De har udtrykt stor begejstring for Irma og vores medarbejdere de pågældende steder – og stor beklagelse over vores beslutning. Men omkring 95 procent af alle henvendelserne har handlet om Irma Roskildevej – og det har gjort et stort indtryk på mig,” siger Søren Steffensen.

Her til eftermiddag kl. 16.30 kommer Irmas ledelse på besøg i butikken. Her vil de forklare kunderne lidt nærmere omkring den glædelig beslutning, at butikkens lukning er udsat 6 måneder.

For at den skal kunne fortsætte efter de seks måneder kræver det, at omsætningen øges, så butikken kommer i plus. Gør den det, bliver det muligt at investere i en modernisering af butikken, som er en forudsætning for at den kan overleve på langt sigt.

Yderligere information: Salgsdirektør Jacob Elsborg, Irma, 2494 2493

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an