Irma og To Good To Go går i samarbejde

En tredjedel af al verdens mad ikke bliver spist, men derimod spildt.

Smag lige på det en gang; en tredjedel af vores mad produceres direkte til skraldespanden! Dertil kommer, at der for hvert kilo mad i snit udledes 2 kg CO2 i forbindelse med produktionen. CO2 der belaster vores klode til ingen verdens nytte. Det vil Irma gerne ændre på.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Too Good To Go, hvor kunder nemt via en app kan købe mad, der ellers ville blive smidt ud.

Med samarbejdet med Too Good To Go bakker alle kædens butikker op om at reducere madspild, mens Irmas kunder nu kan købe mad, der ellers ville være blevet smidt ud – til priser langt under normale udsalgspriser.

Kunder tager godt imod

Den nye app er hen over sommeren testet i flere Irma-butikker, hvor kunderne har taget så godt imod det grønne tiltag, at det nu er rullet ud i alle kædens butikker.

”Vi har de seneste år arbejdet målrettet på at reducere vores madspild ude i butikkerne og sætte varer ned i pris, når de nærmer sig udløbsdato. Men sammen med vores kunder kan vi gøre meget mere. Too Good To Go er et fantastisk godt og sympatisk koncept, som vi tror, mange af vores kunder vil synes om. Vi har afprøvet det i et par butikker over sommeren og glæder os over, at kunderne hiver poserne af hylderne” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.

For god til at smide ud

Med Too Good To Go-appen kan Irmas kunder købe madvarer til priser reduceret med op til 75 procent af normalprisen. Varerne leveres i form af en lykkepose, som butikken har mikset med øje for udløbsdato. Det er primært varer inden for kategorierne brød og kager, frugt og grønt, som Irmas kunder nu kan lægge i kurven til en lavere pris.

Selve købet foregår via app'en. Efter bestilling kan maden hentes i den pågældende butik i op til en time før lukketid. Maden leveres i bionedbrydelig emballage, og hos Too Good To Go er Chief Sales Officer Henrik Stampe glad for samarbejdet.

“Vi er utroligt glade for samarbejdet med Irma og derigennem vores fælles indsats i kampen mod madspild i Danmark. Samlet smider vi i Danmark mere end 700.000 tons god mad ud, som sagtens kunne være blevet spist. Derfor er samarbejdet med Irma meget vigtig for os, da vi i fællesskab kan yde en aktiv indsats mod madspild, ” lyder det fra Henrik Stampe, der fortæller, at 3319 kunder i testperioden har benyttet sig af app’en og tilsammen reddet 3621 måltider fra udsmidning, svarende til en reduktion af 7242 kg CO2 ækvivalenter.

For mere info, kontakt marketingschef i Irma Rikke Hyldsberg Søgaard mob. 5159 3832 eller Chief Sales Officer hos Too Good To Go Henrik Stampe mob. 2160 1599.

Se også toogoodtogo.dk

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse