Irma og To Good To Go går i samarbejde

En tredjedel af al verdens mad ikke bliver spist, men derimod spildt.

Smag lige på det en gang; en tredjedel af vores mad produceres direkte til skraldespanden! Dertil kommer, at der for hvert kilo mad i snit udledes 2 kg CO2 i forbindelse med produktionen. CO2 der belaster vores klode til ingen verdens nytte. Det vil Irma gerne ændre på.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Too Good To Go, hvor kunder nemt via en app kan købe mad, der ellers ville blive smidt ud.

Med samarbejdet med Too Good To Go bakker alle kædens butikker op om at reducere madspild, mens Irmas kunder nu kan købe mad, der ellers ville være blevet smidt ud – til priser langt under normale udsalgspriser.

Kunder tager godt imod

Den nye app er hen over sommeren testet i flere Irma-butikker, hvor kunderne har taget så godt imod det grønne tiltag, at det nu er rullet ud i alle kædens butikker.

”Vi har de seneste år arbejdet målrettet på at reducere vores madspild ude i butikkerne og sætte varer ned i pris, når de nærmer sig udløbsdato. Men sammen med vores kunder kan vi gøre meget mere. Too Good To Go er et fantastisk godt og sympatisk koncept, som vi tror, mange af vores kunder vil synes om. Vi har afprøvet det i et par butikker over sommeren og glæder os over, at kunderne hiver poserne af hylderne” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.

For god til at smide ud

Med Too Good To Go-appen kan Irmas kunder købe madvarer til priser reduceret med op til 75 procent af normalprisen. Varerne leveres i form af en lykkepose, som butikken har mikset med øje for udløbsdato. Det er primært varer inden for kategorierne brød og kager, frugt og grønt, som Irmas kunder nu kan lægge i kurven til en lavere pris.

Selve købet foregår via app'en. Efter bestilling kan maden hentes i den pågældende butik i op til en time før lukketid. Maden leveres i bionedbrydelig emballage, og hos Too Good To Go er Chief Sales Officer Henrik Stampe glad for samarbejdet.

“Vi er utroligt glade for samarbejdet med Irma og derigennem vores fælles indsats i kampen mod madspild i Danmark. Samlet smider vi i Danmark mere end 700.000 tons god mad ud, som sagtens kunne være blevet spist. Derfor er samarbejdet med Irma meget vigtig for os, da vi i fællesskab kan yde en aktiv indsats mod madspild, ” lyder det fra Henrik Stampe, der fortæller, at 3319 kunder i testperioden har benyttet sig af app’en og tilsammen reddet 3621 måltider fra udsmidning, svarende til en reduktion af 7242 kg CO2 ækvivalenter.

For mere info, kontakt marketingschef i Irma Rikke Hyldsberg Søgaard mob. 5159 3832 eller Chief Sales Officer hos Too Good To Go Henrik Stampe mob. 2160 1599.

Se også toogoodtogo.dk

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop14.4.2018 16:48pressemeddelelse

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop På dagens landsrådsmøde i Coop blev Lasse Bolander genvalgt som formand for Coop. Han fik 62 af de 123 stemmer, Lars Fournais fik 39, Mikkel Irminger Sarbo fik 22 og Christian Christensen fik 0. Lasse Bolander er 49 år gammel og har været formand for Coop siden 2008. Han er valgt til formand for de næste tre år. Det er Coops landsråd på 124 medlemmer, der som Coops øverste myndighed vælger formand og bestyrelse for Coop amba. Landsrådsmedlemmerne vælges af Coops lokale bestyrelser. Til landsrådsmødet var der også valg til to af de ordinære bestyrelsesposter i Coop amba. Syv kandidater var opstillet til de to poster, og resultatet blev, at Nicolai Houe og Bjarne Dybdahl Andersen fik flest stemmer og dermed en bestyrelsespost i Coop amba. Desuden blev Birgitte Hesselbjerg genvalgt som medarbejderrepræsentant i bestyrelsen. Fakta om Coop Coop er en andelsvirksomhed med en foreningsbestyrelse bestående af ni valgte Coop-medlemmer og en enkelt

Årets første danske jordbær er landet i udvalgte Coop-butikker13.4.2018 08:00pressemeddelelse

Foråret har for alvor ramt Danmark. Det betyder, at sæsonen for danske jordbær nu er skudt i gang og akkurat som sidste år, er der ganske få udvalgte butikker, der får fornøjelsen af de allerførste bær. Men man skal være hurtig, hvis man har smag for de søde bær. Mængderne fra den første høst er nemlig meget små. I første omgang vil det derfor kun være kunder i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma - primært i Storkøbenhavn - der fra i dag kan sætte tænderne i årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. Bærrene er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbærproduktion med særlig store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. De seneste dages flotte forårsvejr har gjort, at de første jordbær er klar nu. I denne uge er det kun butikker på Sjælland, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge (uge 16) kommer der større mængder og om ci

Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn10.4.2018 14:21pressemeddelelse

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler. FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign. Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret. De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika. Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832 Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.