Irma og Mødrehjælpen går sammen om at give børn en god jul

Med magasin, HuskMitNavn-kort og unikt design samler Irma ind til københavnske børnefamiliers jul

Sidste år søgte 8.402 familier om julehjælp hos Mødrehjælpen. I år forventes et tilsvarende antal.

Derfor gennemfører Irma og Mødrehjælpen en fælles indsats for at skaffe penge, så børnefamilier, der har det økonomisk svært, kan få en god jul.

Irmas huskunstner, HuskMitNavn, har designet specielle Til og Fra kort, som Irma sælger for 10 kr., der går ubeskåret til Mødrehjælpen.

HuskMitNavn har tidligere i år også dekoreret et sæt børnemøbler fra FDB Møbler. Det er netop er blevet solgt på hos Bruun Rasmussen Auktioner for 21.000 kr. som er doneret til Mødrehjælpen.

Gratis-magasinet Irma Krydderiet koster i december 10 kr., som også går ubeskåret til Mødrehjælpens julehjælp.

Sidste år sikrede Irmas kunder, at 229 børn og 112 familier kunne fejre jul.

”Jeg er stolt over, at Irma sammen med vores kunder på denne måde kan støtte Mødrehjælpens meget vigtige arbejde til fordel for udsatte familier, fædre og mødre i vores lokalområde. Fra tidligere år ved vi, at vores kunder i den grad bakker op og dermed gør en reel og mærkbar forskel for familier, der har det økonomisk svært,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Mødrehjælpen siger direktør Ninna Thomsen:

”Hos Mødrehjælpen er vi meget glade for, at Irma igen i år har valgt at indsamle til julehjælp. Over hele landet er der børnefamilier, som har det ekstra hårdt i julen, og derfor er vores julehjælp en vigtig håndsrækning til de mange, der har brug for vores støtte. Med Irmas kunders opbakning kommer vi et skridt nærmere vores mål om at hjælpe endnu flere økonomisk trængte børnefamilier i år,” siger Ninna Thomsen, direktør i Mødrehjælpen.

Læs mere på www.irma.dk/jultilflere

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Kommunikationschef Flemming Schultz, Mødrehjælpen, 2892 0060

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir