Irma og Mødrehjælpen går sammen om at give børn en god jul

Med magasin, HuskMitNavn-kort og unikt design samler Irma ind til københavnske børnefamiliers jul

Sidste år søgte 8.402 familier om julehjælp hos Mødrehjælpen. I år forventes et tilsvarende antal.

Derfor gennemfører Irma og Mødrehjælpen en fælles indsats for at skaffe penge, så børnefamilier, der har det økonomisk svært, kan få en god jul.

Irmas huskunstner, HuskMitNavn, har designet specielle Til og Fra kort, som Irma sælger for 10 kr., der går ubeskåret til Mødrehjælpen.

HuskMitNavn har tidligere i år også dekoreret et sæt børnemøbler fra FDB Møbler. Det er netop er blevet solgt på hos Bruun Rasmussen Auktioner for 21.000 kr. som er doneret til Mødrehjælpen.

Gratis-magasinet Irma Krydderiet koster i december 10 kr., som også går ubeskåret til Mødrehjælpens julehjælp.

Sidste år sikrede Irmas kunder, at 229 børn og 112 familier kunne fejre jul.

”Jeg er stolt over, at Irma sammen med vores kunder på denne måde kan støtte Mødrehjælpens meget vigtige arbejde til fordel for udsatte familier, fædre og mødre i vores lokalområde. Fra tidligere år ved vi, at vores kunder i den grad bakker op og dermed gør en reel og mærkbar forskel for familier, der har det økonomisk svært,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Mødrehjælpen siger direktør Ninna Thomsen:

”Hos Mødrehjælpen er vi meget glade for, at Irma igen i år har valgt at indsamle til julehjælp. Over hele landet er der børnefamilier, som har det ekstra hårdt i julen, og derfor er vores julehjælp en vigtig håndsrækning til de mange, der har brug for vores støtte. Med Irmas kunders opbakning kommer vi et skridt nærmere vores mål om at hjælpe endnu flere økonomisk trængte børnefamilier i år,” siger Ninna Thomsen, direktør i Mødrehjælpen.

Læs mere på www.irma.dk/jultilflere

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Kommunikationschef Flemming Schultz, Mødrehjælpen, 2892 0060

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk