Irma og Mødrehjælpen går sammen om at give børn en god jul

Med magasin, HuskMitNavn-kort og unikt design samler Irma ind til københavnske børnefamiliers jul

Sidste år søgte 8.402 familier om julehjælp hos Mødrehjælpen. I år forventes et tilsvarende antal.

Derfor gennemfører Irma og Mødrehjælpen en fælles indsats for at skaffe penge, så børnefamilier, der har det økonomisk svært, kan få en god jul.

Irmas huskunstner, HuskMitNavn, har designet specielle Til og Fra kort, som Irma sælger for 10 kr., der går ubeskåret til Mødrehjælpen.

HuskMitNavn har tidligere i år også dekoreret et sæt børnemøbler fra FDB Møbler. Det er netop er blevet solgt på hos Bruun Rasmussen Auktioner for 21.000 kr. som er doneret til Mødrehjælpen.

Gratis-magasinet Irma Krydderiet koster i december 10 kr., som også går ubeskåret til Mødrehjælpens julehjælp.

Sidste år sikrede Irmas kunder, at 229 børn og 112 familier kunne fejre jul.

”Jeg er stolt over, at Irma sammen med vores kunder på denne måde kan støtte Mødrehjælpens meget vigtige arbejde til fordel for udsatte familier, fædre og mødre i vores lokalområde. Fra tidligere år ved vi, at vores kunder i den grad bakker op og dermed gør en reel og mærkbar forskel for familier, der har det økonomisk svært,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Mødrehjælpen siger direktør Ninna Thomsen:

”Hos Mødrehjælpen er vi meget glade for, at Irma igen i år har valgt at indsamle til julehjælp. Over hele landet er der børnefamilier, som har det ekstra hårdt i julen, og derfor er vores julehjælp en vigtig håndsrækning til de mange, der har brug for vores støtte. Med Irmas kunders opbakning kommer vi et skridt nærmere vores mål om at hjælpe endnu flere økonomisk trængte børnefamilier i år,” siger Ninna Thomsen, direktør i Mødrehjælpen.

Læs mere på www.irma.dk/jultilflere

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Kommunikationschef Flemming Schultz, Mødrehjælpen, 2892 0060

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse

Coop deltager med stærkt program for både store og små på Naturmødet i Hirtshals. De medlemsvalgte bestyrelser fra Kvickly Hjørring, SuperBrugsen Hirtshals, Dagli’Brugsen Bindslev og Dagli’Brugsen Tornby står som tidligere år bag aktiviteterne på stand nr. 49. Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, og netop ”bæredygtig emballage” er hovedtemaet i dette års debatter og oplæg. Der vil også være aktiviteter for de helt unge deltagere, når elever fra Hirtshals Skole sammen med folkene bag Coops skolekontakt og lokale bestyrelsesmedlemmer bygger Skrotrobotter ud af emballageaffald. Det er lokale kræfter, der står for det praktiske arrangement, men Naturmødet har høj prioritet i hovedkvarteret i Albertslund. Derfor kommer en række fagpersoner fra Coop og bidrager til spændende oplæg og debatter om bæredygtighed i dagligvarehandlen – både på Coops egen stand og på de store scener. Bestyrelsen for andelsfællesskabet Coop amba kommer også til Hirtshals, og for

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle15.5.2019 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle. Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008. ”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly. Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op. I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly: ”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværels