Coop Danmark A/S

Irma og Henrik Vibskov går sammen

Del
Og giver nyt liv til ikoniske sko og gamle kollektioner

Den danske multikunstner og modedesigner Henrik Vibskov og Irma har indgået eksklusivt samarbejde.

Det resulterer nu i en limited edition-kollektion af sko og stofnet skabt af Henrik Vibskov.

Det drejer sig om Irmas ikoniske Kina-sko, som der er blevet solgt mange millioner af siden de blev lanceret i 1971 under navnet Mao-sko. Nu bliver skoen gjort til et kunstværk, når Henrik Vibskov giver den nyt liv med et farverigt design.

”I mine tidligere værker har naturen og madvarer spillet en stor rolle, og derfor syntes jeg, at det kunne være interessant at lave et farverigt svampemønster til den historiske kinasko. Det var vigtigt for mig, at skoen samtidig blev gjort mere brugbar, så derfor er bunden også blevet forsynet med en ekstra grøn belægning under sålen. På den måde har den nærmest fået et nyt og ekstra liv – og kan nu også bruges udendørs,” siger Henrik Vibskov.

Nyt liv er der også kommet til de stoffer fra Henrik Vibskovs gamle kollektioner, som er blevet forvandlet til over 40 forskellige slags stofnet, som sælges i et stærkt begrænset antal fra i dag, 30. maj.

For Irma handler det om at videreføre en mere end 50 år lang tradition for at bringe kunst af høj kvalitet ud til mange i hverdagen, som man har gjort med kunstdåser, genbrugsposer, plakater og husgavle.

”Kunst hører ikke kun til museer og som haute couture på catwalken, hengemt i glasmontre og for de få. Den skal ind i hverdagen. Derfor har vi også glædet os meget til at præsentere dette samarbejde med Henrik Vibskov, der er en helt særlig og beundringsværdig kunstner,” siger Lise Hørdam, marketingchef i Irma.

Hun forventer, at Irma vil fortsætte med lignende projekter med andre førende kunstnere som en del af branding af Irma som Københavns kvalitetskæde nr. 1.

Kunstprojektet med Henrik Vibskov er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Republica og IN SITU, der er specialiseret i kuratering og formidling af samtidskunstprojekter. www.insitu.dk

Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, 2489 3668 / lise.hoerdam@irma.dk

 

Vedlagt:

Foto af Irma+Vibskov kinasko og af Henrik Vibskov og Irma+Vibskov stofnet.

 

Sko og stofnet fås Irma fra 30. maj og så længe lager haves. Kinaskoen, der er produceret i 100 procent økologisk bomuld og Fairtrade-certificeret, koster 149 kr. og fås i størrelse 36-45. Stofnettet koster 149 kr. Begge dele findes kun i begrænset mængde

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye