Coop Danmark A/S

Irma og Henrik Vibskov går sammen

Del

Og giver nyt liv til ikoniske sko og gamle kollektioner

Den danske multikunstner og modedesigner Henrik Vibskov og Irma har indgået eksklusivt samarbejde.

Det resulterer nu i en limited edition-kollektion af sko og stofnet skabt af Henrik Vibskov.

Det drejer sig om Irmas ikoniske Kina-sko, som der er blevet solgt mange millioner af siden de blev lanceret i 1971 under navnet Mao-sko. Nu bliver skoen gjort til et kunstværk, når Henrik Vibskov giver den nyt liv med et farverigt design.

”I mine tidligere værker har naturen og madvarer spillet en stor rolle, og derfor syntes jeg, at det kunne være interessant at lave et farverigt svampemønster til den historiske kinasko. Det var vigtigt for mig, at skoen samtidig blev gjort mere brugbar, så derfor er bunden også blevet forsynet med en ekstra grøn belægning under sålen. På den måde har den nærmest fået et nyt og ekstra liv – og kan nu også bruges udendørs,” siger Henrik Vibskov.

Nyt liv er der også kommet til de stoffer fra Henrik Vibskovs gamle kollektioner, som er blevet forvandlet til over 40 forskellige slags stofnet, som sælges i et stærkt begrænset antal fra i dag, 30. maj.

For Irma handler det om at videreføre en mere end 50 år lang tradition for at bringe kunst af høj kvalitet ud til mange i hverdagen, som man har gjort med kunstdåser, genbrugsposer, plakater og husgavle.

”Kunst hører ikke kun til museer og som haute couture på catwalken, hengemt i glasmontre og for de få. Den skal ind i hverdagen. Derfor har vi også glædet os meget til at præsentere dette samarbejde med Henrik Vibskov, der er en helt særlig og beundringsværdig kunstner,” siger Lise Hørdam, marketingchef i Irma.

Hun forventer, at Irma vil fortsætte med lignende projekter med andre førende kunstnere som en del af branding af Irma som Københavns kvalitetskæde nr. 1.

Kunstprojektet med Henrik Vibskov er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Republica og IN SITU, der er specialiseret i kuratering og formidling af samtidskunstprojekter. www.insitu.dk

Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, 2489 3668 / lise.hoerdam@irma.dk

 

Vedlagt:

Foto af Irma+Vibskov kinasko og af Henrik Vibskov og Irma+Vibskov stofnet.

 

Sko og stofnet fås Irma fra 30. maj og så længe lager haves. Kinaskoen, der er produceret i 100 procent økologisk bomuld og Fairtrade-certificeret, koster 149 kr. og fås i størrelse 36-45. Stofnettet koster 149 kr. Begge dele findes kun i begrænset mængde

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.

Irma slår rekord i økologi-salg15.6.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

På trods af den økonomiske krise i Danmark, har Irma slået sin egen rekord i salg i økologi i årets fem første måneder. 36 procent af det samlede salg af fødevarer i Irma er nu økologisk. Men en forklaring på, at salget stiger trods tilbageholdenhed hos forbrugerne generelt, er, at salget i højere grad flytter over til de lidt billigere varianter i Irmas Hverdag.Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer, heraf er 75 procent økologiske. ”Det viser, hvor vigtig økologien er for Irmas kunder. For dem handler det om at fastholde kvalitet og de værdier, der ligger i de økologiske varer” siger kommerciel chef i Irma, Cathrine Holmegaard Aarup. Irma satte sidste år som mål at øge salget af økologi og i 2025 blive den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. ”Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verde

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum