Irma og FDB Møbler sætter unikke møbler for børn på auktion

Børge Mogensen har designet dem, HuskMitNavn har dekoreret dem. Nu bliver det muligt at købe nogle af Danmarks mest unikke børnemøbler på auktion hos Bruun Rasmussen.

Nu bliver det muligt at købe nogle helt unikke børnemøbler og samtidig støtte Mødrehjælpens julehjælp.

Det er Irma og FDB Møbler, der fra 2.- 13. november holder auktion over møblerne, der oprindeligt er tegnet af Børge Mogensen i 1946, og dekoreret af kunstneren HuskMitNavn i 2018.

Auktionen afvikles online af Bruun Rasmussen.

”Vi synes, at det var en god idé, Irma og FDB Møbler fik sammen: At udsmykke nogle ikoniske børnemøbler og sælge dem på auktion og give overskuddet ubeskåret tilvores faste samarbejdspartner, Mødrehjælpen,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

”For FDB Møbler handler det om at kombinere det klassiske design med et nutidigt og moderne udtryk. Kombinationen af Børge Mogensen og HuskMitNavn er virkelig unikt,” siger direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

”Jeg er glad for at kunne støtte op om Mødrehjælpens arbejde med salget af Irmas Børge Morgensen møbler. Specielt her op til jul, hvor så mange har brug for en ekstra håndsrækning for at få tingene til at hænge sammen,” siger HuskMitNavn.

Det er Irmas håb, at en virksomhed har lyst til at støtte Mødrehjælpen ved at byde på møblerne - og måske endda donerer sættet videre til en organisation eller et hospital hvor, børnene får glæde af møblerne”.

Beløbet møblerne indbringer, går ubeskåret til Mødrehjælpen. FDB Møbler har doneret dem og Bruun Rasmussen afholder auktionen uden salær.

Auktionen kan følges her:

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Vedhæftet: Foto af møblerne

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab13.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops teknologiselskab, Lobyco, skal tale på verdens største detailhandelskonference, NRF 2022, i New York City. 16. januar vil selskabets adm. direktør Jan Madsen i Javits Center på Manhattan fortælle om den digitale transformation, som Coop i Danmark har været igennem samt dele ud af Lobycos internationale erfaringer med digitale loyalitetsprogrammer. Centralt her er udviklingen af Coop appen, der er blevet den digitale kommunikationskanal mellem virksomheden og dens 1,9 million medlemmer samt øvrige kunder. ”Digital transformation handler ofte om e-handel, men en McKinsey-undersøgelse viser at 2/3 af alle amerikanere er utilfredse med de loyalitetsprogrammer, de er medlemmer af. Med det rette program og digitale værktøjer kan loyaliteten øges betydeligt. Det har vi vist i Danmark, og det har siden skabt den store interesse fra kæder fra hele verden. Og nu oplever vi kolossal interesse efter den ”vindende formel”, udtaler Jan Madsen. Lobyco blev stiftet 1. september 2020 og har siden

Irma klar med billig økologi hver søndag til københavnerne12.1.2022 05:00:00 CET | Pressemeddelelse

Irma vil være den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. For at nå det vil der komme flere nye varer, mere markedsføring – og som det første her og nu: Billigere varer. Med 20 procent rabat på alle 2.400 forskellige økologiske varer hver søndag i januar tester Irma, hvor meget så stor en rabat vil rykke på københavnernes lyst til at købe mere økologi. ”Det er en stor investering for os, fordi det omfatter 1/3 del af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma. I dag er 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske mod landsgennemsnittet, der er under det halve, ca. 15 procent. En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er ca. fire gang så stort som i de største discoun

Irma kårer Årets Butik og Årets Butikschef11.1.2022 15:15:00 CET | Pressemeddelelse