Irma og FDB Møbler sætter unikke møbler for børn på auktion

Børge Mogensen har designet dem, HuskMitNavn har dekoreret dem. Nu bliver det muligt at købe nogle af Danmarks mest unikke børnemøbler på auktion hos Bruun Rasmussen.

Nu bliver det muligt at købe nogle helt unikke børnemøbler og samtidig støtte Mødrehjælpens julehjælp.

Det er Irma og FDB Møbler, der fra 2.- 13. november holder auktion over møblerne, der oprindeligt er tegnet af Børge Mogensen i 1946, og dekoreret af kunstneren HuskMitNavn i 2018.

Auktionen afvikles online af Bruun Rasmussen.

”Vi synes, at det var en god idé, Irma og FDB Møbler fik sammen: At udsmykke nogle ikoniske børnemøbler og sælge dem på auktion og give overskuddet ubeskåret tilvores faste samarbejdspartner, Mødrehjælpen,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

”For FDB Møbler handler det om at kombinere det klassiske design med et nutidigt og moderne udtryk. Kombinationen af Børge Mogensen og HuskMitNavn er virkelig unikt,” siger direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

”Jeg er glad for at kunne støtte op om Mødrehjælpens arbejde med salget af Irmas Børge Morgensen møbler. Specielt her op til jul, hvor så mange har brug for en ekstra håndsrækning for at få tingene til at hænge sammen,” siger HuskMitNavn.

Det er Irmas håb, at en virksomhed har lyst til at støtte Mødrehjælpen ved at byde på møblerne - og måske endda donerer sættet videre til en organisation eller et hospital hvor, børnene får glæde af møblerne”.

Beløbet møblerne indbringer, går ubeskåret til Mødrehjælpen. FDB Møbler har doneret dem og Bruun Rasmussen afholder auktionen uden salær.

Auktionen kan følges her:

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Vedhæftet: Foto af møblerne

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s