Irma og FDB Møbler sætter unikke møbler for børn på auktion

Børge Mogensen har designet dem, HuskMitNavn har dekoreret dem. Nu bliver det muligt at købe nogle af Danmarks mest unikke børnemøbler på auktion hos Bruun Rasmussen.

Nu bliver det muligt at købe nogle helt unikke børnemøbler og samtidig støtte Mødrehjælpens julehjælp.

Det er Irma og FDB Møbler, der fra 2.- 13. november holder auktion over møblerne, der oprindeligt er tegnet af Børge Mogensen i 1946, og dekoreret af kunstneren HuskMitNavn i 2018.

Auktionen afvikles online af Bruun Rasmussen.

”Vi synes, at det var en god idé, Irma og FDB Møbler fik sammen: At udsmykke nogle ikoniske børnemøbler og sælge dem på auktion og give overskuddet ubeskåret tilvores faste samarbejdspartner, Mødrehjælpen,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

”For FDB Møbler handler det om at kombinere det klassiske design med et nutidigt og moderne udtryk. Kombinationen af Børge Mogensen og HuskMitNavn er virkelig unikt,” siger direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

”Jeg er glad for at kunne støtte op om Mødrehjælpens arbejde med salget af Irmas Børge Morgensen møbler. Specielt her op til jul, hvor så mange har brug for en ekstra håndsrækning for at få tingene til at hænge sammen,” siger HuskMitNavn.

Det er Irmas håb, at en virksomhed har lyst til at støtte Mødrehjælpen ved at byde på møblerne - og måske endda donerer sættet videre til en organisation eller et hospital hvor, børnene får glæde af møblerne”.

Beløbet møblerne indbringer, går ubeskåret til Mødrehjælpen. FDB Møbler har doneret dem og Bruun Rasmussen afholder auktionen uden salær.

Auktionen kan følges her:

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Vedhæftet: Foto af møblerne

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00Pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.