Irma og FDB Møbler sætter unikke møbler for børn på auktion

Børge Mogensen har designet dem, HuskMitNavn har dekoreret dem. Nu bliver det muligt at købe nogle af Danmarks mest unikke børnemøbler på auktion hos Bruun Rasmussen.

Nu bliver det muligt at købe nogle helt unikke børnemøbler og samtidig støtte Mødrehjælpens julehjælp.

Det er Irma og FDB Møbler, der fra 2.- 13. november holder auktion over møblerne, der oprindeligt er tegnet af Børge Mogensen i 1946, og dekoreret af kunstneren HuskMitNavn i 2018.

Auktionen afvikles online af Bruun Rasmussen.

”Vi synes, at det var en god idé, Irma og FDB Møbler fik sammen: At udsmykke nogle ikoniske børnemøbler og sælge dem på auktion og give overskuddet ubeskåret tilvores faste samarbejdspartner, Mødrehjælpen,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

”For FDB Møbler handler det om at kombinere det klassiske design med et nutidigt og moderne udtryk. Kombinationen af Børge Mogensen og HuskMitNavn er virkelig unikt,” siger direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

”Jeg er glad for at kunne støtte op om Mødrehjælpens arbejde med salget af Irmas Børge Morgensen møbler. Specielt her op til jul, hvor så mange har brug for en ekstra håndsrækning for at få tingene til at hænge sammen,” siger HuskMitNavn.

Det er Irmas håb, at en virksomhed har lyst til at støtte Mødrehjælpen ved at byde på møblerne - og måske endda donerer sættet videre til en organisation eller et hospital hvor, børnene får glæde af møblerne”.

Beløbet møblerne indbringer, går ubeskåret til Mødrehjælpen. FDB Møbler har doneret dem og Bruun Rasmussen afholder auktionen uden salær.

Auktionen kan følges her:

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Vedhæftet: Foto af møblerne

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen1.3.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage de første nye danske kartofler i år. De er avlet af Karl Larsen på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – lørdag den 2. marts – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker på Sjælland og i hovedstadsområdet. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Sidste år kom de første danske kartofler i butikkerne en uge senere, nemlig 8. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098