Irma

Irma leder efter nye, spændende varer til landsdækkende Produktpris

Sammen med Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem, opfordrer Irma nu producenter af danske, innovative fødevarer til at tilmelde sit produkt til Produktprisen 2023, der de seneste 10 år har kåret Danmarks bedste lokale fødevarer på havnen i Gudhjem.

Den 24. juni 2023 løber Sol over Gudhjem over stablen og igen i år med Irma som stolt sponsor og partner på Produktprisen. Sidste år havde mere end 100 producenter

tilmeldt deres produkter til Produktprisen og gennem årene har mange af finaleprodukterne fundet vej ind på hylderne i Irma.

Vi er rigtig glade for partnerskabet med Sol over Gudhjem, da vi i Irma er nysgerrige på nye, spændende føde- og drikkevarer. Samtidig mener vi, at det er vigtigt at støtte udviklingen på den danske fødevarescene, og give de danske madiværksættere mulighed for at inspirere danskerne og Irmas kunder til nyt på spisebordet”, siger produktchef i Irma, Hanna Schaldemose.

At medvirke og vinde Produktprisen kan mærkes positivt, det er der ingen tvivl om, hvis man spørger tidligere års medvirkende. Asbjørn Diemer, stifter og direktør i Cocohagen, der vandt Produktprisen i konfekture i 2020 fortæller om, hvordan deres deltagelse har påvirket virksomheden efterfølgende: "I Cocohagen oplever vi, at udmærkelsen fra Danmarks anerkendte smagskonkurrence, Sol Over Gudhjem, har en mærkbar effekt på kendskabet til os og vores brand både når vi taler B2B og over for forbrugerne. Og vi bruger fortsat vores førsteplads som certificering af vores gode smag i vores kommunikation til forbrugerne”.

Produktprisen 2023

Produktprisen afholdes på havnen i Gudhjem d. 24. juni 2023. Forud for finalen på Bornholm vil et ekspertpanel bestående af 6 dommere, heraf nogle af Danmarks førende kokke, smage og vurderer hvert enkelt indstillet produkt i slutningen af marts. I forbindelse med smagningen udvælger dommerpanelet tre nominerede produkter til hver af de fire kategorier: Mad, Drikke, Konfekture og Innovation. De nominerede deltager fysisk til finalen på Gudhjem Havn d. 24. juni.

Vi vil gerne opfordre til at alle de små producenter, vi har her i Danmark, tilmelder deres produkter til Produktprisen. Det er en stor mulighed for dem, da de ved at deltage, får feedback fra nogle af Danmarks dygtigste kokke og sommelierer, og dermed får kvalificeret feedback på videreudvikling af deres produkt,” siger arrangør af Sol over Gudhjem, Mads Marschall og fortsætter: ”Jeg glæder mig over samarbejdet med Irma igen i år, fordi Irma, ligesom os, sætter stor pris på madiværksætteri og hylder de lokale fødevareproducenter, som er blevet nomineret og har vundet de seneste år”.

Alle produkter skal tilmeldes konkurrencen senest d. 10. marts 2023. Man kan læse mere og tilmelde sit produkt her.

For yderligere information eller materiale, kontakt:

Hanna Schaldemose, Produktchef i Irma, tlf.: 51 59 35 42, mail: hanna.schaldemose@irma.dk

Mads Marschall, Direktør Sol over Gudhjem, tlf.: 21 61 42 23, mail: mads@sogk.dk

Information om Irma

Irma
Roskildevej 65
2620 Albertslund

+ 45 43 86 43 86http://www.irma.dk

Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og når vores kunder kommer ind i butikken, har vi forberedt os godt. Faktisk siden 1886, hvor den første butik så dagens lys. Irmas mission er at sikre at vores kunder kan få dagligvarer af høj kvalitet med god smag i inspirerende butikker med excellent kundeservice.

Følg pressemeddelelser fra Irma

Flere pressemeddelelser fra Irma