Irma

Irma lancerer Irmagi-prisen for at mindske energiforbruget

Medarbejderne i Irma dyster om ca. 100.000 kr. i kampen mod de stigende energiomkostninger.

Martin Jöhncke

I Irma kalder de stigende energipriser på kreative løsninger og inddragelse af alle kædens butikker.

Derfor lancerer man Irmagi-prisen.

En konkurrence, som skal sikre at Irmas 66 butikker, selv engagerer sig i kædens energiforbrug og muligheden for at spare.

Den butik, som skaber størst besparelse på butikkens energiregning, vinder ikke mindre end deres lokale besparelse i kwh i danske kroner. Lige nu spår vi at den samlede præmiesum ender omkring 100.000 kr. Pengepræmien er øremærket til at afholde et eller flere arrangementer for de vindende butikkers personale.

Konkurrencen har allerede været i gang nogle uger og allerede nu kan konkurrencen aflæses på Irmas energiregning med et fald i energiforbrug på 13 %.

Irmas Koncept- og driftsdirektør, Martin Jöhncke er glad for at konkurrencen allerede kan aflæses i tallene:

Det er skønt at se engagementet hos vores kollegaer i butikken. De er kreative og finder både store og små ændringer, som tilsammen giver en betydelig reduktion af vores energiforbrug. Det er vigtigt at oplevelsen i butikken fortsat er god, men det er uundgåeligt, at kunderne vil mærke til besparelserne. Faktisk oplever vi også, at kunder selv henvender sig, for at sikre, at vi er så ansvarlige som muligt, når det gælder energianvendelse i butikkerne og dette er et af vores tiltag for at sikre netop dette”.

Fællesskab over konkurrence

Fællesskabet blandt Irmas butikker er stærkere end konkurrencen i sig selv, så udover Irmagi-prisen, har Irma også oprettet en Gode råd er ikke dyre-postkasse, hvor butikkerne deler gode ideer til at spare på energien. Nogle gange findes de gode besparelser lige for øjnene af en, uden man opdager det og det hjælper vidensdelingen på.

Konkurrencen løber i første omgang til 31. december, hvor de tre bedste butikker kåres og overrækkes deres præmie. To uger inde i konkurrencen er det Irma Farum, Dragør og Strandboulevarden som indtager top tre, men meget kan ændre sig inden konkurrencen afsluttes.

Yderligere information:  Koncept- og driftsdirektør, Martin Jöhncke, 23 83 14 44 eller martin.brinch.joehncke@coop.dk

Martin Jöhncke

Information om Irma

Irma
Roskildevej 65
2620 Albertslund

+ 45 43 86 43 86http://www.irma.dk

Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og når vores kunder kommer ind i butikken, har vi forberedt os godt. Faktisk siden 1886, hvor den første butik så dagens lys. Irmas mission er at sikre at vores kunder kan få dagligvarer af høj kvalitet med god smag i inspirerende butikker med excellent kundeservice.

Følg pressemeddelelser fra Irma

Flere pressemeddelelser fra Irma

Irma udråbes som årets højdespringer af Dansk Vegetarisk Forening6.11.2022 11:29:46 CET | Pressemeddelelse

Da Dansk Vegetarisk Forening afviklede deres årlige prisuddeling til Organic Plant Based Expo i Øksnehallen, løb Irma med prisen som Årets Højdespringer. ”Irma modtager prisen, da Irma har vist en særdeles positiv udvikling inden for plantebaserede fødevarer, med et bredt sortiment af danske, økologiske frugter og grøntsager i sæson og generelt et stort udvalg af økologiske veganske produkter og det hele til en mere konkurrencedygtig pris end før”, uddyber Dansk Vegetarisk Forening ved prisoverrækkelsen. Hos Irma er de meget glade for prisen og anerkendelsen. ”Vi har de seneste år arbejdet hårdt på netop dette område, så vi er utrolige glade for at indsatsen bemærkes og anerkendes af Dansk Vegetarisk forening,” siger kommerciel chef hos Irma Cathrine Holmegaard Aarup. Inspirerer til nyt og mere grønt på bordet Hos Irma er det deres mission at inspirere kunderne til nyt på bordet og i særdeleshed mere grønt på bordet, samtidig med at sikre at varerne er af god kvalitet og med smagen i h