Irma-kunder støtter Mødrehjælpen med 842.000 kr.

777 familier har i 2018 fået støtte fra Mødrehjælpen takket være penge doneret fra kunder i Irma.

Med en række forskellige projekter har Irma doneret 842.427 kr. i løbet af 2018 til Mødrehjælpen.

Det er først og fremmest, når kunderne har afleveret deres tomme flasker og dåser i pantautomaterne. Her er der blevet doneret 533.000 kr., som er gået ubeskåret til Mødrehjælpen.

Kunstposer og kunstdåser skabt af kunstneren HuskMitNavn har givet et overskud på 110.000 kr., som er gået til Mødrehjælpen.

Han dekorererede også et børnemøbelsæt fra FDB Møbler, som blev solgt på en auktion hos Bruun Rasmussen og indbragte 21.000 kr. Med julekort og salg af Irmas kundemagasin, Krydderiet, er det i alt blevet til de godt 850.000 kr.

”Jeg er meget stolt af vores samarbejde med Mødrehjælpen. Vi ved, at deres arbejde har skelsættende betydning for de familier, der modtager støtte og rådgivning. Og vi kan se, at vores kunder i den grad bakker op om det arbejde,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen.

”Pengene har gjort en stor forskel for familier i krise. Med pengene fra Irma har vi kunnet hjælpe med rådgivning og julehjælp til mange familier, der har haft hårdt brug for den støtte. Vi er taknemmelige for samarbejdet med Irma og for den store opbakning fra de mange Irma-kunder, der har bidraget til vores sag,” siger Ninna Thomsen, direktør i Mødrehjælpen.

Irma og Mødrehjælpen fortsætter samarbejdet i 2019.

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Ninna Thomsen, Mødrehjælpen, 2910 2910

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an