Irma-kunder samles til samtale om klimaet

9. oktober kl. 17 samles Irma-kunder for at diskutere og blive klogere på klimaet forud for C40

For første gang holder Irma samtale-middag for sine kunder.

Det sker 9. oktober kl. 17-19 i CPH Food Space, Slagtehusgade 11, Kødbyen i København.

Temaet er klimavenlig mad, anledningen er C40-topmødet i København, hvor borgmestre fra 40 af verdens storbyer mødes i denne uge for at diskutere klimaforandringerne.

”Tiden er kommet til, at vi har en ny form for kommunikation med vores kunder. Klimaet optager dem som aldrig før, og vi oplever et behov for mere viden. Derfor inviterer vi vores medlemmer, som bor i København, til at være nysgerrige på hvordan vi sammen kan passe bedre på klimaet,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Der har den seneste måned været arrangementer i nogle af Irmas butikker om klima-spørgsmål. Nu tager vi skridtet videre og inviterer kunderne til at blive klogere på udfordringerne over en middag.

Som en del af samtalemiddagen fortæller programleder for den grønne tænketank Concitos program om Fremtidens Fødevarer, Michael Minter, om fremtidens klimavenlige fødevarer. Deltagerne udveksler undervejs idéer, der kan gøre det nemmere for dem, der bor i og omkring storbyen, at spise klimavenlig mad i hverdagen. Det klimavenlige måltid tilberedes af det kulinariske laboratorium .506, der også står bag ’Verdens (måske) mest bæredygtige middag’ til Copenhagen Cooking & Food Festival.

Interessen for at deltage er så stor, at alle pladser er udsolgt.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Klimaangst er godt for klimaet30.7.2020 08:36:10 CESTPressemeddelelse

Klimaforandringerne bekymrer langt størstedelen af danskerne, viser ny undersøgelse. Bekymring og angst er ikke bare naturlige og sunde reaktioner på klimakrisen, de er også nødvendige, hvis vi skal bremse den negative udvikling, mener nogle af de eksperter, Samvirke har talt med. Tager klimaangsten overhånd hos den enkelte, er det dog problematisk, understreger de. Kun 4% af danskerne er ”slet ikke” bekymrede for klimaforandringerne. Resten af os er bekymrede i en eller anden grad. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Coop Analyse, skriver Samvirke i seneste udgave af magasinet. Og det er både naturligt og sundt at reagere med bekymring og for den sags skyld angst, når man står over for en reel trussel, som klimaforandringerne er, siger flere fagfolk, som Samvirke har talt med. En af dem er psykolog Lise Maj Jensen, der i mange år har været optaget af de psykologiske barrierer og drivkræfter for bæredygtig adfærd. »Angsten er hensigtsmæssig, for­di den hjælper os til at se virkel

Coop og Stop Spild Lokalt indgår landsaftale om madspild16.7.2020 11:00:00 CESTPressemeddelelse