Irma-kunder samles til samtale om klimaet

9. oktober kl. 17 samles Irma-kunder for at diskutere og blive klogere på klimaet forud for C40

For første gang holder Irma samtale-middag for sine kunder.

Det sker 9. oktober kl. 17-19 i CPH Food Space, Slagtehusgade 11, Kødbyen i København.

Temaet er klimavenlig mad, anledningen er C40-topmødet i København, hvor borgmestre fra 40 af verdens storbyer mødes i denne uge for at diskutere klimaforandringerne.

”Tiden er kommet til, at vi har en ny form for kommunikation med vores kunder. Klimaet optager dem som aldrig før, og vi oplever et behov for mere viden. Derfor inviterer vi vores medlemmer, som bor i København, til at være nysgerrige på hvordan vi sammen kan passe bedre på klimaet,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Der har den seneste måned været arrangementer i nogle af Irmas butikker om klima-spørgsmål. Nu tager vi skridtet videre og inviterer kunderne til at blive klogere på udfordringerne over en middag.

Som en del af samtalemiddagen fortæller programleder for den grønne tænketank Concitos program om Fremtidens Fødevarer, Michael Minter, om fremtidens klimavenlige fødevarer. Deltagerne udveksler undervejs idéer, der kan gøre det nemmere for dem, der bor i og omkring storbyen, at spise klimavenlig mad i hverdagen. Det klimavenlige måltid tilberedes af det kulinariske laboratorium .506, der også står bag ’Verdens (måske) mest bæredygtige middag’ til Copenhagen Cooking & Food Festival.

Interessen for at deltage er så stor, at alle pladser er udsolgt.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla

Coop og ENIGMA har succes med at få danskerne i tale3.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse