Coop Danmark A/S

Irma-kunder samles til samtale om klimaet

Del

9. oktober kl. 17 samles Irma-kunder for at diskutere og blive klogere på klimaet forud for C40

For første gang holder Irma samtale-middag for sine kunder.

Det sker 9. oktober kl. 17-19 i CPH Food Space, Slagtehusgade 11, Kødbyen i København.

Temaet er klimavenlig mad, anledningen er C40-topmødet i København, hvor borgmestre fra 40 af verdens storbyer mødes i denne uge for at diskutere klimaforandringerne.

”Tiden er kommet til, at vi har en ny form for kommunikation med vores kunder. Klimaet optager dem som aldrig før, og vi oplever et behov for mere viden. Derfor inviterer vi vores medlemmer, som bor i København, til at være nysgerrige på hvordan vi sammen kan passe bedre på klimaet,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Der har den seneste måned været arrangementer i nogle af Irmas butikker om klima-spørgsmål. Nu tager vi skridtet videre og inviterer kunderne til at blive klogere på udfordringerne over en middag.

Som en del af samtalemiddagen fortæller programleder for den grønne tænketank Concitos program om Fremtidens Fødevarer, Michael Minter, om fremtidens klimavenlige fødevarer. Deltagerne udveksler undervejs idéer, der kan gøre det nemmere for dem, der bor i og omkring storbyen, at spise klimavenlig mad i hverdagen. Det klimavenlige måltid tilberedes af det kulinariske laboratorium .506, der også står bag ’Verdens (måske) mest bæredygtige middag’ til Copenhagen Cooking & Food Festival.

Interessen for at deltage er så stor, at alle pladser er udsolgt.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop skærper krav til bæredygtig soja6.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Fremover skal den soja, der anvendes i Coops egne mærker, være certificeret som bæredygtigt. Dermed tager Coop et nyt skridt mod mere bæredygtighed på et område, der i mange år har været et stort globalt problem. Soja bliver især dyrket i Brasilien, Argentina og Paraguay. Her bliver store regnskovsområder ryddet for at skaffe plads til sojaplantager. Når regnskoven bliver fældet til fordel for sojaplantager, går det oftest ud over de skovområder, som f.eks. Amazonas, der har høj biodiversitet og truede dyrearter. ”Afskovning er et enormt globalt problem. Derfor er vi stolte over at tage dette afgørende skridt, som betyder, at vi fremmer mere bæredygtig soja-produktion hos vores leverandører,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Coop har som en del af Dansk Initiativ for Etisk Handel været med til at danne Dansk Alliance for Ansvarlig Soja, hvor formålet, er at samle relevante danske aktører i et forpligtende samarbejde for at sikre fremdrift mod ansvarligt produceret soja. Krave

Folkeaktier skal skabe mere økologisk landbrug5.12.2019 08:00:00 CETPressemeddelelse

Danskerne kan nu købe folkeaktier i landbrugsjord og dermed bidrage til, at mere dansk landbrugsjord bliver omlagt til økologi til gavn for natur, miljø, drikkevand, og klima. Det er Danmarks Økologiske Jordbrugsfond, der sælger Folkeaktier gennem crowdfunding for at skaffe kapital til opløb af mere landbrugsjord. Danmarks Økologiske Jordbrugsfond opkøber konventionelt drevet landbrug og lader yngre økologiske landmænd forpagte jorden. De skal omlægge til økologiske drift og arbejde med mere natur og co2-reducerende tiltag. Folkeaktien, der kan købes på Coops platform for Crowdfunding skal sikre endnu mere kapital til arbejdet med at opkøbe landbrugsjord og skabe en bæredygtig og økologisk drift. ”Danmarks Økologiske Jordbrugsfond har fået en forrygende start siden 2017 med stor opbakning og mange aktionærer. Med Folkeaktien giver vi mulighed for at endnu flere kan være med og bidrage til, at vi kan opkøbe endnu mere jord, som fremover vil blive dyrket økologisk,” siger Lars-Christian

Over 1 mio. pant-kroner til Hjerteforeningen fra faktas kunder5.12.2019 06:30:00 CETPressemeddelelse

Kunderne i fakta har i år doneret over 100.000 kr. om måneden til Hjerteforeningen. Det er sket, når de donerer deres flaske- og dåsepant til det gode formål ved at trykke på ”Hjerteknappen” på flaskeautomaterne. ”Vi startede samarbejdet med Hjerteforeningen tilbage i marts i år, og allerede nu kan vi sende helt nøjagtigt 1.045.920 kroner videre til Hjerteforeningen. Med Hjerteforeningen vil vi gerne udvikle andre aktiviteter og information, der kan styrke Hjerteforeningens vigtige arbejde med at redde liv,” siger kædedirektør i fakta, John Hornbech Christensen. ”Og vi samarbejder også på andre fronter. F.eks. har vi i samarbejde med Hjerteforeningen udgivet et hæfte med opskrifter og tips til at gøre det nemmere og lidt billigere at leve sundere. Men først og fremmest en kæmpe tak til alle vores kunder for at iger John Hornbech Christensen. I Hjerteforeningen siger Adm. direktør Anne Kaltoft: ”Vi er dybt taknemmelige for den økonomiske støtte, fakta og deres mange kunder yder til vore

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum