Irma-kunder i kampvalg til ny bestyrelse

For første gang kan kunder blive valg til ny bestyrelse for Irma. Flere hundrede stiller op. Valgmøde 2. marts.

Hundredvis af forbrugere i København og omegn ønsker at blive medlem af den første kundebestyrelse for Irma, som skal vælges om godt en måned.

Valget er det første, som gennemføres efter, at det sidste år blev muligt at blive direkte medlem af Irma. Det har foreløbig over 15.000 valgt at blive. Det er blandt disse, at 5 kan blive medlem af kundebestyrelsen.

Siden 16. januar har kunderne kunnet opstille til valget, som afvikles fra 9.-16. marts via Irma.dk/valg. Foreløbig har ca. 200 valgt at stille op. Sidste chance for opstilling er 16. februar. Opstilling sker også på irma.dk/valg.

”Den store interesse viser, at Irma har Danmarks mest engagerede kunder. Vi mærker en dybfølt interesse for, hvordan Irma udvikler sig, hvor kvalitet, økologi og dyrevelfærd er emner, som vores kunders hjerter virkelig banker for,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

Kundebestyrelsen kommer til at bestå af de 5 kunder, der får flest stemmer, samt 1 medarbejderrepræsentant. Bestyrelsen skal fungere som en kreativ og idégenererende sparringspartner for Irmas ledelse.

Den 2. marts inviteres alle kandidaterne og Irmas medlemmer til et medlemsmøde, hvor der bliver mulighed for at møde Irmas ledelse og høres dens visioner for Irma og tanker om samarbejdet med den nye kundebestyrelse.

17. marts offentliggøres navnene på medlemmerne af den første medlemsbestyrelse.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper Uggerhøj, 2680 0618

Redaktionen er velkommen til at deltage i valgmødet den 2. marts kl. 17. Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i