Irma-kunder i kampvalg til ny bestyrelse

For første gang kan kunder blive valg til ny bestyrelse for Irma. Flere hundrede stiller op. Valgmøde 2. marts.

Hundredvis af forbrugere i København og omegn ønsker at blive medlem af den første kundebestyrelse for Irma, som skal vælges om godt en måned.

Valget er det første, som gennemføres efter, at det sidste år blev muligt at blive direkte medlem af Irma. Det har foreløbig over 15.000 valgt at blive. Det er blandt disse, at 5 kan blive medlem af kundebestyrelsen.

Siden 16. januar har kunderne kunnet opstille til valget, som afvikles fra 9.-16. marts via Irma.dk/valg. Foreløbig har ca. 200 valgt at stille op. Sidste chance for opstilling er 16. februar. Opstilling sker også på irma.dk/valg.

”Den store interesse viser, at Irma har Danmarks mest engagerede kunder. Vi mærker en dybfølt interesse for, hvordan Irma udvikler sig, hvor kvalitet, økologi og dyrevelfærd er emner, som vores kunders hjerter virkelig banker for,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

Kundebestyrelsen kommer til at bestå af de 5 kunder, der får flest stemmer, samt 1 medarbejderrepræsentant. Bestyrelsen skal fungere som en kreativ og idégenererende sparringspartner for Irmas ledelse.

Den 2. marts inviteres alle kandidaterne og Irmas medlemmer til et medlemsmøde, hvor der bliver mulighed for at møde Irmas ledelse og høres dens visioner for Irma og tanker om samarbejdet med den nye kundebestyrelse.

17. marts offentliggøres navnene på medlemmerne af den første medlemsbestyrelse.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper Uggerhøj, 2680 0618

Redaktionen er velkommen til at deltage i valgmødet den 2. marts kl. 17. Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605