Irma-kunder i kampvalg til ny bestyrelse

For første gang kan kunder blive valg til ny bestyrelse for Irma. Flere hundrede stiller op. Valgmøde 2. marts.

Hundredvis af forbrugere i København og omegn ønsker at blive medlem af den første kundebestyrelse for Irma, som skal vælges om godt en måned.

Valget er det første, som gennemføres efter, at det sidste år blev muligt at blive direkte medlem af Irma. Det har foreløbig over 15.000 valgt at blive. Det er blandt disse, at 5 kan blive medlem af kundebestyrelsen.

Siden 16. januar har kunderne kunnet opstille til valget, som afvikles fra 9.-16. marts via Irma.dk/valg. Foreløbig har ca. 200 valgt at stille op. Sidste chance for opstilling er 16. februar. Opstilling sker også på irma.dk/valg.

”Den store interesse viser, at Irma har Danmarks mest engagerede kunder. Vi mærker en dybfølt interesse for, hvordan Irma udvikler sig, hvor kvalitet, økologi og dyrevelfærd er emner, som vores kunders hjerter virkelig banker for,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

Kundebestyrelsen kommer til at bestå af de 5 kunder, der får flest stemmer, samt 1 medarbejderrepræsentant. Bestyrelsen skal fungere som en kreativ og idégenererende sparringspartner for Irmas ledelse.

Den 2. marts inviteres alle kandidaterne og Irmas medlemmer til et medlemsmøde, hvor der bliver mulighed for at møde Irmas ledelse og høres dens visioner for Irma og tanker om samarbejdet med den nye kundebestyrelse.

17. marts offentliggøres navnene på medlemmerne af den første medlemsbestyrelse.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper Uggerhøj, 2680 0618

Redaktionen er velkommen til at deltage i valgmødet den 2. marts kl. 17. Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud