Irma-kunder i kampvalg til ny bestyrelse

For første gang kan kunder blive valg til ny bestyrelse for Irma. Flere hundrede stiller op. Valgmøde 2. marts.

Hundredvis af forbrugere i København og omegn ønsker at blive medlem af den første kundebestyrelse for Irma, som skal vælges om godt en måned.

Valget er det første, som gennemføres efter, at det sidste år blev muligt at blive direkte medlem af Irma. Det har foreløbig over 15.000 valgt at blive. Det er blandt disse, at 5 kan blive medlem af kundebestyrelsen.

Siden 16. januar har kunderne kunnet opstille til valget, som afvikles fra 9.-16. marts via Irma.dk/valg. Foreløbig har ca. 200 valgt at stille op. Sidste chance for opstilling er 16. februar. Opstilling sker også på irma.dk/valg.

”Den store interesse viser, at Irma har Danmarks mest engagerede kunder. Vi mærker en dybfølt interesse for, hvordan Irma udvikler sig, hvor kvalitet, økologi og dyrevelfærd er emner, som vores kunders hjerter virkelig banker for,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

Kundebestyrelsen kommer til at bestå af de 5 kunder, der får flest stemmer, samt 1 medarbejderrepræsentant. Bestyrelsen skal fungere som en kreativ og idégenererende sparringspartner for Irmas ledelse.

Den 2. marts inviteres alle kandidaterne og Irmas medlemmer til et medlemsmøde, hvor der bliver mulighed for at møde Irmas ledelse og høres dens visioner for Irma og tanker om samarbejdet med den nye kundebestyrelse.

17. marts offentliggøres navnene på medlemmerne af den første medlemsbestyrelse.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper Uggerhøj, 2680 0618

Redaktionen er velkommen til at deltage i valgmødet den 2. marts kl. 17. Tilmelding: jens.juul.nielsen@coop.dk

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig