Irma, Kritisk Pynt og Mødrehjælpen går sammen
"Æstetisk førstehjælp til feminister og andre mennesker. Ikke mindst dem der er lidt trætte af hverdagen og verden. ”
Sådan lyder introduktionen til Kritisk Pynt, som kunstneren Sara Ferreira står bag. Siden 2015 har hun stået for en række produkter, som har opnået kultstatus.
Nu har hun skabt en opsigtsvækkende, glitrende nøglering for Irma i emalje, som fra 16. juni sælges i et begrænset oplag. Hele overskuddet fra salget går til Mødrehjælpen.
”Budskabet er denne her særlige Irma-feeling, og nydelsen ved at handle i Irma. Det er lidt sjovt Irma-blær, og jeg håber folk tager godt imod den - med et glimt i øjet,” siger Sara Ferreira.
Samarbejdet med Kritisk Pynt skriver sig ind i en mere end 50 år lang historie, hvor Irma samarbejder med anerkendte, nyskabende og spændende kunstnere. Fra tidligt med navne fra Henry Heerup til Per Arnoldi og i de seneste år med bl.a. Husk Mit Navn og Julie Nord.
”For Irma handler det om at bringe kunsten ind i hverdagen. Gennem samarbejde med kunstnere, der har lysten til at gå nye veje med kvalitet, vil vi berige kunderne – uanset om det er gennem kunstplakater, kaffedåser, kreative nyfortolkninger af klassikere som Mao-skoen – eller som nu i form af en nøglering,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma.
Projektet er en del af Irmas samarbejde med Mødrehjælpen, som Irmas kunder sidste år støttede med 2,3 millioner kr. gennem donationer af pant og køb af kunstplakater samt en særlig mandel til jul. Pengene går til at hjælpe familier, der er ramt af livet. Sidste år hjalp støtten 2.218 københavnske familier.
Nøgleringen kan købes i Irma for 39 kr. fra 16. juni – og så længe lager haves.
Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, 2489 3668 / lise.hoerdam@irma.dk
Vedlagt: Foto af Irma-nøgleringen fra Kritisk Pynt
Nøgleord
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Nye direktører for Kvickly/SuperBrugsen og Kunder, Marketing og Digital19.9.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
To vigtige brikker i udviklingen af Coop er nu plads. To nye direktører indtræder i løbet af de kommende måneder i Coops øverste ledelse. I den ledige stilling som direktør for Danmarks største supermarkedskæde, Kvickly/SuperBrugsen tiltræder Rikke Krause pr. 18. november. Rikke Krause, 36 år, kommer fra en stilling som adm. direktør for DUOS A/S, der er en dansk, familieejet virksomhed inden for health care med ca. 5.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Tidligere har hun haft en række ledende stillinger i Coloplast. Før det har hun været rådgiver i Boston Consulting Group, hvor hun bl.a. har arbejdet med koncept- og kategori-udvikling inden for detailhandel. ”Jeg kender Rikke som en meget dygtig leder, der har dokumenteret stærke resultater, er særdeles god til at forenkle komplekse problemstillinger og har gode evner til at skabe følgeskab i en stor organisation. Jeg glæder mig derfor meget til samarbejdet med Rikke omkring vores to store kæder, som selvfølgelig spiller en helt
Coop satser på Brugsen17.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med ny kampagne på alle medieplatforme slår Coop et slag for sine lokalt forankrede butikker, Brugsen. Det er samtidig premiere på nyt kampagneunivers, der skal leve i mange år
Coop stopper salg af alle stegepander med PFAS16.9.2024 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop har engageret sig i kampen mod PFAS siden 2014 ved løbende at udfase varer med PFAS fra sortimentet.
Vinderne af Sol over Gudhjem Produktprisen 2024 er fundet6.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For 11. år i træk blev dansk madiværksætteri sat i højsæde, da vinderne af Produktprisen 2024 blev kåret i samarbejde mellem Sol over Gudhjem, SuperBrugsen og Kvickly.
Coop lancerer i dag hakkekød i pose som de første i dansk detailhandel13.8.2024 10:04:43 CEST | Pressemeddelelse
I maj meldte Coop ud, at man ville gå fra at sælge hakkekød i bakke til at sælge det i pose. Og i dag er flowpack-emballagen så landet i Coops butikker. Med flowpack fjerner Coop årligt 169 ton plast fra køledisken og reducerer CO2-udledningen med 539 ton.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum