Irma, Kritisk Pynt og Mødrehjælpen går sammen

"Æstetisk førstehjælp til feminister og andre mennesker. Ikke mindst dem der er lidt trætte af hverdagen og verden. ”
Sådan lyder introduktionen til Kritisk Pynt, som kunstneren Sara Ferreira står bag. Siden 2015 har hun stået for en række produkter, som har opnået kultstatus.
Nu har hun skabt en opsigtsvækkende, glitrende nøglering for Irma i emalje, som fra 16. juni sælges i et begrænset oplag. Hele overskuddet fra salget går til Mødrehjælpen.
”Budskabet er denne her særlige Irma-feeling, og nydelsen ved at handle i Irma. Det er lidt sjovt Irma-blær, og jeg håber folk tager godt imod den - med et glimt i øjet,” siger Sara Ferreira.
Samarbejdet med Kritisk Pynt skriver sig ind i en mere end 50 år lang historie, hvor Irma samarbejder med anerkendte, nyskabende og spændende kunstnere. Fra tidligt med navne fra Henry Heerup til Per Arnoldi og i de seneste år med bl.a. Husk Mit Navn og Julie Nord.
”For Irma handler det om at bringe kunsten ind i hverdagen. Gennem samarbejde med kunstnere, der har lysten til at gå nye veje med kvalitet, vil vi berige kunderne – uanset om det er gennem kunstplakater, kaffedåser, kreative nyfortolkninger af klassikere som Mao-skoen – eller som nu i form af en nøglering,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma.
Projektet er en del af Irmas samarbejde med Mødrehjælpen, som Irmas kunder sidste år støttede med 2,3 millioner kr. gennem donationer af pant og køb af kunstplakater samt en særlig mandel til jul. Pengene går til at hjælpe familier, der er ramt af livet. Sidste år hjalp støtten 2.218 københavnske familier.
Nøgleringen kan købes i Irma for 39 kr. fra 16. juni – og så længe lager haves.
Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, 2489 3668 / lise.hoerdam@irma.dk
Vedlagt: Foto af Irma-nøgleringen fra Kritisk Pynt
Nøgleord
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum