Irma klar med billig økologi hver søndag til københavnerne

Irma vil være den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk.

For at nå det vil der komme flere nye varer, mere markedsføring – og som det første her og nu: Billigere varer.

Med 20 procent rabat på alle 2.400 forskellige økologiske varer hver søndag i januar tester Irma, hvor meget så stor en rabat vil rykke på københavnernes lyst til at købe mere økologi.

”Det er en stor investering for os, fordi det omfatter 1/3 del af vores samlede omsætning. Men vi kommer til at vise mange konkrete tiltag som dette for at dokumentere, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi vil være verdens første supermarkedskæde, hvor økologien står for over halvdelen af salget,” siger marketingchef Lise Hørdam, Irma.

I dag er 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske mod landsgennemsnittet, der er under det halve, ca. 15 procent.

En del af forklaringen på Irmas store økologi-salg er det store udvalg. Det er ca. fire gang så stort som i de største discountbutikker. Men Irma vil løbende udvide udvalget af økologi.

”Afgørende er, at vi kan få nye økologiske varer af høj kvalitet, som smager godt. At de er økologiske, er ikke i sig selv nok. Hverken vi eller kunderne vil gå på kompromis med kvaliteten,” siger Lise Hørdam.

Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, 24 89 36 68

Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.