Irma klar med årets dyreste mandel

Her er det gode formål, pengene går til

Én mandel: 25 kr.

Det er et af årets juletilbud fra Irma til kunderne.

Forklaringen på den ekstremt høje pris er ikke den kendsgerning, at den er økologisk eller, at den er soltørret i Spanien… Heller ikke at Irma skal score kassen på en vare, de fleste har brug for juleaften.

Forklaringen er, at den sælges til fordel for Mødrehjælpens arbejde for udsatte børnefamilier i København. De 25 kr. går ubeskåret til det.

”Gennem hele året har Irmas kunder vist stor lyst til at støtte Mødrehjælpens vigtige arbejde. Det tror vi også, at de vil gøre ved at købe denne usædvanlige mandel,” siger Lise Hørdam, marketingchef i Irma.

Indtil nu har Irmas kunder i år støttet Mødrehjælpen med 1,5 million kr. – det hidtil største beløb i de fire år, Irma og Mødrehjælpen har samarbejdet.

Pengene er kommet fra flere forskellige projekter, Irma har udviklet til fordel for Mødrehjælpen:

• Kunstplakater skabt af billedkunstnerne Husk Mit Navn, Line Jensen og Mormor har indbragt 786.000 kr. i år
  • Donationer af flaskepant har indbragt 656.000 kr.

I december sælger Irma udover den dyreste mandel også det dyreste gratisblad, idet Irmas populære kundemagasin, Krydderiet, i december koster 10 kr., der også går ubeskåret til Mødrehjælpen.

Mandlen kan købes fra i dag i alle Irma-butikker - så længe lager haves.

Med salg af mandler, blade og kunstplakater og kundernes flaskepant donationer håber Irma i år at indsamle over 1,7 million kr. til Mødrehjælpen, og dermed hjælper Irmas kunder over 1500 familier – eller dobbelt så mange som sidste år.

Yderligere information: Marketingchef Lise Hørdam, Irma, 2489 3668

Irma kommet hjem til Kartoffelrækkerne15.1.2021 00:05:00 CETPressemeddelelse

Det har været et længe næret ønske hos såvel Irma som kunderne i Kartoffelrækkerne på Østerbro i København at få en Irma lige der. Lige før jul opstod muligheden, og på rekordtid er der opbygget en lille Irma på Øster Farimagsgade 28. Den slog i al stilfærdighed dørene op 7. januar, men er fra starten nærmest blevet løbet over ende. Nu er butikken blevet fyldt op igen og er klar med alle de klassiske Irma-varer i den 117 kvm. store butik. Det er den 8. butik, som Irma har på Østerbro. ”Irma og Østerbro har altid passet godt sammen, og intet sted i bydelen er der langt til den nærmeste butik. Alligevel har vi drømt om at få en butik ved Kartoffelrækkerne, og vi har gennem årene fået talrige opfordringer til at åbne der. Derfor er det dejligt at se, at kunderne har taget så godt imod os her,” siger konst. kædedirektør Rikke Wolff, Irma. Butikken ledes af Daniél Ingvardtsen, der også har ansvaret for to andre Irma-butikker i det centrale København, nemlig Irma i Illum (der i øjeblikket er

Irma fordobler salg af varer fra små leverandører5.1.2021 05:00:00 CETPressemeddelelse