Irma inviterer til medlemsdag

For første gang i kædens 130 år lange historie inviterer Irma nu kunderne indenfor til en medlemsdag, hvor alle kan være med til at sætte vigtige pejlemærker for fremtidens Irma.

Det sker lørdag den 24. september, hvor medlemmerne af Irma sammen med kædens direktion og medlemsbestyrelse skal diskutere, hvordan Irma udvikler sig til altid at være det mest bæredygtige og nyskabende sted at handle kvalitetsprodukter.

Det er Irmas medlemsbestyrelse, der har taget initiativ til dagen, hvor der vil være debat, workshops og oplæg fra aktuelle leverandører. Medlemsbestyrelsen blev valgt i foråret, hvor 243 Irma-kunder kæmpede om pladserne i Irmas bestyrelse.

Og bestyrelsen ser det som en af sine vigtigste opgaver at bygge videre på den engagement, som helt almindelige kunder har vist i forbindelse med valget.

”Hvis Irma fortsat skal være Danmarks førende fødevaremarked, skal barren sættes højt. Derfor vil vi gerne høre alt, hvad medlemmerne har at byde ind med, når vi fordeler os i dagens workshops. Det er vores første medlemsdag, men det bliver helt sikkert ikke den sidste,” siger formanden for Irmas medlemsbestyrelse Gitte Haar.

De emner, som skal drøftes i workshops, er:

• Hvordan er fremtidens fødevaremarked?
  • Hvordan gør vi økologien mere bæredygtig?
  • Emballage med god samvittighed
  • Irmas medlemsdemokrati – hvorfor og hvordan

Senere vil arbejdet blive ført videre i arbejdsgrupper med både medlemmer og ledende Irma-medarbejdere.

Kædedirektør i Irma, Søren Steffensen, mener, at medlemmernes engagement og deltagelse er helt afgørende den udvikling, Irma står midt i.

”Der er en helt unik kultur omkring Irma. En vigtig del af den kultur er, at vi har en stor gruppe af kunder, som både er meget loyale og kritiske. Det giver et godt og kvalificeret indspark, som vi selvfølgelig skal bruge i den proces, vi er i gang med. En proces, der skal gøre Irma endnu mere unik og attraktiv for flere, ” siger kædedirektør Søren Steffensen.

Blandt oplægsholderne på dagen vil desuden være godsejer Susanne Hovmand-Simonsen, der taler om fremtidens økologi med udgangspunkt i arbejdet med fødevarer af allerhøjste kvalitet og biodiversitet på Knuthenlund på Lolland.

Facts:

• Irmas medlemsdag: Lørdag den 24. september 2016 kl. 12 – 16.30
  • Docken, Færgehavnsvej 35, 2150 Nordhavn.
  • Se mere på irma.dk/medlemsdag.

Mere info: Formand for Irmas medlemsbestyrelse Gitte Haar tlf. 3115 2277

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605