Coop Danmark A/S

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen

Del

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation.

Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn.

Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier.

Alle børn fortjener en god barndom

Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme om deres børns barndom.

”Hos Irma synes vi, at alle børn fortjener en god barndom. Og jeg er rigtig glad for, at Irmas medlemmer har valgt, at pengene fra kundernes pantdonation nu skal gå til Mødrehjælpen, som vi i forvejen har haft et godt samarbejde i forhold til vores tidligere julekampagne. Mødrehjælpen bidrager i den grad til, at flere børn får en bedre start på livet, ” siger Søren Steffensen, direktør hos Irma.

En uvurderlig støtte

Partnerskabet løber indtil videre over to år, og målet er at indsamle mere end en million kroner til Mødrehjælpens rådgivning. I den periode går alle pantdonationer ubeskåret til Mødrehjælpens arbejde.

Udover pantdonationer støtter Irma Mødrehjælpens Julehjælp ved salg af magasinet Krydderiet op til jul. Irma støtter også med salget af indkøbsnet designet af kunstneren HuskMitNavn, og samlet set er det en støtte, der kan mærkes.

”Det er en stor hjælp, at vi kan støtte flere familier, der ikke har andre steder at gå hen. Vi er stolte over, at Irma har valgt Mødrehjælpen som partner,” siger Mads Roke Clausen, direktør i Mødrehjælpen.

Mødrehjælpen giver flere end 5.500 børn i 2.500 familier økonomisk hjælp, så de kan holde en god jul.

For mere information, kontakt Søren Steffensen, direktør i Irma, mob. 5221 2801 eller Mads Roke Clausen, direktør hos Mødrehjælpen, mob. 3345 8630. Se også Irma.dk/pant

 

 

Fakta om Mødrehjælpen

Mødrehjælpen er en privat humanitær organisation, der rådgiver og støtter børnefamilier og gravide gennem professionel rådgivning og behandling. I Mødrehjælpen rådgiver fagspecialister om alt fra skilsmisse, samvær, vold og økonomi til tvivl om abort. I 2016 bistod Mødrehjælpen med 8.600 rådgivninger til gravide og forældre i rådgivningshuse, over telefonen eller på chat.

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum