Coop Danmark A/S

Irma går i samarbejde med økologisk gourmet-slagteri

Del

Irma og det lille, unge slagteri Gris, Lam & Co. har indledt et samarbejde. I denne uge kommer de første varer i butikkerne, en serie af oksekød i høj kvalitet.

 

Gris, Lam & Co er navnet på en ny serie af kvalitetsoksekød, som nu introduceres i Irma og er af en hidtil uset kvalitet i køledisken.

Gris, Lam & Co er en slagtervirksomhed der ligger i Hedehusene, lige udenfor Roskilde. De har specialiseret sig i at producere kød af den allerfineste kvalitet, og leverer kød til nogle af landets bedste restauranter. Deres ekspertise kommer nu også Irmas kunder til gode. Det er et slagteri, hvor respekt for håndværket går hånd i hånd med respekten for både dyr, natur og mennesker. Her måles succes ikke på volumen, men på den spisekvalitet kunden oplever.

Kødet fra Gris, Lam & Co er naturligvis økologisk. Men det er også så meget mere end det.

Hos Gris, Lam & Co har man et tæt samarbejde med den enkelte landmand. Derfor kender man til det liv dyrene har levet, og kan sikre dyrevelfærd af højeste standard. Kreaturerne er opdrættet på friland, hvilket vil sige, at de har adgang til frisk luft og motion. Det er med til at give kødet struktur, og gør at kødet naturligt ændrer smag alt efter årstiden. Racerne tæller bl.a. Skotsk Højlandskvæg, Angus, Herreford og Limousine. Oksekødet kommer fra gårde på Sjælland eller en af de omkringliggende øer, og dyrene udsættes derfor for minimal transporttid, når de skal slagtes. Der er altså en lige linje hele vejen gennem produktionen af kødet. Det vil forbrugeren opleve helt konkret på bøfudskæringerne, hvor man kan se på pakningen præcis, hvilken gård, dyret er kommet fra.

Udskæringerne fra Gris, Lam & Co er på alle måder en god nyhed for de forbrugere, der værdsætter bæredygtighed og madglæde. Det løfter niveauet for det kød, der kan købes med hjem og tilberedes i eget køkken til nye højder.

I uge 20 lancerer Irma de første udskæringer fra Gris, Lam & Co. Ribeye, tyksteg og mørbradbøffer og hakket oksekød. Sortimentet vil løbende blive udvidet. Da Gris Lam & Co producerer ud fra anatomisk bæredygtighed, kan man ikke altid finde alle udskæringer i køledisken, det synes vi giver god mening.

For yderligere information kontakt:

Kategorichef Rasmus Holgersen

Mobil 5159 413

Mail rasmus.holgersen@coop.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum