Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Fællesspisning lavet på datovarer og mindre madspild? Urbane køkkenhaver for hjemløse og gadens unge? Pop-up café med hygge, nærvær eller aftensmad to go? Vinsmagning brygget på biodynamik og kærlighed til vores fælles klode – eller hvad med en workshop om bæredygtighed og fremtidens emballage?

Måske ikke aktiviteter, de fleste forventer i deres lokale supermarked, men hos Irma kan disse inden længe blive til virkelighed.

Irma i bevægelse

Irma og Irmas medlemsbestyrelse sætter nu gang i en spændende bevægelse, der med medlemmernes hjælp skal gøre Irma til mere end blot et sted, hvor kunderne handler.

Derfor inviteres alle Irmas medlemmer til at dele deres skæve ideer, visioner og input til arrangementer, der kan skabe lige præcis det fremtidige fødevaremarked, de drømmer om.  Og de bedste bud kan allerede i efteråret se frem til at blive realiseret med støtte fra Irmas medlemsbestyrelses nye innovationspulje på 250.000 kr.

Irmas medlemmer sætter agendaen

Tanken med det nye initiativ er, at Irma fremover skal blive et endnu mere sprudlende madmarked med oplevelser, indsigt og fællesskab - med fokus på både det nære og lokale, miljø, bæredygtighed, fødevareproduktion og ansvarlighed i et større perspektiv.

”Vi ved, at mange af vores medlemmer har et helt særligt forhold til fødevarer og masser af gode ideer til, hvad de ønsker sig af Irma fremover. Med den nye innovationspulje vil vi i Irma gerne honorere vores medlemmers gode ideer til gavn for de mange og give dem mulighed for at være med til at skabe fremtidens Irma”, siger marketingschef hos Irma, Rikke Søgaard Hyldsberg.

Støtte til gode ideer

Det er Irmas Medlemsbestyrelse, der vælger, hvilke idéer der skal realiseres. Det, man som medlem med noget på hjerte, skal gøre, er, at samle de nødvendige kræfter blandt medlemmer og kunder og nedfælde den mest skæve, involverende eller visionære idé, der i hovedtræk forklarer, hvad aktiviteten går ud på.  Arrangementer, der bliver godkendt, drives med frivillige hænder og økonomisk støtte på op til 20.000 kr. til gennemførslen.

Læs mere om Irmas nye innovationspulje på Irma.dk/medlemspulje.

For mere information om innovationspuljen, kontakt medlems- og eventansvarlig Eva Veis Thomsen, mob. +45 2427 4227 eller marketingchef hos Irma, Rikke Søgaard Hyldsberg, mob. +45 5159 3832

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o