Irma donerer julemad til væresteder

I samarbejde med organisationen ’Foodsharing Copenhagen’ donerer Irma gratis julemad til en række københavnske væresteder, der dermed kan invitere 500 socialt udsatte på julemiddag.

I stedet for at klippe hjerter med familien eller sikre, at de sidste gaver kommer i hus, vil omkring 50 frivillige fra organisationen Foodsharing Copenhagen bruge lillejuleaften på at forsøde julen for andre.

I løbet af aftenen d. 23. december vil de mange frivillige indsamle madvarer fra 12 Irma-butikker i København og Frederiksberg umiddelbart efter, butikkerne lukker mellem kl. 19 og 21.

Herefter leveres varerne til en række herberger og væresteder for socialt udsatte i København, der juleaften d. 24. december vil forvandle den gode mad til julemiddage til glæde for borgere, der har det særlig trængt i julen.

Varerne er typisk overskudsmad, der ikke kan bruges, når Irmas butikker åbner igen efter juleferien den 27. december. Og derfor giver det god mening, at maden kommer andre til gode, mener Søren Steffensen, direktør i Irma.

”En del af Irmas DNA handler om bæredygtighed og om at reducere madspild. Og i stedet for at god mad går til spilde, er vi glade for at kunne hjælpe andre, der har det svært. Med donationen og samarbejdet med Foodsharing Copenhagen kan vi dermed sikre en bedre jul til flere, akkurat som det er Irmas ånd” siger Søren Steffensen

God mad skal ikke gå til spilde Foodsharing Copenhagen er en frivillig organisation, der sætter fokus på madspild og omfordeling af overskudsmad til mennesker, der trænger. Og med donationen fra Irma er organisator Saimonas Skurichinas glad for udsigten til at kunne hjælpe flere til en bedre juleaften.

"Vi mener ikke, at mad, der kan spises, skal gå til spilde. Derfor støtter vi Irma i at donere overskydende mad, der ellers ville være blevet smidt ud. Med samarbejdet med Irma, kan vi sammen hjælpe mennesker, der trænger, “ siger Saimonas Skurichinas fra Foodsharing Copenhagen.

Yderligere information:

Søren Steffensen, direktør i Irma, mob. 52212801

Saimonas Skurichinas, Foodsharing Copenhagen, mob. 50121438 eller Natalia Oszczudlowska, mob. 71883138

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s