Irma donerer julemad til væresteder

I samarbejde med organisationen ’Foodsharing Copenhagen’ donerer Irma gratis julemad til en række københavnske væresteder, der dermed kan invitere 500 socialt udsatte på julemiddag.

I stedet for at klippe hjerter med familien eller sikre, at de sidste gaver kommer i hus, vil omkring 50 frivillige fra organisationen Foodsharing Copenhagen bruge lillejuleaften på at forsøde julen for andre.

I løbet af aftenen d. 23. december vil de mange frivillige indsamle madvarer fra 12 Irma-butikker i København og Frederiksberg umiddelbart efter, butikkerne lukker mellem kl. 19 og 21.

Herefter leveres varerne til en række herberger og væresteder for socialt udsatte i København, der juleaften d. 24. december vil forvandle den gode mad til julemiddage til glæde for borgere, der har det særlig trængt i julen.

Varerne er typisk overskudsmad, der ikke kan bruges, når Irmas butikker åbner igen efter juleferien den 27. december. Og derfor giver det god mening, at maden kommer andre til gode, mener Søren Steffensen, direktør i Irma.

”En del af Irmas DNA handler om bæredygtighed og om at reducere madspild. Og i stedet for at god mad går til spilde, er vi glade for at kunne hjælpe andre, der har det svært. Med donationen og samarbejdet med Foodsharing Copenhagen kan vi dermed sikre en bedre jul til flere, akkurat som det er Irmas ånd” siger Søren Steffensen

God mad skal ikke gå til spilde Foodsharing Copenhagen er en frivillig organisation, der sætter fokus på madspild og omfordeling af overskudsmad til mennesker, der trænger. Og med donationen fra Irma er organisator Saimonas Skurichinas glad for udsigten til at kunne hjælpe flere til en bedre juleaften.

"Vi mener ikke, at mad, der kan spises, skal gå til spilde. Derfor støtter vi Irma i at donere overskydende mad, der ellers ville være blevet smidt ud. Med samarbejdet med Irma, kan vi sammen hjælpe mennesker, der trænger, “ siger Saimonas Skurichinas fra Foodsharing Copenhagen.

Yderligere information:

Søren Steffensen, direktør i Irma, mob. 52212801

Saimonas Skurichinas, Foodsharing Copenhagen, mob. 50121438 eller Natalia Oszczudlowska, mob. 71883138

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse

Det bliver nu muligt at få leveret økologiske varer direkte til døren til samme pris som i discountbutikkerne. Det er Coop.dk MAD, der lancerer knapt 300 nye varer til samme priser som i fakta, hvoraf over 200 af dem er økologiske. ”Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD. Derfor lancerer Coop.dk MAD serien af økologiske/miljømærkede kvalitetsvarer fra Fakta, 365, til samme pris som i discountkæden. Varerne, som vil være alt lige fra økologisk mælk og avocado til pasta og personlig pleje, kan bestilles her i dag: https://mad.coop.dk/ https://mad.coop.dk/ Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-