Irma donerer julemad til væresteder

I samarbejde med organisationen ’Foodsharing Copenhagen’ donerer Irma gratis julemad til en række københavnske væresteder, der dermed kan invitere 500 socialt udsatte på julemiddag.

I stedet for at klippe hjerter med familien eller sikre, at de sidste gaver kommer i hus, vil omkring 50 frivillige fra organisationen Foodsharing Copenhagen bruge lillejuleaften på at forsøde julen for andre.

I løbet af aftenen d. 23. december vil de mange frivillige indsamle madvarer fra 12 Irma-butikker i København og Frederiksberg umiddelbart efter, butikkerne lukker mellem kl. 19 og 21.

Herefter leveres varerne til en række herberger og væresteder for socialt udsatte i København, der juleaften d. 24. december vil forvandle den gode mad til julemiddage til glæde for borgere, der har det særlig trængt i julen.

Varerne er typisk overskudsmad, der ikke kan bruges, når Irmas butikker åbner igen efter juleferien den 27. december. Og derfor giver det god mening, at maden kommer andre til gode, mener Søren Steffensen, direktør i Irma.

”En del af Irmas DNA handler om bæredygtighed og om at reducere madspild. Og i stedet for at god mad går til spilde, er vi glade for at kunne hjælpe andre, der har det svært. Med donationen og samarbejdet med Foodsharing Copenhagen kan vi dermed sikre en bedre jul til flere, akkurat som det er Irmas ånd” siger Søren Steffensen

God mad skal ikke gå til spilde Foodsharing Copenhagen er en frivillig organisation, der sætter fokus på madspild og omfordeling af overskudsmad til mennesker, der trænger. Og med donationen fra Irma er organisator Saimonas Skurichinas glad for udsigten til at kunne hjælpe flere til en bedre juleaften.

"Vi mener ikke, at mad, der kan spises, skal gå til spilde. Derfor støtter vi Irma i at donere overskydende mad, der ellers ville være blevet smidt ud. Med samarbejdet med Irma, kan vi sammen hjælpe mennesker, der trænger, “ siger Saimonas Skurichinas fra Foodsharing Copenhagen.

Yderligere information:

Søren Steffensen, direktør i Irma, mob. 52212801

Saimonas Skurichinas, Foodsharing Copenhagen, mob. 50121438 eller Natalia Oszczudlowska, mob. 71883138

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal. På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1. Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt. I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland. ”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland. Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang. Stefan Kragh fortæller, at h

Coop overtager Erik Bagger Furniture3.5.2018 11:00pressemeddelelse

Coop har købt Erik Bagger Furniture. Fremover vil selskabets ca. 100 forskellige stole, borde og andre møbler blive solgt på Coop.dk Shopping. ”Vi har så stor succes med at sælge møbler, ikke mindst FDB Møbler, online, at vi gerne vil udvide med denne store serie fra en af vor tids store danske designere,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, Coop. Bag møbelserien står Erik Bagger, der er en af Skandinaviens mest succesfulde designere. Hans design tidslinje tæller klassikere som den ikoniske Grand Cru serie for Rosendahl, glas og porcelæns serie designet til The Royal Danish Opera. Med en livslang passion for møbeldesign har Erik Bagger som seneste skud på stammen udviklet møbelserien. ”Jeg er glad for at sende stafetten videre til Coop, der har nogle af de stolteste traditioner inden for møbeldesign,” siger Erik Bagger. Hele kollektionen fra Erik Bagger Furniture kan købes fra 1. juli på: https://shopping.coop.dk/ErikBagger https://shopping.coop.dk/ErikBagger (link virker først fra 1. j