Irma Christianshavn vil være verdens mest økologiske supermarked

I de kommende to uger vil Irma Torvegade på Christianshavn nå en øko-andel på 70 procent - over 7 gange så højt som landsgennemsnittet

Fra 4. – 17. april gennemfører Irma på Torvegade et eksperiment, der skal gøre butikken til verdens mest økologiske supermarked.

I forvejen er butikken den butik i Danmark, der har den højeste økologi-andel. Men i to uger har butikken sat sig dette ekstra ambitiøse mål:

Vi vil gøre Christianshavn dobbelt så økologisk.

Måden man vil gøre det på er mange nye økologiske varer på hylderne, masser af gode tilbud til kunderne, smagsprøver og aktiviteter i butikken.

”Vores kunder er landets mest økologi-interesserede. Vi tror på, at vi ved at forkæle dem med endnu flere økologiske nyheder og aktiviteter, kan vinde det uofficielle verdensmesterskab i økologi,” siger butikschef Bjarne Andersen

Målet er at 70 procent af butikkens omsætning i de to uger skal være økologisk. Kunderne kan på et særligt barometer følge udviklingen. Hvis det lykkes, vil kunderne få en ekstra belønning: Mandag den 25. april, vil der være 50 procent rabat på al økologisk frugt og grønt.

På landsplan udgør økologien i dag knap 10 procent af den samlede dagligvareomsætning. Irma på Torvegade går efter at nå en andel på 70 procent i de to uger. Det er hele Irma kædens mål at nå en andel på 50 procent i løbet af de kommende 10 år. Eksperimentet på Christianshavn skal være med til at give inspiration til, hvordan dette mål kan nås.

I uge 14 og 15 har hele Coop sat sig for at eksperimentere med, hvad der skal til for at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Læs mere og test dig selv på www.Coopøkologi.dk

Yderligere information:

Butikschef Bjarne Andersen, 3254 5598

Miljøchef Signe Frese, 3091 9246

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig