Irma Christianshavn vil være verdens mest økologiske supermarked

I de kommende to uger vil Irma Torvegade på Christianshavn nå en øko-andel på 70 procent - over 7 gange så højt som landsgennemsnittet

Fra 4. – 17. april gennemfører Irma på Torvegade et eksperiment, der skal gøre butikken til verdens mest økologiske supermarked.

I forvejen er butikken den butik i Danmark, der har den højeste økologi-andel. Men i to uger har butikken sat sig dette ekstra ambitiøse mål:

Vi vil gøre Christianshavn dobbelt så økologisk.

Måden man vil gøre det på er mange nye økologiske varer på hylderne, masser af gode tilbud til kunderne, smagsprøver og aktiviteter i butikken.

”Vores kunder er landets mest økologi-interesserede. Vi tror på, at vi ved at forkæle dem med endnu flere økologiske nyheder og aktiviteter, kan vinde det uofficielle verdensmesterskab i økologi,” siger butikschef Bjarne Andersen

Målet er at 70 procent af butikkens omsætning i de to uger skal være økologisk. Kunderne kan på et særligt barometer følge udviklingen. Hvis det lykkes, vil kunderne få en ekstra belønning: Mandag den 25. april, vil der være 50 procent rabat på al økologisk frugt og grønt.

På landsplan udgør økologien i dag knap 10 procent af den samlede dagligvareomsætning. Irma på Torvegade går efter at nå en andel på 70 procent i de to uger. Det er hele Irma kædens mål at nå en andel på 50 procent i løbet af de kommende 10 år. Eksperimentet på Christianshavn skal være med til at give inspiration til, hvordan dette mål kan nås.

I uge 14 og 15 har hele Coop sat sig for at eksperimentere med, hvad der skal til for at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Læs mere og test dig selv på www.Coopøkologi.dk

Yderligere information:

Butikschef Bjarne Andersen, 3254 5598

Miljøchef Signe Frese, 3091 9246

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o