Irma Christianshavn vil være verdens mest økologiske supermarked

I de kommende to uger vil Irma Torvegade på Christianshavn nå en øko-andel på 70 procent - over 7 gange så højt som landsgennemsnittet

Fra 4. – 17. april gennemfører Irma på Torvegade et eksperiment, der skal gøre butikken til verdens mest økologiske supermarked.

I forvejen er butikken den butik i Danmark, der har den højeste økologi-andel. Men i to uger har butikken sat sig dette ekstra ambitiøse mål:

Vi vil gøre Christianshavn dobbelt så økologisk.

Måden man vil gøre det på er mange nye økologiske varer på hylderne, masser af gode tilbud til kunderne, smagsprøver og aktiviteter i butikken.

”Vores kunder er landets mest økologi-interesserede. Vi tror på, at vi ved at forkæle dem med endnu flere økologiske nyheder og aktiviteter, kan vinde det uofficielle verdensmesterskab i økologi,” siger butikschef Bjarne Andersen

Målet er at 70 procent af butikkens omsætning i de to uger skal være økologisk. Kunderne kan på et særligt barometer følge udviklingen. Hvis det lykkes, vil kunderne få en ekstra belønning: Mandag den 25. april, vil der være 50 procent rabat på al økologisk frugt og grønt.

På landsplan udgør økologien i dag knap 10 procent af den samlede dagligvareomsætning. Irma på Torvegade går efter at nå en andel på 70 procent i de to uger. Det er hele Irma kædens mål at nå en andel på 50 procent i løbet af de kommende 10 år. Eksperimentet på Christianshavn skal være med til at give inspiration til, hvordan dette mål kan nås.

I uge 14 og 15 har hele Coop sat sig for at eksperimentere med, hvad der skal til for at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Læs mere og test dig selv på www.Coopøkologi.dk

Yderligere information:

Butikschef Bjarne Andersen, 3254 5598

Miljøchef Signe Frese, 3091 9246

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får