Irma Christianshavn vil være verdens mest økologiske supermarked

I de kommende to uger vil Irma Torvegade på Christianshavn nå en øko-andel på 70 procent - over 7 gange så højt som landsgennemsnittet

Fra 4. – 17. april gennemfører Irma på Torvegade et eksperiment, der skal gøre butikken til verdens mest økologiske supermarked.

I forvejen er butikken den butik i Danmark, der har den højeste økologi-andel. Men i to uger har butikken sat sig dette ekstra ambitiøse mål:

Vi vil gøre Christianshavn dobbelt så økologisk.

Måden man vil gøre det på er mange nye økologiske varer på hylderne, masser af gode tilbud til kunderne, smagsprøver og aktiviteter i butikken.

”Vores kunder er landets mest økologi-interesserede. Vi tror på, at vi ved at forkæle dem med endnu flere økologiske nyheder og aktiviteter, kan vinde det uofficielle verdensmesterskab i økologi,” siger butikschef Bjarne Andersen

Målet er at 70 procent af butikkens omsætning i de to uger skal være økologisk. Kunderne kan på et særligt barometer følge udviklingen. Hvis det lykkes, vil kunderne få en ekstra belønning: Mandag den 25. april, vil der være 50 procent rabat på al økologisk frugt og grønt.

På landsplan udgør økologien i dag knap 10 procent af den samlede dagligvareomsætning. Irma på Torvegade går efter at nå en andel på 70 procent i de to uger. Det er hele Irma kædens mål at nå en andel på 50 procent i løbet af de kommende 10 år. Eksperimentet på Christianshavn skal være med til at give inspiration til, hvordan dette mål kan nås.

I uge 14 og 15 har hele Coop sat sig for at eksperimentere med, hvad der skal til for at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Læs mere og test dig selv på www.Coopøkologi.dk

Yderligere information:

Butikschef Bjarne Andersen, 3254 5598