Irma åbner afdelinger for veganere og vegetarer

19.7.2017 05:00 | Coop Danmark A/S

43 pct. af danskerne svarer, at de gerne vil spise mindre kød. Det gør Irma nu noget ved.

Interessen for veganske og vegetariske varer er stærkt stigende, ikke mindst i hovedstadsområdet.

Derfor åbner Irma ”Det Grønne Måltid” i foreløbig otte af kædens butikker. Det er specialafdelinger, hvor det hidtil største udvalg af veganske og vegetariske varer samles.

”Vi høster erfaringer de kommende 8 uger i de otte butikker. Herefter ruller vi det ud i alle øvrige butikker i løbet af 2017. Vi forventer, at vi i begyndelsen af 2018 har afdelinger i alle 80 Irma-butikker,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

De butikker som nu er klar, er: Irma Rantzausgade, Hørsholm, Finsensvej, Ndr. Fasanvej, Sluseholmen, Tagensvej og begge butikker på Nørrebrogade. Alle butikker er udvalgt efter beliggenhed, kundegrundlag samt plads i butikken.

”Det Grønne Måltid” får plads i Frugt & Grønt afdelingerne. Fra begyndelsen vil der være ca. 150 forskellige veganske og vegetariske varer.

Der kommer en stor køler, som bl.a. vil indeholde varer fra Naturli, som er førende i Danmark på dette område.

I ”Det Grønne Måltid” vil kunderne kunne vælge blandt færdige måltidsretter uden kød, falaffel- og bønnefars, gyros, kebab og tofu. Der vil f.eks. også være en serie af bars, en mayo, flere smørbare cremer (choko), humus, pateer, samt en UHT Caffe latte soyamælk.

43 pct. af danskerne svarer, at de gerne vil spise mindre kød, end de gør i dag.

Det viser en undersøgelse fra Coop Analyse. Det er specielt de yngre forbrugere, der er interesseret i mad uden kød.

Yderligere information: Konceptchef Anette B. Christensen, Irma, 5159 3854

anette.b.christensen@irma.dk

Coop koncerndirektør bliver ny administrerende direktør i Matas22.8.2017 08:29pressemeddelelse

Efter fem år i Coop stopper koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg. Han tiltræder nyt job som administrerende direktør i Matas A/S den 1. november. Gregers Wedell-Wedellsborg startede i Coop i 2012 som internetdirektør. Han har siden 2014 været en del af Coops koncerndirektion, senest med ansvar for brugskæderne, Irma og Coop Ejendomme. ”Der er ingen kedelige dage i Coop. Jeg er glad for at have taget del i de store og nødvendige forandringer, Coop har gennemgået under Peter Høgsteds ledelse: Madrevolutioner, digitalt frontløb og nybrud på de indre linier”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Det har været ekstraordinært lærerigt og dybt inspirerende. Så jeg var ikke i tvivl, da muligheden kom for selv at stå i spidsen og tegne retningen for en spændende og værdistærk detailvirksomhed”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Talent og dygtige kolleger er kun til låns. Jeg vil savne Gregers som en del af direktionen i Coop, men er samtidig stolt af, at Coop endnu en gang er leverandør ti

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.