Irma åbner afdelinger for veganere og vegetarer

43 pct. af danskerne svarer, at de gerne vil spise mindre kød. Det gør Irma nu noget ved.

Interessen for veganske og vegetariske varer er stærkt stigende, ikke mindst i hovedstadsområdet.

Derfor åbner Irma ”Det Grønne Måltid” i foreløbig otte af kædens butikker. Det er specialafdelinger, hvor det hidtil største udvalg af veganske og vegetariske varer samles.

”Vi høster erfaringer de kommende 8 uger i de otte butikker. Herefter ruller vi det ud i alle øvrige butikker i løbet af 2017. Vi forventer, at vi i begyndelsen af 2018 har afdelinger i alle 80 Irma-butikker,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

De butikker som nu er klar, er: Irma Rantzausgade, Hørsholm, Finsensvej, Ndr. Fasanvej, Sluseholmen, Tagensvej og begge butikker på Nørrebrogade. Alle butikker er udvalgt efter beliggenhed, kundegrundlag samt plads i butikken.

”Det Grønne Måltid” får plads i Frugt & Grønt afdelingerne. Fra begyndelsen vil der være ca. 150 forskellige veganske og vegetariske varer.

Der kommer en stor køler, som bl.a. vil indeholde varer fra Naturli, som er førende i Danmark på dette område.

I ”Det Grønne Måltid” vil kunderne kunne vælge blandt færdige måltidsretter uden kød, falaffel- og bønnefars, gyros, kebab og tofu. Der vil f.eks. også være en serie af bars, en mayo, flere smørbare cremer (choko), humus, pateer, samt en UHT Caffe latte soyamælk.

43 pct. af danskerne svarer, at de gerne vil spise mindre kød, end de gør i dag.

Det viser en undersøgelse fra Coop Analyse. Det er specielt de yngre forbrugere, der er interesseret i mad uden kød.

Yderligere information: Konceptchef Anette B. Christensen, Irma, 5159 3854

anette.b.christensen@irma.dk

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605