IRM overtager undersøgelsen af det danske reklamemarked
IRM løser en tilsvarende opgave i Sverige og Norge, og den erfaring ønsker parterne i Danmark at drage nytte af og dermed tilbyde medlemmerne flere og hyppigere rapporter med fokus på udviklingen på reklamemarkedet.
Parterne har siden 2018 opbygget et godt samarbejde om reklamestatistikken, og nu tager de et yderlige skridt for at sikre en langsigtet, solid og præcis opgørelse over reklameforbruget. Inden for rammerne af samarbejdet starter IRM et Advisory Board, hvor Danske Medier Research og KreaKom får en central rolle sammen med andre interesserede aktører på reklamemarkedet. Samtidigt vil Danske Medier Research fortsat stå for de dele af dataindsamlingen, som vedrører Danske Mediers medlemmer. Det giver reklamestatistikken en høj grad af den nødvendige kontinuitet.
”I Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse glæder vi os til samarbejdet og den viden , som IRM vil tilføre det danske reklamemarked”, udtaler formand Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.
”IRM ser frem til at lancere en udvidet undersøgelse af de danske reklameinvesteringer med kvartalsrapporter og to årlige prognoser som grundlag. Det giver nye muligheder for mediehuse, annoncører og bureauer at følge udviklingen. Derudover gør samarbejdet det muligt fremover at give et samlet og sammenligneligt billede af hele det skandinaviske reklamemarked via IRM:s statistikdatabase og rapporter”, siger Madeleine Thor, VD på IRM.
”Vi har i Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse leveret solide analyser til det danske reklamemarked i en del år nu, men jeg er overbevist om, at vi med det nye setup får endnu bedre og hyppigere analyser, til gavn for os alle”, siger Charlie Stjerneklar, adm. direktør, Kreativitet & Kommunikation
For yderligere information:
Marianne Bugge Zederkof, Danske Medier Research, +45 20765099
Charlie Stjerneklar, Kreativitet & Kommunikation, +45 22685454
Madeleine Thor, IRM, +46 (0) 733585741
Information om Danske Medier
Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse blev stiftet i 2015 med det primære formål at tilvejebringe den årlige statistik over det danske reklamemarked. Foreningen består af Danske Medier, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation.
IRM er et uafhængigt, selvfinansieret institut, hvis formål er kontinuerligt at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i Norden. Med denne intention gennemfører IRM analyser og prognoser vedrørende reklamemarkedernes udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Ny adm. direktør ser AI-anbefalinger som springbræt til effektiv tech-regulering7.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Udviklingen indenfor AI buldrer afsted, og det er afgørende at sikre effektiv regulering og sunde vilkår i forhold til kunstig intelligens, der er i fuld gang med at omforme vores samfund. Det slår Dicle Duran Nielsen, der er nytiltrådt adm. direktør i Danske Medier, fast.
Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør10.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.
Mediebranchen er klar med nye presseetiske retningslinjer, som har særligt fokus på omtale af selvmord og gidselsituationer samt live-dækning19.12.2023 11:33:36 CET | Pressemeddelelse
Medier og journalister skal være ekstra opmærksomme, når de skriver om selvmord og gidselsituationer eller dækker begivenheder live, som fx Fields-skyderiet. Det er hovedpunkterne i de opdaterede retningslinjer for god presseskik, som Dansk Journalistforbund og Danske Medier netop har færdiggjort.
Danske Medier lancerer tiltag, der skal styrke medier overfor AI-udviklingen7.12.2023 10:04:17 CET | Pressemeddelelse
Ophavsretten og bedre transparens i træning af AI-værktøjer skal sikres. Det er nogle af hovedpunkterne i en række tiltag fra Danske Medier, der skal styrke frie mediers vilkår i en verden med kunstig intelligens.
Danske Medier om ny postlov: Regeringen må løse momsproblematik, der vil ramme medier og Foreningsdanmark30.11.2023 15:42:50 CET | Pressemeddelelse
Folketinget har i dag vedtaget en ny postlov. Desværre mangler regeringen fortsat at løse en udfordring i loven, lyder det fra Danske Medier, der opfordrer regeringen til at svare på, hvordan den vil løse momsproblematikken, der vil ramme medier og Foreningsdanmark fra årsskiftet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum