IRM overtager undersøgelsen af det danske reklamemarked
IRM løser en tilsvarende opgave i Sverige og Norge, og den erfaring ønsker parterne i Danmark at drage nytte af og dermed tilbyde medlemmerne flere og hyppigere rapporter med fokus på udviklingen på reklamemarkedet.
Parterne har siden 2018 opbygget et godt samarbejde om reklamestatistikken, og nu tager de et yderlige skridt for at sikre en langsigtet, solid og præcis opgørelse over reklameforbruget. Inden for rammerne af samarbejdet starter IRM et Advisory Board, hvor Danske Medier Research og KreaKom får en central rolle sammen med andre interesserede aktører på reklamemarkedet. Samtidigt vil Danske Medier Research fortsat stå for de dele af dataindsamlingen, som vedrører Danske Mediers medlemmer. Det giver reklamestatistikken en høj grad af den nødvendige kontinuitet.
”I Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse glæder vi os til samarbejdet og den viden , som IRM vil tilføre det danske reklamemarked”, udtaler formand Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.
”IRM ser frem til at lancere en udvidet undersøgelse af de danske reklameinvesteringer med kvartalsrapporter og to årlige prognoser som grundlag. Det giver nye muligheder for mediehuse, annoncører og bureauer at følge udviklingen. Derudover gør samarbejdet det muligt fremover at give et samlet og sammenligneligt billede af hele det skandinaviske reklamemarked via IRM:s statistikdatabase og rapporter”, siger Madeleine Thor, VD på IRM.
”Vi har i Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse leveret solide analyser til det danske reklamemarked i en del år nu, men jeg er overbevist om, at vi med det nye setup får endnu bedre og hyppigere analyser, til gavn for os alle”, siger Charlie Stjerneklar, adm. direktør, Kreativitet & Kommunikation
For yderligere information:
Marianne Bugge Zederkof, Danske Medier Research, +45 20765099
Charlie Stjerneklar, Kreativitet & Kommunikation, +45 22685454
Madeleine Thor, IRM, +46 (0) 733585741
Information om Danske Medier
Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse blev stiftet i 2015 med det primære formål at tilvejebringe den årlige statistik over det danske reklamemarked. Foreningen består af Danske Medier, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation.
IRM er et uafhængigt, selvfinansieret institut, hvis formål er kontinuerligt at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i Norden. Med denne intention gennemfører IRM analyser og prognoser vedrørende reklamemarkedernes udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd er nu i gang1.5.2023 15:37:59 CEST | Pressemeddelelse
Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd åbner 1. maj 2023
Nye tal fra Danske Medier: Unge følger aktivt med i samfundet og vil gerne betale for kvalitet i nyhedsindhold19.4.2023 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Midt i en digital udvikling med et væld af digitale platforme, sociale medier og streamingtilbud, ser danske unge stor værdi i at blive oplyst via nyhedsmedier, og de ser god grund til at betale for nyheder for at få en højere kvalitet i indhold. Det viser en ny undersøgelse af Danske Medier.
Danske Medier bifalder kulturministerens udmelding og tager ham på ordet: Der er brug for akut handling22.3.2023 09:57:04 CET | Pressemeddelelse
Det er gode nyheder for lokaljournalistikken, at den lovede pulje til ugeaviserne ifølge kulturministeren er lige på trapperne. Det mener brancheorganisationens adm. direktør, der samtidig har en opfordring til regeringen.
Danske Mediers Designpriser relanceres med innovative medieproduktioner og skarpe indspark fra branchen16.3.2023 11:51:34 CET | Pressemeddelelse
I år relanceres prisen Danske Mediers Designpriser til Danske Mediers Design- og Innovationspriser, som Danske Medier gennemfører i et samarbejde med Nye Medier.
Fagfestivalen Audiodays slår i år dørene op til hyldest af lydmediet den 27. oktober9.3.2023 14:24:18 CET | Pressemeddelelse
Det er en branche i vækst, der mødes når fagfestivalen for lydfolk, Audiodays, løber af stablen 27. oktober.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum