Inversus Festival

Inversus indtager Aarhus

Godsbanen danner under Aarhus Festuge 2016 rammerne om en ny byfestival. Her vil der igennem 10 dage være en lang række kulturelle oplevelser for folk i alle aldre. Der vil være mad, musik, kunst og comedy – og det hele er ganske gratis.

Inversus festival vil skabe en ny bydel på Godsbanen i Aarhus, der vil blive et samlingspunkt for hele byen. Festivalen vil være delt op således, at dagstimerne primært vil henvende sig til institutioner, skoler, børnefamilier og kulturinteresserede, imens aftenen vil stå i musikken, festens og de unge voksnes tegn.

"En række af de største aktører på den aarhusianske event scene er gået sammen i et kreativt fællesskab med kultur som omdrejningspunkt. Her arbejder vi sammen for et fælles mål; at skabe et projekt som er til gavn og glæde for alle byens borgere samtidig med, at det skal være interessant for samarbejdspartnere i erhvervslivet. På den måde, kan vi sikre byudviklingen omkring Godsbanen og Inversus festivalens udvikling fremadrettet.” Siger Atle Stehouwer, der er projektleder for Inversus.

Det brede samarbejde med lokalmiljøet fra Aarhus og i særdeleshed omkring Godbanen er en af festivalens største forcer. Det er folk med masser års erfaring fra branchen. Det er ildsjæle, der ikke kun ved, hvad der rører sig i det jyske, men i hele landet. Det er folk, der kan og vil sikre, at Inversus festivalen rammer bredt, når arrangementet løber af stablen under Aarhus Festuge 2016.

Festivalen har en bred vifte af mindre events og happenings, som løftes af en række bærende elementer, der gør, at Godsbanen aktiveres, og festivalen vil være et samlingspunkt for gæsterne fra morgen til aften.

I dagstimerne vil der være et stort gourmet madmarked med 50 streetfood vogne, samt tilbud for børn og unge, institutioner og skoler, der kan deltage i nogle af festivalens mange event eller gratis benytte festivalområdet og den Rå Hal til egne aktiviteter.

Der vil omkring Institut for X være åbne kulturrelaterede aktiviteter for alle aldersgrupper. Udendørs kunstinstallationer og udstillinger vil danne rammerne for de 11 scener på festivalområdet, hvor teaterforestillinger, comedy-shows og foredrag vil blive præsenteret af Inversus festivalens samarbejdspartnere og Aarhus Festuge.

Aftentimerne byder på farverige fester og store musikoplevelser, hvor gæsterne kan nyde kolde drikke og hinandens selskab til den lyse morgen.

Kontakt:
Presseansvarlig