introDus

INTRODUS VÆGTER KOMPETENCER OVER KAPITAL I INVESTERINGSRUNDE & FORSÆTTER INTERNATIONALISERING

introDus, der med sin nyskabende Pre & Onboarding platform hjælper virksomheder med at integrere nye medarbejdere, lukker investeringsrunde og tilføjer tunge kompetencer til teamet, der skal hjælpe dem med en massiv internationalisering.

Virksomhedsvideo
Videokanal

Virksomheden

introDus hjælper sine kunder med at Pre & Onboarde (integrere) nye medarbejdere via en platform der ligger i skyen. Ved at bruge værktøjet minimeres medarbejdernes ”time-to-performance” med op til 85% og fastholdelsen i virksomhederne øges med op til 79%. introDus, som startede i december 2016 har i dag ni medarbejdere og kunder i Danmark, Singapore og Japan. Firmaet har på under ét år rejst et større millionbeløb og har netop afsluttet en investorrunde, der udover arbejdskapital også medbringer nogle tunge og spændende kompetencer.

Fejlansættelser koster mange penge for virksomhederne

Ideen bag introDus kommer af, at erhvervslivet som helhed ikke lader til at have løst det problem, der medfører høje omkostninger ved nyansættelser. De fleste virksomheder opdager først en fejlansættelse efter prøveperioden, og først efter at der er brugt mange ressourcer på omfattende træning og igangsættende tiltag. Processen involverer både ledere og medarbejdere, og dermed kan en fejlansættelse i en virksomhed koste mere end DKK 500.000,- anslås det af Randstad i en undersøgelse foretaget i 2015.

Men det er ikke kun fejlansættelser der koster. Selve ansættelsen kræver mange ressourcer for virksomhederne gennem træning, introduktion og overdragelse. Samtidig skiftede mere end 800.000 danskere job i 2016 ifølge Folketingets Beskæftigelsesudvalg.

Investeringen skal bruges på at sætte ekstra fart på internationalisering

Anders Thorup, CEO & Co-Founder siger:

”Ved at rejse yderligere kapital har vi muligheden for at åbne i endnu flere lande og opgradere på vores hjemmemarked, Danmark. Vi oplever en massiv øget efterspørgsel efter at integrere nye medarbejdere på den rigtige måde! Vi har med succes ansat en salgsdirektør i Singapore og kan se at det er en model der virker for os. Det er vigtigt for os, at være tilstede hvor vores kunder har deres forretning. Markeder som Sverige, Norge, Frankrig, Tyskland og UK står først på vores liste over hvor vi skal være indenfor de næste 6-9 måneder ”

Kompetencerne er vigtigere end kapitalen

”De personer der har valgt at investere i introDus, kommer med langt mere end kapital. De kommer med fantastisk entusiasme og inspiration, og ikke mindst nogle vigtige kompetencer der kan hjælpe os med at forfølge og udvikle vores strategi yderligere. Investeringen kommer via to Angel investors. Den ene er Cagdas Ozan Ates, som er tidligere medejer af Danske Commodities og ejer af Ates Invest. Den anden er Henrik K. Ibsen, som er tidligere First Vice President i Danske Bank og som har arbejdet i Danske Bank, New York,” fortæller Anders Thorup.”

Hvorfor valgte du at investere i introDus?

”Jeg synes at introDus er et revolutionerende HR-produkt, der dækker et stort behov i erhvervslivet. Platformen øger chancen for succes i integrationen af nyansatte medarbejdere, hurtigere og meget mere effektivt end noget andet værktøj på markedet” fortæller Cagdas Ozan Ates. “introDus skaber employer branding fra dag et. Sådan en løsning har jeg selv haft behov for i mine tidligere lederstillinger. Man bruger meget energi på at finde den rigtige kandidat til diverse stillinger, men man glemmer ofte den nyansatte i tiden efter ansættelsen. I de første tre-seks måneder føler nyansatte sig tit alene, og de er måske i tvivl om deres beslutning og utryg ved den nye firmakultur. I værste fald mister man en nyansat i løbet af de første seks måneder og må starte forfra. Det har store omkostninger for virksomheden. Med sin brugervenlige løsning, strukturerer og simplificerer introDus Pre & Onboarding-processen.”

Cagdas Ozan Ates tilføjer ”Jeg ser et stort vækstpotentiale i resten af verden. Derudover er det et fantastisk hold der står bag introDus løsningen. Som investor har jeg sjældent set et bedre funderet start-up.”

Hvad bliver din funktion?

”Jeg har tidligere drevet forretninger med høj vækst, og jeg har erfaring med at skalere en forretning. Jeg har et stort netværk der kan blive relevant for introDus, f.eks. til at komme ind på nye markeder. Min rolle bliver først og fremmest som investor og bestyrelsesmedlem i introDus, men jeg vil også altid stå klar med rådgivning og vejledning indenfor mine ekspertiseområder” fortæller Ates.

Også Henrik K. Ibsen ser lyst på fremtiden!

“Jeg har med interesse fulgt det spirende iværksættermiljø i Danmark. Da jeg blev præsenteret for introDus’ brugervenlige Pre & Onboarding løsning, kunne jeg med min ledererfaring straks se, at Anders Thorup og Simon Dragsbæk, som står bag udviklingen af introDus løsningen, har fat i noget nyskabende og holdbart,” kommer det fra Henrik K. Ibsen, som fortsætter: ”Det er med introDus lykkes teamet, at skabe en HR-baseret løsning som jeg er overbevist om, vil være til stor hjælp for såvel små som store virksomheder i deres indsats for, at sikre en bedre integration af medarbejdere. Den intuitive brugerflade vil medvirke til mere glade og tilfredse medarbejdere som kommer godt i gang på deres nye arbejdsplads, og vil samtidig medføre store besparelser for virksomhederne, da en god Pre & Onboarding vil være med til at minimere den hyppige udskiftning af medarbejdere, som undersøgelser viser, er normen mange steder.”

Henrik K. Ibsen tilføjer ”I mine lederstillinger i ind- og udland ville jeg gerne have haft et værktøj som introDus. Det ville efter min mening have været til stor gavn for alle parter.”

Hvad bliver din funktion?

“Jeg har en baggrund fra den finansielle verden hvor der lægges vægt på, at der er godt styr på tallene og den administrative side af forretningen. De erfaringer vil jeg tage med i min rolle som investor og bestyrelsesmedlem i introDus, og dermed være med til at sikre et godt fundament for introDus i den videre globale rejse mod, at hjælpe virksomheder og deres medarbejdere til en ny, bedre og mere brugervenlig Pre & Onboarding oplevelse” slutter en forventningsfuld Henrik K. Ibsen.

Kunderne har samme oplevelse som investorerne

Thomas SkovExecutive Officer, Sales & Marketing, Weathernews Europe fortæller:

”Med platformen fra introDus har vi fået et mere strømlinet introduktionsforløb for vores nye medarbejdere i salgsafdelingen. Jeg slipper for at bruge tid på at samle materiale sammen hver gang en ny medarbejder begynder, og har samtidig hele tiden et overblik over hvilket materiale der er gennemgået af medarbejderen. introDus er en meget effektiv løsning i en travl hverdag.”

Hos Goldbell i Singapore er General Manager for Human Resources, Tan Su Ching, også meget tilfreds med platformen:

”introDus er et meget brugervenligt og pragmatisk system. Mit personale var i stand til at bygge indhold og moduler næsten øjeblikkeligt. Vi ser potentiale ud over Pre & Onboarding, f.eks. til personaletræning og medarbejderengagement. Forretningsenhedscheferne kan bruge platformen til at udvikle skræddersyede træningsprogrammer og vejledninger, og vi kan bruge platformen til effektivt at søge og reagere på feedback fra medarbejdere. Jeg er sikker på, at introDus vil være meget værdifuld for Goldbell også i fremtiden.”

Information om introDus

introDus
Strandgade 4

introDus, der med sin nyskabende Pre & Onboarding platform hjælper virksomheder med at integrere nye medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra introDus