Introduktion til DFDS med CEO Torben Carlsen

DFDS er et dansk børsnoteret rederi og logistiskvirksomhed med aktiviteter rundt i Europa, og som mange kender for Oslo-færgerne. Passagertransport udgør dog kun omkring 20% af den samlede omsætning. Den overvejende del af omsætningen kommer fra fragtområdet med ruter i Nordsøen, Østersøen, Den Engelske Kanal og Middelhavet. Logistik-delen udgør omkring 35% af omsætningen.

”DFDS har de seneste år kunnet se ind i en række betydelige udfordringer. Dels har Brexit godt nok givet noget øget trafik i perioder som følge af lageropbygning, men der er også knyttet en del usikkerhed til englændernes exit fra EU. Samtidig har Covid-19 også ramt DFDS relativt hårdt på passagertrafikken, hvor indtjeningen er faldet med omkring DKK 1 mia. Derfor bliver det rigtig spændende at få en introduktion til DFDS, og høre fra CEO hvordan selskabet klarer disse udfordringer”, siger Rasmus Køjborg fra HC Andersen Capital.

Se med på tirsdag d. 13. marts kl. 12.00-12.30 når CEO Torben Carlsen giver en introduktion til DFDS.

Tilmelding via link: https://hcandersencapital.dk/event/dfds-introduktion-til-aktien/

Mød Expres2ion Biotechnologies CEO Bent U. Frandsen og CFO Keith Alexander til præsentation af Q1 kvartalsregnskabet18.5.2021 16:28:00 CEST | Pressemeddelelse

Expres2ion Biotechnologies præsenterer onsdag den 20. maj sit Q1'21 regnskab, hvor du kan møde og stille spørgsmål til ledelsen. Vi forventer ikke de store nyheder men vil fokusere på nyhedsflowet fra covid-19 vaccinen og bryst cancervaccinen. ExpreS2ion Biotechnologies er en protein-produktionsplatform, der laver proteiner i såkaldte Schneider 2-celler, oprindeligt isoleret fra bananflue-fostre. I udviklingen af brystkræftvaccinen AV001 og covid-19 vaccinen er platformen kombineret med joint venture-selskabet AdaptVac’s VLP-teknologi (Virus-Like Particles). Expres2ion Biotechnologies vil være repræsenteret ved CEO Bent U. Frandsen og CFO Keith Alexander. Tilmelding via link: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/expres2ion-biotechnologies-praesentation-af-q1-kvartalsregnskabet/register Disclaimer: HC Andersen Capital har en DigitalIR aftale med Expres2ion Biotechnologies.

Mød topledelsen i Risk Intelligence til præsentation af Q1 kvartalsregnskab18.5.2021 10:25:57 CEST | Pressemeddelelse

Risk Intelligence aflægger regnskab for 1. kvartal 2021 på onsdag d. 19. maj kl. 13.00. Her kan du møde CEO Hans Tino Hansen og CFO Jens Krøis, der vil præsentere kvartalsregnskabet og give en opdatering på 2021. Risk Intelligence udbyder risiko- og trusselsvurderinger på havene, i havne og på land. Selskabet har særligt en stærk markedsposition på havene med mange store og anerkendte kunder og samtidig ligger der et stort potentiale på land. ”Risk Intelligence har allerede meddelt i april, at selskabet leverede en stærk omsætningsvækst på 14% i første kvartal af 2021. Den 19. maj bliver det interessant at få det fulde overblik over kvartalet og en status på, hvad selskabet ser foran sig i resten af 2021”, udtaler Kasper Lihn, Aktieanalytiker i HC Andersen Capital. Tilmelding via link: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/risk-intelligence-praesentation-af-q1-kvartalsregnskabet/register Disclaimer: HC Andersen Capital har en digitalIR aftale med Risk Intelligence.

Mød SKAKO Vibration CEO og SKAKO Group CFO til DEEP DIVE på SKAKO Vibration18.5.2021 10:22:50 CEST | Pressemeddelelse

SKAKO er et dansk børsnoteret selskab med hovedsæde i Faaborg, og afdelinger i en række europæiske lande samt USA og Marokko. Selskabet er opdelt i to forretningssegmenter – SKAKO Concrete og SKAKO Vibration med hver sin overordnede direktør og en fælles CFO. Vi afholder det andet af vores såkaldte deep dive events på SKAKO, hvor vi dykker ned i en division sammen med ledelsen – denne gang med fokus på SKAKO Vibration. ”Det bliver særdeles spændende bl.a. at høre om SKAKO Vibration’s aktiviteter indenfor genbrug, som må formodes at være et område i kraftig i de kommende år.” udtaler Rasmus Køjborg fra HC Andersen Capital. Se med tirsdag d. 18. maj kl. 12.00-12.30 når selskabets franske CEO Lionel Girieud og Group CFO Morten Kofoed-Jensen præsenterer SKAKO Vibration, og svarer på spørgsmål. BEMÆRK DETTE EVENT FOREGÅR PÅ ENGELSK Tilmelding via link: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/skako-deep-dive-skako-vibration/register Disclaimer: HC Andersen Capital har en digitalIR afta

Mød FluoGuide CEO Morten Albrechtsen og CFO Henrik Moltke til Q&A i forbindelse med kapitalrejsning17.5.2021 09:56:03 CEST | Pressemeddelelse

FluoGuide meddelte sidste uge, at selskabet ønsker at lave en kapitaludvidelse på SEK 75 mio. Pengene skal bruges til et fase 2 studie for FG001 for en ny prevalent indikation i 2021 og forberedelse af et fase 3 studie i 2022 samt prækliniske studier af FG002. Derudover ønskes beredskab til finansielle og selskabsforhold. Mandag den 17. maj kan du møde og stille spørgsmål direkte til FluoGuide CEO Morten Albrechtsen og CFO Henrik Moltke. Tilmelding via link:https://hcandersencapital.dk/event/fluoguide-kapitalrejsning/ Disclaimer: HC Andersen Capital har en digitalIR aftale med FluoGuide.

Mød topledelsen i North Media til præsentation af Q1 kvartalsregnskabet6.5.2021 15:29:15 CEST | Pressemeddelelse

North Media leverede et fint regnskab for 1. kvartal 2021, der dog fortsat er præget af Covid-19 nedlukning på nogle af forretningsområderne. Alligevel var selskabet i stand til at præcisere sin 2021 guidance, hvor den nederste del af intervallet hæves både på omsætning og EBIT. ”Det var interessant at se, at selvom omsætningen faldt med 6% sammenholdt med samme periode året før var North Media alligevel istand til at holde indtjeningen næsten uændret” udtaler Rasmus Køjborg, aktieanalytiker i HC Andersen Capital. Vi afholder fredag d. 7. maj kl. 13.00 et event hvor Ordførende koncerndirektør Kåre Stausø Wigh, CEO for North Media Online Henrik Løvig og CEO for FK Distribution Lasse Ingemann Brodt vil præsentere kvartalsregnskabet. Tilmelding via link: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/north-media-praesentation-af-q1-kvartalsregnskabet/register Disclaimer: HC Andersen Capital har en DigitalIR aftale med North Media.