International IT-profil bliver ny CIO i TDC NET

Joss Delissen, ny CIO i TDC NET

Det bliver den erfarne CIO Joss Delissen, der fremover skal stå i spidsen for IT-området hos TDC NET, der etablerer og driver den digitale infrastruktur, der forbinder Danmark. Joss Delissen har igennem sin karriere arbejdet i både globale, europæiske og nordiske selskaber og kommer senest fra en stilling som CIO hos svenske Tele2, hvor han har spillet en central rolle i virksomhedens IT-transformation.

Den erfaring skal nu bringes i spil hos TDC NET, fortæller CEO Andreas Pfisterer.

"Vi er kommet langt i etableringen af ​​TDC NET som selvstændig virksomhed, og her spiller vores IT-transformation en helt central rolle. Vi står overfor at etablere en helt ny IT-platform, der er afgørende for, at vi fortsat kan levere på vores målsætning og drive fremtidens digitale infrastruktur. Joss kommer med den rette erfaring i forhold til at drive transformationer succesfuldt og kombineret med hans kompetencer og personlighed, gør det ham til et stærkt match for TDC NET. Vi glæder os til at byde ham velkommen”, siger Andreas Pfisterer.

Forud for Tele2 har Joss bestredet en række ledelsesroller i IT-organisationer hos blandt andet PostNord og Unilever. Han startede karrieren i det hollandske militær og har en uddannelse indenfor erhvervsøkonomi og informationsvidenskab. Han siger om sin tiltrædelse:

"TDC NET er en særdeles spændende virksomhed at blive en del af. Selskabet er midt i en ambitiøs transformation, hvor ældre IT-systemer skal udfases parallelt med etableringen af en ny IT-platform. Så der er et klart behov for eksekvering og tempo. Dertil kommer, at TDC NET spiller en vigtig rolle for det danske samfund. Der er et klart fokus på innovation, og virksomheden er drevet af en vision om at skabe fremtidens digitale infrastruktur. Det er et spændende afsæt, og jeg ser frem til at bidrage til udviklingen sammen med kompetente kolleger og medarbejdere.”

Stillingen som CIO i TDC NET er nyetableret som led i TDC NETs separation fra TDC Group. Joss Delissen har sin første arbejdsdag i TDC NET 16. august, hvor han samtidig indtræder i TDC NETs ledelse.

Joss Delissen, ny CIO i TDC NET

CEO Andreas Pfisterer forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder16.5.2022 10:15:29 CEST | Pressemeddelelse

Bestyrelsen i TDC NET informerer om, at der er indgået en aftale med CEO Andreas Pfisterer om, at han forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder. Indtil da vil han – i samarbejde med bestyrelsesformand Henrik Clausen – fortsat fokusere på at forbedre selskabets finansielle og operationelle resultater yderligere og på at sikre en god overgang til en ny CEO. Henrik Clausen, bestyrelsesformand i TDC NET, siger: “Ved udgangen af 2021 blev TDC NET et selvstændigt selskab efter splittet fra TDC Group. TDC NET viser solide finansielle resultater og har en klar forretningsplan for de kommende år. CEO Andreas Pfisterer har været i selskabet siden 2017 og har spillet en afgørende rolle i at nå et stabilt kommercielt niveau og i at sikre kontinuitet i transformationen af TDC NET. På baggrund af den stabile situation har bestyrelsen og Andreas Pfisterer haft en løbende og åben dialog og er enige om, at det nu er naturligt at starte en god proces om at finde en ny CEO og sætte personen ind i fo

TDC NET 1. Kvt. 2022: Kommerciel stabilisering førte til højere indtjening, fiberudrulningen fortsatte, og initiativer til at reducere CO2-udledninger tog fart6.5.2022 09:01:19 CEST | Pressemeddelelse