Interessen for elpriser blandt forbrugerne er femdoblet

Danskerne oplever lige nu en markant stigning i deres elpriser, hvilket fører til at de kigger efter billigere løsninger.

(Viser udviklingen i den rå kWh-pris uden afgifter, gebyrer og moms) (Grafik

Interessen for at skifte el-udbyder stiger lige nu med samme hast som elprisen. For 2 år siden var det relativt få mennesker, der gik op i deres elregning, men sådan er det ikke i dag. TV2 Bornholm kunne meddele onsdag den 17. september at elprisen nåede et rekordhøjt niveau, men allerede dagen efter blev den slået igen.

Hos sammenligningssiden for el, Elberegner.dk oplever man lige nu en femdobling i interessen efter at finde en billigere elpris.

Daniel Østergaard, direktør for Elberegner.dk siger ”Vores besøgstal er eksploderet de sidste par dage. Det virker til at danskerne har fået øje på at der kan være penge at spare ved at skifte elselskab”. Vi havde næsten 10 gange så mange besøgende i går som en normal dag.

(Viser udviklingen af besøgstallet pr. dag i august).

Men det er ikke kun de sidste par dage at der har været en stor stigning, det sidste år har der generelt været en øget interesse. Ugen har budt på flere tophistorier fra danske medier.

“Sammenligner man de seneste tre måneder, med foregående periode har vi set en stigning på 55% i antallet som har skiftet udbyder gennem vores sammenligningsportal. Mange danskere er ikke klar over at de har mulighed for at finde en bedre elpris, men de stigende elpriser har vist sig at være en oplagt mulighed for at gennemgå sin elregning og sammenligne elpriserne i markedet” siger Daniel Østergaard.

Danskernes elforbrug forventes kun at stige, når vi går mod vintermånederne.

Både fordi behovet for el stiger i takt med vinteren, men også fordi efterspørgslen på eldrevne varmepumper samt elbiler er vokset den seneste tid, som er medvirkende til at mange husstande vil have et væsentligt højere forbrug end tidligere. Derfor kan der være penge at spare ved at kigge nærmere på sin elaftale.

De mange danskere som netop har investeret i solceller, vil også opleve at deres egenproduktion af strøm bliver mindre i løbet af vinteren, hvorfor det forventes at interessen for at spare penge på el vil stige.

Ved spørgsmål kontaktes direktør, Daniel Østergaard, på daniel@elberegner.dk

Covid-19 har været et hårdt slag studiemagasinet Ufiltreret.dk - der må sadles om6.10.2022 14:00:24 CEST | Pressemeddelelse

For det danske studiemagasin Ufiltreret, har covid-19 gjort det utrolig svært for det nyopstartede magasin. På få år udarbejde magasinet autentiske portrætter med kendte danske ansigter, herunder: Jesper Groth, Christian Degn, Marthin Thorborg, Nikolaj Stokholm og mange flere. De velskrevne interviews blev delt på videregående uddannelser i kendte studiebyer som København, Aarhus og Kolding. Der var stor interesse i magasinerne, men da uddannelserne blev lukket ned og det blev til hjemmeundervisning, døde interessen desværre også for mediet. Nu har mediet omsadlet og konsekvenserne heraf har desværre været hårde.

Derfor investerer mange virksomheder i værktøjer til tidsregistrering3.10.2022 06:00:00 CEST | Aktuelt

Når man driver virksomhed, er det vigtigt, at man så vidt muligt forsøger ikke at overlade noget til tilfældighederne. Derfor er det også vigtigt, at man har gode værktøjer, der kan hjælpe med at sikre, at dette ikke sker. Blandt andet er det vigtigt, at man har et værktøj, der kan bruges til tidsregistrering, hvis man driver en forretning, der lever af at sælge tid. Gør den det, er det nemlig vigtigt, at man sørger for at fakturere al den tid, der bliver brugt – ellers kan rigtig mange penge ende med at gå tabt. Mange virksomheder bruger ikke et værktøj til tidsregistrering Der er rigtig mange danske virksomheder, der slet ikke gør brug af et værktøj til tidsregistrering. Det er bestemt en skam, at det forholder sig på denne måde. Det betyder nemlig, at der er mange virksomheder, der ikke får faktureret al den tid, de bruger. Årsagen til dette er, at de er nødt til at gætte sig frem til, hvor lang tid, der er blevet brugt på en opgave. Hvis det sker flere gange om dagen med flere fors

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er