Innovativ profil i spidsen for marketing, e-commerce og kommunikation hos Lemvigh-Müller

Med en ambition om at være den førende forretningspartner for industrien, byggeriet og installationssektoren har Lemvigh-Müller de senere år investeret massivt i udviklingen af sine digitale salgskanaler og markedsføring.
Dén udviklingsrejse skal 32-årige Daniel Lintoiu nu stå i spidsen for som direktør for marketing, kommunikation og e-commerce hos Danmarks største stål- og teknikgrossist. Med fokus på at tage kundeoplevelsen til næste niveau skal han videreudvikle Lemvigh-Müllers brand, digitale tilstedeværelse og marketingaktiviteter. Han træder samtidig ind som del af den øverste chefgruppe.
Vil presse grænserne
”Lemvigh-Müller er en super spændende virksomhed med strategisk fokus på grøn omstilling, digitalisering og kundetilpassede løsninger. Jeg glæder mig til at fortsætte det gode arbejde, der er i gang, men også presse grænserne for, hvad der traditionelt kan lade sig gøre, og udvikle nye digitale koncepter, som både styrker kundernes forretning, leverandørernes synlighed og Lemvigh-Müllers position på markedet”, siger Daniel Lintoiu.
Kåret som ny- og resultatskabende
Netop innovation er noget, han excellerer i. Tidligere har han som chef for marketing og e-commerce hos Dagrofa Foodservice blandt andet lanceret de digitale initiativer ’Digital Dining’ samt ’Støt Lokalt’, som fik over 4,8 mio. visninger på sociale medier. Det var med til, at han i 2021 blev kåret til ’Talent 100’ i Berlingske og fremhævet for bl.a. sin evne til at være både ny- og resultatskabende.
En kompleks øvelse
Christian Herbert, CCO og kommerciel direktør i Lemvigh-Müller siger:
”B2B-kunder har stigende forventninger til kundeoplevelsen, og vi skal kunne give en sammenhængende, personlig oplevelse på tværs af alle salgskanaler. Det er en kompleks øvelse i en forretning som vores, hvor vi har 450.000 varenumre og 20.000 kunder, der tæller alt lige fra den lille håndværksmester til større entreprenørselskaber og globale industrivirksomheder. Daniel har erfaring fra B2B-verdenen og har den forretningsforståelse, teknologiske indsigt og evne til at tænke ud af boksen, som skal til, for, at vi kan tage kundeoplevelsen til næste niveau”.
Daniel Lintoiu kommer senest fra en stilling som Director of Digital Experience og E-commerce hos 3Shape, der udvikler og producerer 3D-scannere og software til tandlægeindustrien. Han er uddannet MSc, Digital Innovation & Management fra IT-Universitetet.
Nøgleord
Billeder

Information om Lemvigh-Müller A/S
Som Danmarks største stål- og teknikgrossist sørger Lemvigh-Müller hver dag for, at varer fra tusindvis af producenter bliver samlet, pakket og leveret til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S
Energioptimering er en investering i fremtiden19.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det ved hotelkæden Best Western, som med hjælp fra AllTech VVS og Lemvigh-Müller potentielt kan reducere vandforbruget med 45%.
Lemvigh-Müllers håndværkerbutik på Tangmosevej har fået ny - men lokalkendt- butikschef7.11.2025 09:23:38 CET | Pressemeddelelse
På Tangmosevej 102 i Køge har Lemvigh-Müllers håndværkerbutik fået ny butikschef. Den 37-årige Lasse Wiuff Blauenkjær har overtaget ledelsen af butikken fra Lars Hindsgaul, der snart runder de 70, men som stadig er at finde bag disken en rum tid endnu.
250 kunder deltog i åbningsfesten for Lemvigh-Müllers butik i Sønderborg6.11.2025 10:39:08 CET | Pressemeddelelse
Tirsdag morgen inviterede Lemvigh-Müller håndværkerne i Sønderborg og omegn indenfor til åbningsfest i den nye butik på Augustenborg Landevej 8.
Ny netsvejser giver byggebranchen adgang til skræddersyede armeringsnet29.10.2025 14:44:32 CET | Pressemeddelelse
Med en ny Netsvejser-maskine tilbyder Lemvigh-Müller nu byggebranchen specialdesignede armeringsnet. Servicen reducerer både spild og behovet for manuelt arbejde på byggepladsen – og bidrager dermed til lavere ressourceforbrug i byggeriet.
Lemvigh-Müller stiller klimadata til rådighed for kunderne27.10.2025 13:55:43 CET | Pressemeddelelse
Det skal være let at se klimaaftrykket. Derfor stiller Lemvigh-Müller nu CO₂e-data til rådighed for kunderne på mere end 450.000 produkter
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
