Innovativ og miljøbevidst ejerleder vinder Årets Ejerleder 2019 på Fyn

Brian Djernes fra Cane-line A/S vinder prisen som Årets Ejerleder 2019 på Fyn. Ud fra devisen: “Tryghed skaber innovation” har han skabt en succesfuld virksomhed, hvor produktudvikling og nytænkning foregår med respekt for miljø og mennesker. Det er en af grundene til, at han er kåret som Årets Ejerleder på Fyn. Prisen fik han overrakt ved en velbesøgt regionskåring på Nature Energy Park i Odense.
Brian Djernes, vinder af Årets Ejerleder 2019 på Fyn

Brian Djernes er ejerlederen bag Cane-line A/S, der med hovedsæde i Rynkeby designer og producerer have- og indendørsmøbler, som afsættes i mere end 100 lande. Han vinder prisen som Årets Ejerleder 2019 på Fyn for at favne fremtiden, herunder ny teknologi og automatisering i produktion såvel som administration og samtidig lægge vægt på de gamle dyder: ordentlighed, ordholdenhed og naturlig respekt for sine medmennesker:

“Brian er en inkarneret ildsjæl, som med stor passion for design og innovation har opnået tocifrede vækstrater i Cane-line de seneste tre år og skabt stor konkurrencekraft for virksomheden. Han er fremsynet og visionær og formår samtidig at sætte nogle klare og ambitiøse mål og en tydelig retning, som alle i virksomheden arbejder hen mod,” fortæller Mikael Johansen, partner i PwC i Odense, og tilføjer:

”Brian lægger vægt på, at der skal være stor selvstændighed i jobbet for alle medarbejdere, som ofte får ansvar, der går ud over deres jobprofil. Det giver den enkelte mulighed for at udvikle sig, samtidig med at det er tilladt at begå fejl. Brians filosofi lyder, at ”Tryghed skaber innovation”, og han formår derigennem at motivere sine medarbejdere til at løfte virksomhedens vision i fællesskab.”

Innovation og nytænkning med respekt for samfund og miljø

Cane-line har som den første danske virksomhed både en ISO 14001- (miljø) og SA 8000-certificeret (social ansvarlighed) certificering. Med et særligt fokus på at skabe møbler med høj komfort af unik kvalitet, foregår produktionen med respekt for miljø og mennesker samt med fokus på innovation og produktudvikling.

”Brian Djernes formår at få design og produktion til at følge social ansvarlighed. Det gør han bl.a. gennem en lang række CSR-projekter, som har resulteret i internationale certificeringer. Dette vidner om, at Brian som ejerleder evner at tænke langsigtet og ud over egen forretning, samtidig med at han skaber vækst og udvikling her og nu,” siger centerdirektør i Nykredit, Lars Holm.

Hos Dansk Erhverv er man heller ikke i tvivl om, at Brian Djernes er den rette vinder af Årets Ejerleder 2019 på Fyn:

”Brian Djernes har skabt en succesfuld global virksomhed og forventer fortsat yderligere vækst bl.a. ved at satse på nye markeder. Succesen kan uden tvivl tilskrives Brians store forretningsmæssige tæft, samtidig med at han er en fantastisk leder og inspirator for sine medarbejdere. Egenskaber, som kan være til inspiration for andre ejerledere i forhold til at skabe vækst og udvikling,” siger Jakob Ullegård, markedsdirektør i Dansk Erhverv.

Fakta om Cane-line A/S

Cane-line er et dansk globalt designfirma med hovedsæde i Rynkeby, som har 30 års erfaring inden for udvikling og egenproduktion af have- og indendørsmøbler. Virksomhedens produkter afsættes i mere end 100 lande og favner hele værdikæden fra design over produktion til afsætning. Virksomheden har et særligt fokus på at skabe møbler med høj komfort af unik kvalitet. Innovation og design foregår i Danmark, mens produktionen sker i Indonesien.

De stærke konkurrenter:

Claus Juul Bøgelund – ejerleder i Dymak A/S (Odense)

Dymak A/S blev stiftet i 1997 af bl.a. Claus Bøgelund, som siden 2009 har haft 100 % af ejerskabet. Virksomheden, der sælger engrosprodukter til hus og hjem samt gartneribranchen, har hovedsæde i Odense samt flere salgsselskaber globalt. Med fokus på innovation og forretningsudvikling samt med digitalisering højt på dagsordenen har Claus Bøgeholm leveret flotte resultater i et udfordrende marked - både konkurrencemæssigt og økonomisk for kundegruppen, og virksomheden er i dag blandt Europas førende indenfor branchen.

Kasper Andersen & Launy Søgaard Kristensen – ejerledere i Yoyo Global Freight ApS (Odense)

Yoyo Global Freight ApS har været på en fantastisk vækstrejse siden de to ejerledere, Kasper og Launy, stiftede virksomheden for 10 år siden. Med en visionær og målrettet tilgang og gennem et stærkt kundefokus har de to ejerledere disruptet speditørbranchen med egenudviklede it-platforme og leverer nu et samlet interface over fragtløsninger til kunderne. Ledelsesmæssigt er nøgleordene anerkendelse, karrieremuligheder og medarbejderinvolvering, og Yoyo Global Freight har derfor også stor succes med at fastholde og tiltrække medarbejdere.

Fakta om Årets Ejerleder 2019
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 16. gang. Årets tema er formål og værdier.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 14. november 2019 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere landsvindere
Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Mountain Top Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015), Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Kontakter

PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller Pernille Plougheld fra Nykredit på mobil 3045 1006.

Brian Djernes, vinder af Årets Ejerleder 2019 på Fyn
Kåring af Årets Ejerleder 2019 på Fyn

Unge i Vejle- og Kolding-området får privatøkonomi på skoleskemaet5.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Undersøgelser viser, at alt for mange unge kommer i økonomiske vanskeligheder tidligt i livet, og tidlige gældsproblemer kan få konsekvenser langt ind i voksenlivet. Med undervisningsforløbet ’Ung privatøkonomi’ klæder PwC folkeskoleelever i 7. og 8. klasse på med forståelse for økonomi, ansvarligt forbrug og personligt lederskab. I starten af april starter tiltaget op på skoler i Vejle- og Kolding-området.

Ny afgørelse fra Skatterådet: Smartwatches er omfattet af reglerne om beskatning af fri telefon25.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

PwC har i en sag for Skatterådet d. 19. marts 2024 spurgt ind til, om man som medarbejder skal beskattes af et smartwatch, som ens arbejdsgiver stiller til rådighed. På baggrund af den teknologiske udvikling og smartwatches funktionalitet har Skatterådet fastslået, at smartwatches er underlagt de samme regler for beskatning som telefoner, når de stilles til rådighed af arbejdsgivere til deres medarbejdere.