Innovation i branchen: Magneter sender svejseapparatet på pension

Svejseapparater og ældre monteringsprocesser går en usikker fremtid i møde efter at magneter er begyndt at overtage store dele af de traditionelle holdefunktioner inden for både vindsektoren, byggeri og metalbranchen.

De traditionelle processer for at montere udstyr såsom for eksempel kabler, overvågningsudstyr, sikkerhedsudstyr, el skabe, bokse, lysarmaturer osv., foregår typisk ved opmåling, boring af huller, montering eller svejsning og efterfølgende rengøring. Monteringsprocesser, der, i modsætning til magneter, tager tid og kræver mange ressourcer.

Hvis virksomhedens behov ændrer sig efter noget tid, vil processen starte forfra, med tilføjelse af udbedring af huller. Med magneter og gummimagneter undgår virksomheden alle disse tidskrævende processer med opmåling til hullerne, boring eller svejsning, montering, rengøring og udbedring hvis behovene ændrer sig.

Derudover kommer det aspekt, at man i flere tilfælde slet ikke kan eller må bore i applikationen. Det gælder især hvis man skal montere udstyr på stålkonstruktioner eksempelvis i vindmølletårne. Her vil boring forringe eller decideret ødelægge selve konstruktionen.

Takket være magneter og deres stærke egenskaber skal serviceteknikeren udelukkende montere sine magneter eller gummimagneter i ét step på det udstyr de ønsker at montere. Magneterne kan monteres på alt fra fordeler bokse, el-skabe og tavler samt alle plane metal overflader. Magneterne gør det hurtigt og enkelt at fastgøre udstyr.

Hvis udstyret ikke placeres helt korrekt på overfladen første gang, er det ikke noget problem. Takket være magneten er løsningen flytbar og kan derfor nemt vippes af og placeres på det korrekte sted. Derved reduceres yderligere tid og udgifter ved brug af magneter.

Med magnetiske løsninger har serviceteamet som udgangspunkt ingen eller minimale udgifter til vedligeholdelse, når magneterne først er monteret. Magneter kan derfor tilbyde et langt og vedligeholdelsesfrit liv, med meget lave driftsudgifter.

Hvis det monterede udstyr på et senere tidspunkt skal udskiftes til en anden model, kan magneten nemt og enkelt genbruges. Der er altså ikke behov for indkøb af ny magnet. Det sparer tid og ressourcer.

Hos Larko magnet International A/S hjælper vi meget gerne med viden om magneter som befæstelses metode, og til at finde den rette løsning baseret på virksomhedernes behov.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Skab dit eget sikkerhedsnet med den rette a-kasse4.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der kan være mange grunde til, at du i en periode ikke har et job, og derfor heller ikke har nogen fast indtægt. En sådan periode kan være hård og frustrerende, og det er ikke altid nemt at finde et job igen. For at gøre disse perioder i livet nemmere at overkomme, kan du sikre dig selv ved at melde dig ind i en a-kasse. Dette er en form for forsikring, som du betaler til, når du har en fast indkomst, og så får du udbetalt dagpenge, når du ikke har en indkomst. Det har mange fordele at være medlem af en a-kasse, men det kan også være svært at finde den rette a-kasse, da udbuddet er stort. Læs med herunder og lær mere om a-kasser.

Danmarks befrielse d. 5. maj er vigtigere end nogensinde2.5.2022 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I år er det 77 år siden at Danmark blev befriet og tyskerne trak sig tilbage. Anden verdenskrig lakkede endelig mod enden. Selvom vi er mange, der ikke oplevede den store dag dengang, virker fejringen af Danmarks befrielse vigtigere end nogensinde. Krigen i Ukraine har vist os, at det, vi har regnet som et grundvilkår, nemlig frihed, alligevel ikke er et grundvilkår for alle. Derfor er der måske ekstra grund til at fejre friheden stort og fejende flot i år.