Inkarneret Irma-chef vender tilbage til kæden

Jan Larsen, 57 år, bliver ny salgs- og driftsdirektør i Irma.

Dermed vender han tilbage til kæden, som han forlod i 2013 efter at have været i Irma i 30 år, hvor han begyndte som salgsassistent og sluttede som salgsdirektør. Han kommer fra jobbet som salgsdirektør for varehuskæden Føtex.

”Det er som at komme hjem. Jeg er Irma-mand i hjertet og glæder mig til sammen med hele Irma-holdet at videreudvikle kæden, som den førende på både varer og service i branchen,” siger Jan Larsen, der begynder i jobbet 1. maj.

Adm. direktør i Coop, Kræn Østergård Nielsen og den kommende kædedirektør Charlotte Nilsson Norby glæder sig over, at det nye ledelseshold i Irma nu er på plads.

”Med Jan på holdet får vi et dreamteam med den rette kombination af meget stærke kompetencer på både vare- og butikssiden, og dermed de bedste forudsætninger for at udvikle Irma til dansk dagligvarehandels ledestjerne inden for kvalitet på varer og kundeservice,” siger Kræn Østergård Nielsen.

Irmas ledelse vil fremover bestå af: Kædedirektør Charlotte Nilsson Nordby, kommerciel direktør Rikke Wolff, salgs-og driftsdirektør Jan Larsen, økonomichef Jørn Mogensen, marketingchef Lise Hørdam og konstitueret HR Chef Emil Ejlersen.

Kæden er en af verdens ældste kæder, grundlagt i 1886. Den består af 68 butikker placeret i hovedstadsområdet.

Kontakter

Yderligere information: Adm. direktør Kræn Østergård Nielsen og salgs- og driftsdirektør Jan Larsen, 3091 9266 (via Lars Aarup)

Coop brings in international expertise to strengthen software company20.4.2021 10:58:06 CEST | Pressemeddelelse

The founder of the global software company Umbraco, Niels Hartvig, and Marc Fischli, a partner in the world’s leading company in the field of retail analyses and information, dunnhumby, will be joining the board of Lobyco A/S. Lobyco is Coop’s software company, which was established in September 2020. The ambition is to build a global software company, which currently sells the technology behind Denmark’s most popular app, the Coop App. “With Niels and Marc on the board, we have brought in two international experts who possess knowledge and experience in how to scale up Danish-developed technology globally as well as how retail chains all over the world operate,” says Lobyco’s chairman of the board and CEO of Coop, Kræn Østergaard Nielsen. Lobyco is characterised by its major interest in digital customer experiences, which is what the core of the Coop App is built around. In December 2020, Lobyco signed a partnership agreement with one of Iceland’s biggest retailers, Samkaup, which wil