Kids-World

Ingen sidder stille i stor dansk webshop

Fysisk inaktivitet er et stigende problem i befolkningen. Vi rører os simpelthen for lidt, og det har store konsekvenser for vores krop og sundhed. Den tendens gør den store danske webshop Kids-World.dk op med. Den tredjedel af medarbejderne, der dagligt sidder ved en kontorplads her, bevæger sig - selv når de arbejder.

Voksne skal helst være aktive i mindst 30 minutter hver dag, men i en travl hverdag kan det være svært at nå i fitness eller ud på en løbetur. Kunne det derfor ikke være rart, hvis man kunne røre sig, samtidig med at man gør noget andet – fx arbejde?

Det mener man hos den danske webshop Kids-World.dk, hvor kontormedarbejderne holder sig aktive, samtidig med at de arbejder.

“Her hos Kids-World.dk mener vi, at det skal være sjovt at komme på arbejde. Derfor skal der være plads til at lege lidt og holde sig fysisk aktiv, mens man arbejder på computer. Flere af vores medarbejdere arbejder dagligt ved computeren i 7 timer eller mere, og det kan give mange stillesiddende timer,” fortæller Annette Nielsen, der er grundlægger og ejer af Kids-World.dk.

De mange stillesiddende timer foran computeren er da også en skarp kontrast til arbejdet på lageret, hvor lagermedarbejderne på en arbejdsdag sagtens kan gå mellem 20.000 og 40.000 skridt.

Kreative, ergonomiske løsninger betaler sig

Annette Nielsen forklarer, at man har været kreativ med løsninger til at gøre det mere ergonomisk korrekt at arbejde for medarbejderne med meget stillesiddende arbejde. Medarbejderne gør bl.a. brug af tumlemøbler fra bObles, som mange børnefamilier kender fra legeværelset, hvor skumfigurerne hjælper børnene med at udvikle deres motorik.

“Vi bruger bObles tumlemøbler, som vi sidder med under fødderne eller balancerer på, mens vi arbejder stående. På den måde får vi bevæget os og holder os aktive, mens vi arbejder,” forklarer Annette Nielsen og påpeger en anden gevinst ved tiltaget: Friske og veloplagte medarbejdere.

Pressechef Patrick Lønne Hoffmann: plh@kids-world.dk

Information om Kids-World

Kids-World
Smedevej 6
6710 Esbjerg V

32 17 35 75

Kids-world.dk er en af Danmarks største webshops med salg af babytøj, børnetøj, tøj til teenagere, legetøj, udstyr til børnefamilier og ting til børneværelset.

Kids-world.dk vandt i 2018 prisen som 'Brugernes Favorit' ved E-handelsprisen afholdt af Forening for Dansk Internethandel (FDIH).

Virksomhedens domicil ligger i Esbjerg hvor det også blev stiftet tilbage i 2006.

Presse

Det er Kids-world.dk's kommunikationsafdeling, der tager sig af henvendelser fra pressen. Vil du f.eks. have en udtalelse eller bruge billeder fra shoppen, skal dette koordineres med Kommunikationsafdelingen.

Vi svarer også gerne på alverdens spørgsmål, og hjælper i det hele taget med alt, hvad du som journalist kan have brug for.

Ret henvendelse til plh(at)kids-world.dk

Følg pressemeddelelser fra Kids-World