Ingen prisstigning på taxa til jul og nytår

Det kommer ikke til at koste mere end den almindelige weekendtakst at køre med Dantaxi til jul og nytår.

Dantaxi kører til alm. aften- / weekendtakst til jul

Ingen forhøjet takst: Juleaftensdag, 1. og 2. juledag, nytårsaftensdag og 1. nytårsdag kører alle Dantaxis vogne i hele landet til almindlig weekendtakst. Dette gælder både for de vogne der har plads til 1-4 passagerer og for store vogne med plads til 5-8 passagerer. Dantaxi anbefaler at forudbestille taxien til julekørslen i god tid.

Takster jul og nytår - Region Sjælland og Region Hovedstaden (undtagen Bornholm)

For vogne med plads til 1-4 passagerer er starttaksten 39 kr. Der betales en kilometertakst på 17 kr. og en tidstakst på 3,35 kr. pr. minut turen varer.

Takster jul og nytår - Jylland og Bornholm

For vogne med plads til 1-4 passagerer er starttaksten 49 kr. Der betales en kilometertakst på 11 kr. og en tidstakst på 7,50 kr. pr. minut turen varer.

Dantaxi kører til alm. aften- / weekendtakst til jul
En taxa til julefrokosten 1. eller 2. juledag køres på den alm. weekendtakst

48 48 48 48https://dantaxi4x48.dk/

Dantaxi er det største taxiselskab både i Danmark og i Region Hovedstaden. Ialt råder selskabet over cirka 1.800 taxier. Selskabet udfører taxikørsel i flere end 60 kommuner i Danmark. Selskabets hovedkontor er beliggende i Virum. Selskabet driver også et stort call-center i Aalborg.

180 Taxivognmænd i debat med transportministeren om fremtidens taxier7.11.2019 21:00:00 CETPressemeddelelse

Den grønne omstilling blev mandag meget konkret for 180 taxivognmænd, der deltog i et debatmøde om grøn omstilling i taxibranchen med transportminister Benny Engelbrecht. Branchens fremtidige rammebetingelser var til debat, og især blev det fra vognmandside pointeret, at usikkerheden om antallet af ladestandere, afgifter på nul-emissionsbiler samt autobranchens muligheder for levering kunne forsinke den grønne omstilling.