Ingen prisstigning på taxa til jul og nytår

Det kommer ikke til at koste mere end den almindelige weekendtakst at køre med Dantaxi til jul og nytår.

Dantaxi kører til alm. aften- / weekendtakst til jul

Ingen forhøjet takst: Juleaftensdag, 1. og 2. juledag, nytårsaftensdag og 1. nytårsdag kører alle Dantaxis vogne i hele landet til almindlig weekendtakst. Dette gælder både for de vogne der har plads til 1-4 passagerer og for store vogne med plads til 5-8 passagerer. Dantaxi anbefaler at forudbestille taxien til julekørslen i god tid.

Takster jul og nytår - Region Sjælland og Region Hovedstaden (undtagen Bornholm)

For vogne med plads til 1-4 passagerer er starttaksten 39 kr. Der betales en kilometertakst på 17 kr. og en tidstakst på 3,35 kr. pr. minut turen varer.

Takster jul og nytår - Jylland og Bornholm

For vogne med plads til 1-4 passagerer er starttaksten 49 kr. Der betales en kilometertakst på 11 kr. og en tidstakst på 7,50 kr. pr. minut turen varer.

Dantaxi kører til alm. aften- / weekendtakst til jul
En taxa til julefrokosten 1. eller 2. juledag køres på den alm. weekendtakst

Dantaxi er det største taxiselskab både i Danmark og i Region Hovedstaden. Ialt råder selskabet over cirka 1.800 taxier. Selskabet udfører taxikørsel i flere end 60 kommuner i Danmark. Selskabets hovedkontor er beliggende i Virum. Selskabet driver også et stort call-center i Aalborg.

Rekordår for el-taxi'er trods mangel på ladestandere19.2.2020 14:40:36 CETPressemeddelelse

Den grønne omstilling i taxibranchen blev skudt i gang for et år siden. Startskuddet kom i vinteren 2019, hvor Dantaxi præsenterede 10 Tesla’er til taximarkedet i København. Et år efter kan selskabet fejre el-taxi nr. 100 - og 25 flere er på vej inden for den næste måned. Men omstillingen til en mere bæredygtig transportform i taxibranchen er ikke uden bump på vejen. Brancheforeningen Dansk PersonTransport advarer mod mangel på ladestandere. Det nuværende antal udgør allerede nu et problem for de stadig flere el-taxavognmænd.