Norstat Danmark A/S

Inflationen er ikke længere danskernes største bekymring, viser ny rapport fra analyseinstituttet Norstat

Analyseinstituttet Norstat har udsendt en ny kvartalsrapport, som tager en status på udviklingen i danskernes bekymringer, forbrugsmønstre, syn på politik, arbejdsglæde og forventninger til den nære fremtid.

”Inflationen er faldet siden 4. kvartal 2022, men er stadig høj og forbrugertilliden fortsat lav. Dog er andelen af danskere, der i højere grad er bekymret for inflationen faldet i samme periode. Til trods for at færre danskere er bekymret for stigende inflation, er der stadig 46 %, der i høj grad eller meget høj grad er bekymret herfor.” udtaler Head of Research, Nikolaj Voulfsbach.

Rapporten fra Norstat udkommer kvartalsvis og der indsamles data fra 15 forskellige europæiske markeder. Den samlede rapport og dashboard (kun computervenligt), hvor landenes svar kan sammenlignes, kan rekvireres gennem nedenstående link.

Nikolaj Voulfsbach
Head of Research