Industriens PensionIndustriens PensionIndustriens Pension

Industriens Pension og Velliv investerer i bæredygtigt kontordomicil i Københavns Nordhavn

Industriens Pension og Velliv investerer et større trecifret millionbeløb i et nyt domicil til advokatfirmaet Accura på over 13.000 m2 i Nordhavn i København.
Det kommende domicil til Accura i Nordhavn i København. Illustration: Danielsen Architecture.

De afgørende underskrifter er sat, og Industriens Pension og Velliv er nu klar til at skyde gang i opførelsen af et nyt markant domicil til advokatfirmaet Accura i Nordhavn. Byggeriet er tegnet af Danielsen Architecture og får en markant facade udsmykket med karnapper og beklædt med hvide natursten.

Domicilet er energimæssigt optimeret med solceller på taget, og ejendommen bliver bæredygtighedscertifceret i guldkategorien efter DGNB-standarden. Det betyder, at byggeriet skal leve op til høje krav for bl.a. miljømæssig bæredygtighed.

”Vi er rigtig glade for aftalen om et moderne kvalitetsbyggeri, der uden tvivl vil bidrage positivt til den fortsatte udvikling af Nordhavnen. Accuras medarbejdere får et domicil, hvor bæredygtighed er i fokus, og beliggenheden ved kanaler og metro er meget attraktiv. Vi forventer, at investeringen vil give gode, stabile afkast til vores medlemmer mange år frem,” siger ejendomsinvesteringschef i Industriens Pension, Søren Tang Kristensen.

Ligeligt fordelt ejerskab

Kontorhuset bliver opført på adressen Alexandriagade 8 omkring 50 meter fra den nye Orientkaj metrostation centralt i den nye bydel. Accura lejer sig ind i byggeriet på en lejekontrakt med 10 års uopsigelighed, og ejerskabet af domicilet bliver fordelt ligeligt mellem Industriens Pension og Velliv.

”Vi er glade for, at vi kan bidrage til fantastiske nye og bæredygtige rammer til Accuras medarbejdere. Investeringen passer perfekt ind i vores strategi for ejendomme. Unikke og enestående fysiske rammer til medarbejdere skaber trivsel og overskud på alle parametre. Og det er præcis kerneleverancen i Velliv. Samtidig giver investeringen et solidt langsigtet afkast til Vellivs kunder,” siger ejendomsdirektør i Velliv, Solveig Rannje.

Kontorer med stor rumhøjde og transparens

Ejendommen får et samlet areal 13.200 kvadratmeter fordelt på fem etager samt parkeringskælder. De samlende funktioner er placeret i stueetagen, hvor der bl.a. er mødecenter, kantine samt en stor terrasse ud mod kanalerne. På de øvrige etager placeres kontorer med stor rumhøjde og transparens gennem store karnapper. På landsiden med front til metroen kommer der to mindre lejemål, der kan anvendes til café eller butik.

”Vores ambition er at skabe et domicil, der i størrelse, udtryk og beliggenhed matcher vores fokuserede strategi, DNA og ambitioner. Domicilet bliver den perfekte ramme for os og kommer til at bidrage til stemningen i området. Vi glæder os over, at Industriens Pension og Velliv deler vores ambition om at opføre et moderne og bæredygtigt kvalitetsbyggeri og derfor har valgt at investere i byggeriet,” siger Ivan Madsen, Partner og direktør i Accura.

Totalentreprenøren på byggeriet er 5E Byg, mens rådgiverne er Bruun & Hjejle, Gorrissen Federspiel, Nordanö, Deloitte og Kuben Management. Ejendommen skal stå færdig i andet halvår af 2022.

Laurits Harmer Lassen, pressechef i Industriens Pension, mobil: 29 39 66 76
Mikkel Bro Petersen, pressechef i Velliv, mobil: 24 83 86 30