Industriens Pension kåret som årets digitale pensionsselskab for andet år i træk

FinansWatch og analysevirksomheden Wilke har for andet år i træk kåret Industriens Pension som årets digitale pensionsselskab. I år vinder Industriens Pension samtidig prisen for bedste digitale kundeløsninger.

Industriens Pensions digitale løsninger sikrer nu, at selskabet for andet år i træk kan kalde sig ’årets digitale pensionsselskab’. Prisen er netop blevet uddelt af FinansWatch og konsulenthuset Wilke, der hvert år kårer de bedste kårer de bedste digitale selskaber i finansbranchen på baggrund af en samlet vurdering fra eksperter og et panel af medlemmer.

Det er andet år i træk og tredje gang på fem år, at Industriens Pension løber med prisen som årets digitale pensionsselskab. Samtidig kan selskabet denne gang også glæde sig over at modtage den anden pris, der uddeles blandt pensionsselskaberne i forbindelse med arrangementet: prisen for bedste digitale kundeløsninger, der handler om brugervenlige løsninger med udgangspunkt i medlemmernes behov.

”Vi er virkelig glade og stolte over begge priser. Et velfungerende digitalt univers og god digital kommunikation via mange platforme er vigtige områder for os. Det handler bl.a. om, at det skal være så enkelt som muligt at få overblik og indsigt i alle relevante forhold om pensionsordningen. Det vil vi også have fuld fokus på i videreudviklingen fremover,” siger Laila Mortensen, adm. direktør i Industriens Pension.

Topvurdering på mange områder
Priserne gives på baggrund af en samlet vurdering fra både eksperter og et panel af medlemmer. De vurderer både pensionsselskabernes digitale kommunikation, deres hjemmesider og login-områder, de digitale strategier, automatisering og arbejdet med kunde- og forbrugerindsigter og med sociale medier og innovation.

Det er områder, hvor Industriens Pension har fået flotte vurderinger af både eksperter og medlemmer, der placerer selskabet helt fremme i førerfeltet. Industriens Pension har bl.a. – i lighed med forrige år - fået den bedste bedømmelse af alle pensionsselskaber for innovationsevnen i selskabet.

I panelundersøgelsen blandt medlemmer opnår Industriens Pension samtidig den bedste bedømmelse i branchen for både den digitale kommunikation og den personlige ’Min side’.

Industriens Pension vandt også prisen som årets digitale pensionsselskab i 2018 og 2021.

Laila Mortensen, adm. direktør i Industriens Pension: Foto: Industriens Pension.