Industriens Pension kåret som Årets Arbejdsmarkedspensionsselskab

FinansWatch og EY har kåret Industriens Pension som Årets Arbejdsmarkedspensionsselskab. Prisen skyldes en kombination af lave driftsomkostninger og høje afkast til medlemmerne.

For anden gang på tre år har Industriens Pension modtaget prisen som Årets Arbejdsmarkedspensionsselskab, der uddeles FinansWatch og revisions- og konsulentvirksomheden EY.

Prisen er netop blevet uddelt på konferencen Årets Finansvirksomhed, som FinansWatch og EY afholder for at sætte fokus på de mest veldrevne virksomheder i finanssektoren.

”Industriens Pension vinder prisen som årets arbejdsmarkedspensionsselskab. Det sker hovedsageligt som følge af, at pensionskassen har haft det bedste afkast. Samtidig har Industriens Pension markedets laveste omkostninger pr. forsikret både i 2018 og i gennemsnit over de seneste fem år,” lød begrundelsen fra FinansWatch og EY, da Industriens Pension fik overrakt prisen.

Højeste langsigtede afkast

Adm. direktør i Industriens Pension, Laila Mortensen, er glad og stolt over at modtage prisen, som selskabet også fik i 2017.

”Vi er rigtig glade for anerkendelsen. Jeg synes især, at det er vigtigt, at vi har leveret nogle af branchens absolut højeste afkast på længere sigt. Det er det, der for alvor betyder noget for medlemmerne. Netop kombinationen af høje investeringsafkast og lave administrationsomkostninger er det, der afgør, hvor meget pensionsopsparingen vokser i sidste ende,” siger hun.

Laila Mortensen henviser til, at Industriens Pension over en 10-årig periode har leveret et gennemsnitligt afkast 8,9 procent om året for den samlede portefølje. Det er blandt de absolut højeste afkast i branchen.

I december sidste år blev Industriens Pension ligeledes kåret som bedste europæiske arbejdsmarkedspensionsselskab (Multi-Employer Pension Fund) af organisationen Investment & Pensions Europe.

Industriens Pension er blandt Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskaber med over 400.000 medlem­mer. Ca. 8.000 virksomheder inden for industri og fødevarebranchen i Danmark indbetaler til pensions­ordningen. Hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede investeringer udgør omkring 182 mia. kr. Mere information på www.industrienspension.dk