Industriens Pension

Industriens Pension investerer i 159 nye boliger i Aarhus

Industriens Pension investerer et trecifret millionbeløb i et boligprojekt i det nye kvarter Skejbyen i det nordlige Aarhus. Der er tale om lejligheder til overkommelig husleje, og interessen for boligerne har været stor.
Skejbyen i Vejlby i det nordlige Aarhus. Illustration: Dimension Design og Rambøll.

Industriens Pension overtager i næste måned 159 nyopførte lejligheder i et helt nyt kvarter i Vejlby i det nordlige Aarhus. Boligerne er fordelt på to nye karréer, der er en del af det nye boligkvarter Skejbyen, som i alt kommer til at bestå af 850 boliger.

Udviklings- og entreprenørselskabet A. Enggaard har stået for entreprisen, og alle boliger er udlejet og indflyttet, når Industriens Pension overtager dem i begyndelsen af juni.

Med etableringen af de to nye ejendomme begynder boligkvarteret Skejbyen, der ligger i det nordlige Aarhus, for alvor at tage form. Det nye kvarter er kendetegnet ved blandede boligformer med grønne gårdrum og mulighed for fællesskaber i kvarterets sportshal, udendørs sports- og aktivitetsområder og en grøn kile, der går igennem bydelen.

”Skejbyen er et spændende udviklingsområde, og der har været stor interesse for boligerne. Vi har i forvejen betydelige investeringer i Aarhus, hvor der i disse år opstår rigtig mange nye spændende og perspektivrige boligområder. Vi er glade for at være en del af den udvikling, og vi vil fortsat gerne udbygge vores tilstedeværelse i byen,” siger chef for unoterede investeringer i Industriens Pension, Jan Østergaard.

Livlig og eftertragtet bydel

Industriens Pensions nye investering er i Skejbyens nyopførte karré 7 og karré 9, hvor der er god udsigt til naturskønne omgivelser, torvet ved sportshallen og det grønne gårdrum. De to karréer har fem etager, og lejlighederne er på mellem 49 og 86 kvadratmeter. Bygningerne er opført i røde tegl med et klassisk udtryk, og alle boliger har store altaner eller terrasser.

”Vi er rigtig glade for, at Industriens Pension nu bliver en del af samarbejdet om Skejbyen, som er et område, vi har store forventninger til. Bydelen tegner til at blive et meget livligt og eftertragtet område med boliger til mere overkommelige priser end i det centrale Aarhus,” siger projektudviklingschef i A. Enggaard, Jakup Sjostein.

Skejbyen ligger i det område, der tidligere havde adressen Skejbyvej 1-29 og husede VIA University College inden flytningen til Ceres Byen. Købesummen er ikke offentliggjort, men der er tale om et trecifret millionbeløb.

Faktaboks: Skejbyen i Aarhus

Skejbyen er et helt nyt boligområde i Vejlby på grænsen til Skejby i det nordlige Aarhus. Bydelen kommer blandt andet til at rumme 850 boliger og en lang række aktivitetsfaciliteter. Samlingspunktet i bydelen bliver bl.a. den eksisterende sportshal, et aktivitetstorv, et forsamlingshus og en café.

Den nye bydel, der fortsat er under udvikling, ligger på området, der tidligere havde adressen Skejbyvej 1-29 og husede VIA University College inden flytningen til Ceres Byen.

Det er entreprenørvirksomheden A. Enggaard A/S, der sammen med pensionsselskabet PKA er bygherre på hovedparten af arealerne indenfor lokalplansområdet. Industriens Pension har købt 159 nyopførte lejligheder i bydelen fordelt på to bygninger.

Læs mere på www.skejbyen.dk.

Information om Industriens Pension

Industriens Pension
Nørre Farimagsgade 3

Industriens Pension er blandt Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskaber med ca. 429.000 medlem­mer. Næsten 8.000 virksomheder inden for industri og fødevarebranchen i Danmark indbetaler til pensions­ordningen. Hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede investeringer udgør 220 mia. kr. Mere information på www.industrienspension.dk