Industri 4.0 er kommet for at blive

I skolen har vi lært om den industrille revolution, som beskriver den hastige udvikling i teknologi, som skete i den vestlige verden. Revolutionen skabte flere arbejdspladser, som gjorde det nemmere for folk at komme i job.

Selvom der ikke er mange som tænker over det, så er vi midt i vores egen industrielle revolution. Læs alt, hvad du skal vide om industri 4.0 her.

Digitaliseringen går hurtigt

Det er sket kæmpe udviklinger, når det kommer til digitaliseringen. Det er ikke mange år siden, at man gjorde næsten alt fysisk. Blandt andet NemID er hurtigt blevet en ting, som skulle gøre det nemmere for borgerne at læse beskeder og booke tider til blandt andet sygehuset online. NemID startede med at være et fysisk nøglekort, som man skulle bruger under login, men for et par år siden blev det fysiske nøglekort udskiftet med en digital app. Nu bliver NemID udskiftet med MitID, som skulle være en nyere og bedre digital version.

Den historie er ikke ligefrem ny. De fleste af os har oplevet digitaliseringen af forskellige områder. Det er ikke kun sundhedsvæsenet som bliver mere digital, men stort set alt industri. Derfor kan det være en god ide at være på forkant.

Opgrader din industri

Hvis du arbejder indenfor industrien, så har du måske allerede oplevet den hurtige udvikling på egen hånd. Industri 4.0 beskriver udviklingen af digitale produkter, services og ydelser. Det kan blandt andet ses, på hjemmesider som portmontage-service/, der selv laver blogindlæg på deres hjemmeside. Selvom du arbejder med et fysisk produkt, så er industri 4.0 stadig relevant for dig. Blandt andet bliver dine maskiner klogere som resultat af industri 4.0. Meget værktøj og større produktionslinjer får en software, som skal gøre dem nemmere for dig at bruge. Det er blandt andet lavet til, at du nemmere kan indstille dine produktionslinjer, så din arbejdsdag kan være mere effektiv. Derfor er det også vigtigt, at du følger med i revolutionen, så dine konkurrenter ikke kommer foran dig.

Hvor er industri 4.0 relevant?

Det er ikke alle steder, hvor industri 4.0 er lige relevant. Industri 4.0 handler i stor grad om at lave intelligente løsninger til produktionssystemer. Her kombineres ældre teknologi med nyere software, som i sidste ende skulle kunne gøre produktionslinjer mere fleksible. Det skal blandt andet kunne hjælpe maskiner i en produktionslinje med at kommunikere med hinanden, så dine medarbejdere ikke behøver.

Få hjælp til planlægningen

Det er et stort arbejde at skulle ændre på sin produktion og maskiner. Det tager tid at lære en maskine at kende, så i starten kan implementeringen af smarte løsninger måske virke som en dårlig ide. Du har måske oplevet frustrationen ved ikke at kunne forstå appen til NemID, så at skulle lære at kommunikere med en intelligent maskine, kan måske virke en smule langhåret i starten. Heldigvis er industri 4.0 relevant i stort set hele verden, så der er rigeligt med mulighed for at finde rådgivere, som kan hjælp dig med at finde den rette strategi til din omlægning.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.