Indstil en kandidat til Handicapprisen i Billund Kommune og vær med når prisen overrækkes
Billund Kommunes handicappris sætter fokus på handicappedes forhold – og belønner særlige initiativer eller kreativitet for at fremme borgere med handicaps muligheder for at deltage i samfundslivet.

I år er prisen delt op i 2, og med hver pris følger 10.000 kroner, som skal anvendes til fordel for målgruppen og til fortsat udmøntning af kommunens handicappolitik.
Alle kan indstille lokalt forankrede foreninger eller personer til at modtage den ene pris. Modtageren af den anden pris udpeges direkte af Handicaprådet.
"Handicapprisen skal gå til en person eller initiativ, der gør en bemærkelsesmæssig indsats til fordel for handicappede i vores kommune," siger Poul Erik Pedersen, som er formand for Handicaprådet i Billund Kommune.
Sidste års prismodtagere blev Gården i Billund, som blev valgt blandt de indstillede kandidater, og Grindsted-Give Uddannelsescenter, afdeling STU, som Handicaprådet selv pegede på. Gården i Billund er et fritidstilbud og blev blandt andet indstillet på baggrund af det fællesskab, som de har skabt for børn og unge på Gården.
Indstil en kandidat senest 10. november 2022
Man kan frem til den 10. november indstille en kandidat til årets handicappris. Indstillingen skal sendes elektronisk via kommunes hjemmeside på www.billund.dk/handicapprisen, hvor man også kan læse mere om kriterier for indstillingen og løbende vil blive opdateret om indkomne indstillinger.
Torsdag den 1. december 2022 kl. 17.00 overrækkes Handicapprisen 2022. Prisoverrækkelsen, som Handicaprådet står bag, sker i forlængelse af FN’s internationale handicapdag, og finder sted på Frivilligcenteret, Nymarksvej 10, Grindsted. Modtagerne af priserne offentliggøres ved selve prisoverrækkelsen.
Alle kan deltage i prisoverrækkelsen. Af hensyn til forplejning skal man tilmelde sig senest torsdag den 24. november 2022 på enten handicapraadet@billund.dk eller telefon 72131186.
Kontakter
Yderligere oplysninger hos Formanden for Handicaprådet, Poul Erik Pedersen på telefon 5141 3399.
Billeder

Information om Billund Kommune
Børnenes Hovedstad, en del af Trekantområdet, en af Danmarks bedste erhvervskommuner.
Følg pressemeddelelser fra Billund Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Billund Kommune
Skole OL Finalen flytter til Travbyen2.2.2023 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Når Børnenes Hovedstad til juni igen fyldes med glade børn fra hele Danmark til Skole OL Finalen, kommer det denne gang til at foregå i Travbyen. Her er der god plads til de forskellige skoleolympiske aktiviteter, og det er væk fra de store veje, så børnene kan færdes sikkert under hele finalen.
Billund Builds: Børn ser på stærke fællesskaber27.1.2023 09:26:29 CET | Pressemeddelelse
Billund Builds er det største projekt, som binder alle børn i Billund Kommune sammen i forhold til Børnenes Hovedstad. I Billund Builds-ugen arbejder børnene med årets tema Stærke fællesskaber.
Idé-workshop for kunst- og kulturinteresserede: Vær med til at skabe festugearrangementer27.1.2023 09:10:15 CET | Pressemeddelelse
Kom til aktørmøde og idéworkshop og vær med til skabe Trekantområdets Festuge 2023 i Billund Kommune.
Billund har landets bedste ungeindsats19.1.2023 13:59:55 CET | Pressemeddelelse
Billund Kommune har landets bedste ungeindsats, når man kigger på hjælpen til unge, der hverken er i uddannelse eller beskæftigelse. Det viser en ny analyse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Billund Kommune og DBU sætter børnefodbold i fokus i Børnenes Hovedstad19.1.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Billund Kommune og DBU har indgået en velfærdsalliance. Det betyder, at børnefodbolden får et udstillingsvindue i Børnenes Hovedstad, hvor endnu flere børn skal nyde godt af fodboldens fordele og fællesskaber.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum