Indsatsen mod kræft sætter rekord i Ballerup virksomhed

Til fuld musik løb, dansede og cyklede 815 medarbejder i forsikringsselskabet Topdanmark med hovedsæde i Ballerup sig til rekordstøtte på 357.000 kroner til Kræftens Bekæmpelse under Knæk Cancer ugen.
Medarbejdere og direktører i Topdanmark fejrer det rekordhøje beløb, som blev indsamlet til Knæk Cancer 2019 i løbet af uge 43.

815 af kræftramte Janes kollegaer i forsikringsgiganten Topdanmark, der har hovedsæde i Ballerup, løb, cyklede, dansede og gik for en god sag nemlig bekæmpelse af kræft i Danmark.

Jo flere kalorier de 815 medarbejdere forbrændte under Knæk Cancer ugen i uge 43, jo flere penge gik til Kræftens Bekæmpelse. Det resulterede i et rekordhøjt beløb -  det højeste i de seks år Topdanmark har deltaget - nemlig 357.373 kroner.  45-årige Jane Jordan-Madsen fra IT-afdelingen er stolt over sine mange kollegaers indsats.

”Det er meget rørende, at så mange af mine 2.500 kollegaer gjorde så meget for den gode sag,” siger Jane Jordan-Madsen.

Omsorg fra arbejdspladsen
I september i år fik hun konstateret modermærkekræft. Hun går i behandling og var derfor forhindret i selv at deltage, selv om hun har deltaget de andre år.

”Det er et hårdt slag, når kræft rammer en selv eller de nærmeste. Derfor er det essentiel, at både arbejdspladsen og kollegaerne støtter og bakker op. Og det må man sige, at de har gjort,” siger hun.

Ud over indsatsen under Knæk Cancer, så har hendes nærmeste kollegaer været meget omsorgsfulde og bl.a. tilbudt at køre hende på hospitalet.

Kæmpe cykel-event
Indsatsen i Topdanmark blev sluttet af med et kæmpe fredagsevent, hvor direktør i Personal Banking Danmark i Nordea Lars Ellehave sammen med Peter Hermann administrerende direktør i Topdanmark deltog. De to store virksomheder indgik for nyligt et partnerskab, og derfor cyklede de to direktører sammen for at samle ind til sagen.

Indsats får ros
Kræftens Bekæmpelse er både imponerede og stolte over Topdanmarks engagement.

"Alt for mange rammes af kræft, mens de stadig er erhvervsaktive, og det har stor betydning, når arbejdspladsen bakker op. Topdanmark har formået at skabe et stærkt sammenhold omkring Knæk Cancer til glæde for alle medarbejderne og til gavn for kræftsagen. Igennem årene har Topdanmark indsamlet over en million kroner til Knæk Cancer. Det er meget flot," siger Lisbeth Hessellund, seniorprojektleder hos Kræftens Bekæmpelse.

Her ses fra venstre mod højre koncerndirektør i Topdanmark Brian Rothemejer Jacobsen, direktør i Nordea for Personal Banking Lars Ellehave og administrerende direktør i Topdanmark Peter Hermann.